Història de la Música i de la Dansa

  • Period: 200 to

    Història de la música i de la dansa

  • 750

    INICIS DE LA POLIFONIA (S.IX-XII) La polifonia no va ser un moviment buscat, simplement va sorgir de forma espontània al buscar adornar el cant gregorià. Les tres primeres formes polifòniques són; l'organum, el discaantus i l'organum florejat.

  • Period: 1000 to 1200

    MÚSICA DE TROBADORS I JOGLARS (S. XI-XIII) . Juntament amb els trobadors van aparèixer els joglars, els quals anaven de poble en poble fent representacions per distreure els vilatans

  • Period: 1200 to 1250

    ARS ANTIQUA (S. XIII) Cal destacar l'escola Notre-Dame de París i els compositors Leonin i Pérotin. Es continuen utilitzant les primeres formes polifòniques i s'afegeix el conductus. Obra: Viderunt de Pérotin.

  • Period: 1300 to 1400

    ARS NOVA (S. XIV) va començar a agafar un aire més modern i popular. Les formes musicals d'aquesta etapa són; el motet, la missa i la balada, el virolai i el rondó. Cal destacar a G. de Machaut, F. Landini i J. Dunstable.

  • Period: 1400 to

    NICI PERÍODE RENAIXENTISTA (S.XV-XVII) Es considera l'època daurada de la polifonia. La música profana predomina per sobre la religiosa i la música instrumental augmenta considerablement.

  • Period: 1500 to

    MÚSICA VOCAL PROFANA (S. XVI)

    Els millors artistas són cridats a treballar a les principals corts i això fa que l'interest per la música vocal profana augmenti. A més, apareix el Madrigal, una forma lliure polifónica amb un text per descriure o representar. Cal destacar els autors; P. Verdelot, A. Willaert, C. da Rore i C. Gesualdo (Itàlia) i Dowland, Morley, Byrd i Gibbons (Anglaterra).
  • Period: 1500 to 1500

    INVENCIÓ IMPREMTA MUSICAL (S. XVI) Inventada per Petrucci, fa que es popularitzi tot un repertori instrumental.

  • Period: 1500 to 1500

    LA MÚSICA INSTRUMENTAL COMENÇA A DESENVOLUPAR-SE (S. XVI) Es perfeccionen els instruments, els mecenes comencen a apendre a tocar algún instrument, s'inventa la impremta i pareix el viurtosisme instrumental .

  • Period: 1500 to 1500

    MÚSICA VOCAL RELIGIOSA (S. XVI)

    MÚSICA VOCAL RELIGIOSA (S. XVI)
    Tot i el creixement de la música profana, les millors composicions renaixentistes van ser escrites per l'Esglèsia. Podem trobar; el Coral, l'Anthem i la missa, la qual es divideix en dues etapes (abans i després del Concili de Trento, on també hi trobem el Motet, però aquesta vegada tan sols de gènere religiós). Exemple: Credo de la missa L'homme armé de J. de Prés.
  • Period: 1545 to 1563

    CONCILI DE TRENTO (S. XVI)

    CONCILI DE TRENTO (S. XVI)
    D'aquest Concili va sortir la Contrareforma, fet que va obligar als compositors a perfeccionar al màxim les tècniques polifòniques exitents. Cal destacar als compositors; Josquin des Prés, G.P. de Palestrina, C. Morales i T.L de Victoria, entre d'altres.
  • Period: 1580 to 630

    BARROC PRIMERENC

    BARROC PRIMERENC
    Caracteritzat per obres de poca extensió. La música està al servei de la paraula. Es comencen a establir diferències entre la música vocal i la instrumental.
  • Period: to

    BARROC MITJÀ

    BARROC MITJÀ
    Destaca pel predomini de l'òpera i la cantata.
  • Period: to

    BARROC TARDÀ Predomini de la música instrumental sobre la vocal. Època del concert i obres més llargues quant a dimensió.

  • Period: to

    CLASSICISME Durant aquest període, la música es considera un entreteniment social i els compositos busquen la moderació, l'ordre, el bon gust, l'elegància i l'expressió sense perdre mai la mseura.

  • Period: to

    PRINCIPALS AUTORS NACIONALISTES txaikovski , Z.Zodály, B.Bartók (Hongria), BSmetana, A.Dvorák(Bohèmia), J.Sibelius, E.Grieg (Escandinavia), E.Elgar(Anglaterra), G.Gershwin (Nord-Amèrica), i F.Pedrell, M. de Falla (Espanya).

  • Period: to

    PERÍODE 1 OBRA DE BEETHOVEN Molta influència clàssica, l'instrument dominant és el piano. Es comencen a notar característiques que preludien el romanticisme. Obres: la Sonata n.8,op.13, les simfonies 1 i2...

  • Period: to

    PERÍODE ROMÀNTIC Es caracteritza perquè els compositors pretenen expressar els seus sentiments a través de la seva música.

  • Period: to

    Beethoven va ser la figura que va servir com a pont entre les dues èpoques. Sorgeixen les primeres manifestacions que combinen innovació i continuïtat amb el classicisme.

  • Period: to

    2N NACIONALISME

    2N NACIONALISME
    Més que la inspiració directa en la música popular, se cerca la seva essència. Escola hongaresa i espanyola