גרמניה הנאצית 1933-1939 - צירי הקצנה

  • חוק ההסכמה

    חוק ההסכמה
    התקבל ב-23 במרץ 1933, והיה אחד הגורמים המרכזיים בעלייתו של היטלר לשלטון ובסופה של חוקת ויימאר. החוק, שנקרא רשמית "החוק לתיקון מצוקת העם והרייך", נתן לממשלה סמכות לחוקק חוקים גם אם הם מנוגדים לחוקה, כל עוד לא פגעו במוסדות הרייכסטאג והרייכסראט. היא גם אפשרה להם לאשר הסכמים בינלאומיים כרצונם. החוק היה במקור בתוקף ל-4 שנים, אך הוארך ונשאר בתוקף עד סוף מלחמת העולם השנייה. החוק עבר ברוב גדול, עם רק מפלגה אחת מתנגדת, אך חוקרים טוענים שהרוב הושג באמצעות כפייה ולכן החוק חסר תוקף חוקי.
  • שריפת הרייכסטאג

    שריפת הרייכסטאג
    הגיע אדם הולדני שהבעיר את הבנייו בתור מחאה כנגד הממשל החדש
  • השריפה הגדולה הראשונה

    בשריפה נשרפו כ 20000 ספרים שנכתבו ע"י מקורות מרובים ונלקחו מהמכון של מגנוס הירשפלד
    הספרים היו בנושא סקסולוגיה בעיקר והיו שם יצירות שנחשבו מעניינות ביותר על אינטרסקסואליות טרנסגנדריות והומוסקסואליות
  • ליל הסכינים הארוכות-2

    ביום 28 ביוני 1934 יצא היטלר להשתתף בחתונה. אל המלון הגיעו גרינג, גבלס והימלר, כשבפיהם ידיעות על כך שרהם הורה לאס-אה לפתוח במרד. היטלר החליט לדכא את המרידה, שכפי הנראה הייתה פרי דמיונם של גרינג והימלר.
  • 1-ליל הסכינים הארוכות

    מסע רציחות שערך אדולף היטלר נגד בכירי ארגון האס אה ב-30 ביוני 1934, ה-SA היו פלוגות הסער הנאציות, הורכבו מאלפי בריונים ומבוטלים,הם עודדו אלימות, פיזרו אסיפות והגבירו את חוסר הביטחון בקרב הציבור.
    הועלתה הדרישה למזג את האס-אה עם הצבא, מה שהיה מביא להשתלטות האס-אה, הגדול יותר מבחינה מספרית, והטמעת הצבא, המבוסס על האצולה המשרתת בו מדורי דורות, בSA, הפרולטרי והמוני, היטלר רצה להפוך את הצבא למכונת לחימה מודרנית ויעילה, ולא מיליציה של בריונים ומכי יהודים כפי שהתנהל האס-אה.
  • ליל הסכינים הארוכות -3

    בלילה שבין 29 ביוני ו-30 ביוני יצא היטלר, בתחילה במטוס ולאחר מכן בשיירת מכוניות, אל ריכוז אנשי האס-אה. כשאקדח בידו נכנס היטלר עצמו לחדרו של רהם במלון העיר אותו משנתו, ומסר לו כי הוא במעצר. הייתה זו אך תחילתו של מרחץ דמים, כל הנהגת האס-אה נעצרה, והיטלר הורה על גל של הוצאות להורג ללא משפט. בזה אחר זה הובאו המנהיגים אל הקיר ונורו בידי כיתות יורים של הSS והגסטאפו. בסך הכול נהרגו בלילה זה למעלה מ-200 פעילים.
  • ליל הסכינים הארוכות -4

    בעקבות הסרת האיום של החלפת הצבא הגרמני הסדיר בSA, גברה "התמיכה" (והפחד) בהיטלר בשורות הצבא והגנרלים הגרמנים, מה גם שהיטלר הבטיח שלצבא יהיה מונופול על הכוח המזוין בגרמניה. המאבקים הפנימיים בתוך המפלגה הנאצית וליל הסכינים הארוכים ליל הסכינים הארוכות: אובססיה - או - מעשה הגיוני של היטלר? - הידען
  • ליל הסכינים הארוכות

