Fire jazz wallpaper normal5.4

EVOLUCIÓ DEL JAZZ

By irina10
  • Period: 50 to

    HARD-BOP

    Aquest nom, hard-bop(hard=dur).és el símbol de la reacció d`un grup de joves negres davant l`equilibri i el controñ que caracteritza el cool-jazz
  • Period: 50 to

    FREE-JAZZ

    Aquest nou estil representa un trecament total amb tot l`anterior i planteja un retorals anys 20.En lesinterpretacions,plantegen unes línes melòdiques i rítmicas d´una garn llibertat creativa.
    Els màxim exponents d´aquest estil seran els saxofonistes Ornette Colman i John Coltrane, així com el contrabaixista Charles Mingues
  • 70

    JAZZ FUSIÓ

    A partir dels anys 70,es produeix una explosió d´estils.D´aquest es prenen els seus paràmetres i es barregen amb tota mena d`influències musicals derivades dels corrent cullturals més diversos, comel rock,la música ètnica...
  • 70

    EL JAZZ LLATÍ

    La denominació jazz llatí és àmplia i sol incloure músiques diferents.Entre lesmés destacades, es troba la música que fusu¡iona el jazz amb la música afrocubana i porto-riquenya.
    Músics com Egberto Gismonti o Claudio Roditi fusionen la bossa nova brasilera amb el jazz. El tango argentí també s´acosta al jazz en les composicions d´Astor Piazzolla.
  • 80

    TRADICIÓ I EVOLUCIÓ

    Les diferents fusions que van tenir lloc en la dècada dels 70van provocar que el jazz s´allunyés cada vegada més dels seus orígens.
    Aquest revival del jazz clàssic l´enceten músisc com Scott Hamilton o Herbie Hancock, amb una música inspirada en els pricipis del bop.Entre els músics més destacats hi ha Wynton Marsalis.
  • 90

    SMOOTH-JAZZ

    Es va desenvolupar partint d`una reelaboració més comercial del jazz i es va caracteritzar per un ritme lleuger i sense grans pretensions.
    Entre els músics més destacats, hi ha George Bensos, que destaca en el vessant de cantant; Chuck Mangione , que es va especialitzar en balades orquestrals amb melodies lleugeresinspirades en el popmés comercial, Al Jarreau, la música del qual evolucionà csp a la interpretacò de balades soul més comercial.El saxofonista Kenny Gerelick en la dècada 90
  • 90

    L´ACID-JAZZ

    L´acid-jazz continua el camí de la fusió que s´inici`s en la dècada anterior.El Dj britànic Gilles Peterson,que feia experimrnts barrejant clàssics del jazz amb bases hip-hoop, va començar aquesta fusió musical.
    Encara que va sorgir en els 80, començà a popularitzar-se a principis dels 90 amb grups com The Breand New Heavies, Jamiroque i Gallino.
  • 90

    EL POST-JAZZ

    En les últimes dècades, el jazz havia creat estils en els quals els músics negres no tenien una repercussió especial, com la fusió amb el rock o la fusió amb la música clàssica.
    Entre els músics més destacats hi ha Eugene Chadbourne.El saxofonista Ned Rothenberg que es va establir en la primera línea de les noves generacions d´improvisades;i el guitarrista Bill Frisell.
  • ESTIL NOVA ORLEANS

    ESTIL NOVA ORLEANS
    -Els instruments que tocaven havien estat adquirits de les bandes militars.
    -Les bandes estaven formades per un nombre reüit de música.
    -Els músic , majoritàriament, toquen com canten, ja que no saben solfeig ni coneixen la tècnica,es converteixen en una extensió de la seua veu
    -La música que tocaven tenia la influència del ragtme, del blues i dels espirituals
    -Solien fer improvisacions col-lectives o petites improvisacionstant-se i responent-se els uns als altres.
  • Period: to 40

    EL SWING I LES BIG BAND

    -Es tracta de grans orquestres perfectament uniformades i amb faristols de nou
    -Interpreten melodies enganxoses,que són del gust de la major part del púbil
    -Les actuacions estan dirigides especialment per a ballar
    -Són bastant fidels a les partitures i deixen a la improvisació únicament els solos
    -Instrumental,la típica Big Band combina instrument de vent-metall (trompeta),vent-fusta(clarinet) i una secció rítmica(bateria).El piano fa tant el paper de solista .
  • Period: to

    EL BEBOP

    -Grups reduï d´instrumentistes (per trencar amb les grans orquestres de big-band).
    -La bateria adquireix una gran importància com a instrument solita.
    -Ús de ritmes complexos,fruit de la intenció que tenen de fugir dels ritmes marcats del ball
    -Interpretacions virtuoses, amb fresejo ràpids i irregulars
    -Harmonies dissonants, que altres les seqüències d´acords habituals fet que al seu torn afectarà les melodies
    -Emocionalmet, transmetia senacions diferents a les conegudes fins aleshores
  • Period: to

    DEIXIELAND

    Alguns de les diferències amb l estil de -Es desenvolupen més le improvisacions
    -Els tempos són més ràpids
    -És un estil menys expressiu, però amb més recursos
    -Les melodies són més polides i les harmonies més clares.
  • JAZZ-ROCK

    Com el mon indica,sorgeix de la combinació del jazz amb elements del rock.La guitarra elèctica i el baix elèctirc eren els instruments amb més popularitaten el món del rock.
    Milers Davis va ser un dels pioners d´aquest estil i obrí aquest nou camí amb el seu disc Bitches Brew(1970).També cal destacar guitarristes com Al Di Meola,Pat Metheny o John Scofield. Van introduirel baix elèctic en el món del jazz Jaco Pastorius. Amb més èxit va ser Weather Repott
  • Period: to

    ESTILS CONTRAPOSATS

    -Cool jazz(cool=fresc) és un nou estil dels anys 50 que sorgeix per reemplaçar la nerviosa intraquil-litat del boop.
    Altres músics destacats són Gerry Mullingan, Paul Desmond i Dave Brubeck