-
A Melilla i Ceuta una part de l’exèrcit, entre ells el general Francisco Franco, al que es van unir conservadors i falangistes, van donar un cop d’Estat. En només un dia, els milirars que van donar el cop d'Estat ja van arribar a la península.
-
El Govern de la República es traslladà a València.
-
Comença la batalla de Madrid que durarà fins al 23 de novembre. Finalment els Republicans van aguantar i Madrid va seguir formant part de la República.
-
-
-
-
-
-
Amb la batalla de Terol els nacionals volien anar guanyant territori per deixar Catalunya aïllada de la resta de territori republicà.
-
Els republicans decideixen fer una ofensiva. Creuen el riu Ebre. La batalla dura 115 dies, malgrat tots els esforços no van aconseguir guanyar i a partir d'allà als nacionals els va ser molt fàcil acabar d'aconseguir Catalunya.
-
-
-