    הוא כינוי למסע רציחות שערך אדולף היטלר נגד בכירי ארגון האס אה ב-30 ביוני 1934, ה-SA היו פלוגות הסער הנאציות, הורכבו מאלפי בריונים ומבוטלים,הם עודדו אלימות, פיזרו אסיפות והגבירו את חוסר הביטחון בקרב הציבור.
    הועלתה הדרישה למזג את האס-אה עם הצבא, מה שהיה מביא להשתלטות האס-אה, הגדול יותר מבחינה מספרית, והטמעת הצבא, המבוסס על האצולה המשרתת בו מדורי דורות, בSA, הפרולטרי והמוני,
  • חוקי נירנברג

    חוקי נירנברג
    חוקי נירנברג היו חוקים שנוסחו על מנת לממש עקרונותיה של המפלגה הנאצית. החוקים נוסחו ב 15 בספטמבר 1935, ומטרתם העיקרית הייתה להגדיר את "סוגי" האנשים ואת מעמדם. הרי, האידיאולוגיה הנאצית אומרת כי מעמדם של אנשים שאינם ארים הוא נמוך יותר, אך יש להגדיר במדויק מי הם אנשים אלו ואיזה זכויות יש להם או יותר נכון עד כמה שוללים את זכויותם. מעלייתו של היטלר לשלטון, החלו רדיפות נגד היהודים על בסיס גזעי אך ב 1933 עלה הצורך להגדיר במדויק את מעמדם של היהודים בגרמניה ואיך יגדירו יהודי.
  • חוקי נירנברג -2

    חוקי נירנברג -2
    החוקים נוסחו בספטמבר של 1935, רק ב 14 בנובמבר פורט החוק הבסיסי, וכוון ספציפית נגד יהודים.
    חוקי נירנברג כללו שלושה חוקים:
    חוק דגל הרייך:
    קבע ששחור, אדום ולבן הם הצבעים הלאומיים, ודגל צלב הקרס הוא הדגל הלאומי.
    חוק אזרחות הרייך:
    קבע כי רק לבעלי דם גרמני, התנהגות נאצית ותושבי גרמניה תינתן אזרחות גרמנית, וכיוצא מכך, התקנה קבעה שיהודי אינו יכול להיות אזרח הרייך, ולכן לא מגיעות לו זכויות פוליטיות, ובהן זכות הצבעה ואפשרות כהונה במשרות ציבוריות. הוא גם אינו זכאי להגנה משפטית.
  • חוקי נירנברג נוסחו-3

    חוקי נירנברג נוסחו-3
    החוק להגנת הדם הגרמני והכבוד הגרמני (חוק הגנת הדם):
    חוק זה אסר על נישואים בין יהודים לבין גרמנים, ואף ביטל נישואים קיימים של זוגות מעורבים, נאסר קיום יחסי מין עם יהודים, נאסר על היהודים להעסיק עוזרות בית אריות ופועלים גרמנים על מנת למנוע את עליונות היהודים על הגרמנים.
    כמו כן, נאסר על היהודים להניף את דגל גרמניה ודגל המפלגה הנאצית או לעשות שימוש בצבעיו אך בשלב זה הותר להם להציג סמלים וסממנים חיצוניים יהודיים.
  • אולימפיאדת ברלין

    אולימפיאדת ברלין
    1 באוגוסט 1936- 16 באוגוסט 1936
  • סיפוח אוסטריה

    סיפוח אוסטריה
    אַנְשְׁלוּס הוא הכינוי לסיפוחה של אוסטריה הפשיסטית לרייך השלישי ב-12 במרץ 1938, בעקבותיו המדינה האוסטרית בוטלה והפכה למחוז ברייך הגרמני. אף שאיחוד בין אוסטריה לגרמניה נאסר במפורש בהסכם ורסאי, המעצמות לא מנעו את הסיפוח, בתקווה כי היטלר יסתפק בסיפוח אוסטריה וחבל הסודטים (מצ'כוסלובקיה), ולא ישתלט בכוח על שטחים נוספים.
  • ליל הבדולח

    ליל הבדולח
    ליל הבדולח
    התקיים בלילה שבין ה9 ל10 בנובמבר 1938
    מקור השם הגיע מתושבי ברלין בהשראת החלונות המנופצים, השם של הנאצים למבצע היה: מבצע יהודים/נקמה/נובמבר/מיוחד
    בפוגרום נהרסו כמעט כל בתי הכנסת, בתי קברות יהודיים, אלפי חנויות בבעלות יהודים ו29 בתי כל-בו. בלילה נרצחו בין 1400-1500 אנשים, חלקם יהודים וחלקם אזרחים אחרים. יותר מ30 אלף יהודים נעצרו ונשלחו למחנות ריכוז, חלקם היו אפילו ברשימות מוכנות מראש.