Història de les interfícies

  • Primera tarja perforada

    Primera tarja perforada
    Les targetes perforades van ser utilitzades per primera vegada al voltant de 1725 per Basile Bouchon i Jean-Baptiste Falcon com una forma més robusta que els rotlles de paper perforats usats aleshores per controlar telers tèxtils a França.
    Es un làmina de cartolina que conté informació en forma de perforacions segons un codi binari.
  • Joystick

    Joystick
    S’utilitzava originalment per controlar els alerons y el pla de profunditat de una aeronau experimental. El invent sembla deures al pilot francès de principis del segle XX Robert Dudau. El nom va ser donat el 1910.
  • CONSOLA/TERMINAL

    CONSOLA/TERMINAL
    Es un dispositiu electrònic o electromecànic que s’utilitza per interactuar amb un computador. Solen realitzar les seves pròpies funcions i contacten amb el servidor quan ho necessiten, bé sigui per recórrer al ús d'algun dels usos compartits o bé per treballar amb alguna informació continguda en ell.
  • Origen de la paraula “parche” en un programa

    Origen de la paraula “parche” en un programa
    Per corregir un programa en cintes de paper perforat el mètode més simple era el de utilitzar pegats de cinta adhesiva per tapar els forats que feien que aquets programes funcionessin malament.
  • First video game

    First video game
    OXO creat per Alexander Shafto Dougla profesor de informàtica en Cambridge, en el 1952.
    -utilitzant un telèfon de disc com a dispositiu d’entrada, un ordinador EDSAC de l’espai de una habitació i una pantalla, va crear el tres en ralla.
  • El primer llapis electrònic

    El primer llapis electrònic
    Va ser creat en 1952 com a part de la Computadora Whirlwind, desenvolupat per l'institut Tecnològic de Massachusetts. El llapis òptic va ser compatible també amb diversos targetes gràfiques dels IBM PCs
  • TX-2

    TX-2
    Ordinador predecessor de Lincoln TX-0. Conegut per la seva intervenció en la recerca de la Intel·ligència Artificial i en la interacció home-màquina
  • Primer ratolí

    Primer ratolí
    Va ser creat per l'enginyer estatunidenc Douglas Engelbart, amb l'ajuda de Bill English al Stanford Research Institute.
    Disposava de dues rodes que accionaven un parell d'eixos que proporcionaven a l'ordinador al qual estava connectat la informació de la posició on s'havia desplaçat.
  • Origen de la paraula “bug”

    Origen de la paraula “bug”
    els creadors de Mark III van informar del primer cas d'error en un ordinador causat per un bug. El Mark III, va sofrir una fallada en un relé electromagnètic. Quan es va investigar aquest relé, es va trobar una polilla (bug) que va provocar que el relé quedés obert.
  • The mother of all demos

    The mother of all demos
    La Mare de totes les demos és un nom donat de forma retrospectiva a la demostració de les tecnologies informàtiques experimentals de Douglas Engelbart el 9 de desembre de 1968 que ara són comuns. La demostració en viu va comptar amb la introducció d'un sistema anomenat NLS, que va incloure un dels primers ratolins d'ordinador, així com les videoconferències, teleconferències, hipertext, processament de textos, hipermedia i arxiu de vinculació dinàmica, control de revisions.
  • Pantalla táctil

    Pantalla táctil
    En la dècada dels 70´s van començar a aparèixer les primeres patents de pantalles tàctils, la primera patent va ser la del doctor Samuel C. Hurts en 1971 (fundador de l'empresa Elograph, que porta el nom del seu dispositiu), encara que en 1965 ja I.A. Jhonson havia publicat el primer treball sobre el tema, en el qual es desenvolupava una pantalla tàctil capacitiva.
  • Firt nintendo video game

    Firt nintendo video game
    Pong va ser un videojoc de la primera generació de videoconsoles publicat per Atari, creat per Nolan Bushnell
  • FINESTRES

    FINESTRES
    És un programari que va ser desenvolupat els anys 1980 en el MIT per dotar d'una interfície gràfica als sistemes Unix. Aquest protocol permet la interacció gràfica en xarxa entre un usuari i una o més computadores fent transparent la xarxa per a aquest
  • Xerox star

    Xerox star
    Va ser el primer sistema comercial a incorporar diverses tecnologies que avui s'han tornat comuns en els ordinadors personals, incloent-hi una pantalla de mapa de bits, amb una interfície gràfica d'usuari basada en finestres, icones, carpetes, ratolí, xarxa Ethernet, servidors de fitxers, servidors d'impressió i correu electrònic.
  • Lisa

    Lisa
    Va ser un computador personal dissenyat i fabricat per Apple Computer.
    El Projecte Lisa va ser iniciat per Apple en 1978​ amb la finalitat de dissenyar un computador personal accessible a múltiples usuaris com a producte massiu d'ús simplificat i el segon a tenir una interfície gràfica d'usuari.
  • LISA DEMO

    LISA DEMO
    Es un vídeo on es fa una demostració sobre el Apple Lisa, per a que la gent veies totes les innovacions que s’esdevenien amb aquest model com el paquet de gestors ofimàtics o la interfície gràfica que tenia.
  • wii

    wii
    La característica més distintiva de la consola és el seu comandament sense fil, el Wii Remote, el qual pot usar-se com un dispositiu de mà amb el qual es pot apuntar, a més de poder detectar moviments en un plànol tridimensional.
  • Bret Victor

    Bret Victor
    Dissenyador d'interfícies que va treballar per Apple Inc de 2007 fins a 2011. També va treballar en el disseny de l'iPad.
  • Inventing on principle

    Inventing on principle
    Es una presentació de Bret Victor (antic treballador Apple) que mostra un entorn de treball amb concepte de programació diferent, no es el típic de pensar, escriure i desprès executar el codi, sinó que ens mostra el resultat en temps real mentre s’està escrivint el codi. D’aquesta forma resulta mes fàcil trobar els bugs i errors en el codi , calcular certs valors o provar idees.