-
Enfrontament entre Espanya i França quan Napoleó ocupa Espanya; Reunió de les Corts a Cadis per elaborar la Constitució espanyola.
-
-
Ferran VII torna a Espanya. Deroga la Constitució i les reformes i restaura els privilegis del clergat i la noblesa. Governà de manera absoluta durant sis anys (Restauració de l'absolutisme, 1814 - 1820).
1820 triomfa un pronunciament liberal dirigit per Rafael de Riego, que va proclamar la Constitució de 1812. Durant tres anys els liberals van restaurar les reformes i van formar la Milícia Nacional per defensar el règim liberal. El 1823 els Cent Mil Fills de Sant Lluis van restituir Ferran VII. -
-
-
-
A la mort del seu pare Ferran VII esdevé reina, causant una guerra civil entre els partidaris de la Reina, i els del seu oncle Carles Maria Isidre de Borbó (seguidor de la Llei Sàlica). La regencia passa fins al 1840 a mans de la mare d'Isabel, Maria Cistina de Borbó.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-