-
L'autor de l'atemptat va ser Gavrilo Princip, un nacionalista membre del grup serbi Jove Bòsnia, una organització que defensava l'ús de la violència.
-
Alemania declara la guerra a Rusia. França i Alemania decretan la movilització general.
-
Les tropes alemanyes creuen Bèlgica (país neutral) i entren a França. El Regne Unit declara la guerra a Alemanya..
-
El general alemán Hindenburg frena el avance de las fuerzas rusas en frente de Prusia oriental.
-
Batalla de fronteres "al nord (frontera franco-belga) i l'est (frontera franco-alemanya). Les tropes franceses retrocedeixen 200 quilòmetres.
-
Pla al comandament de l'alemany Schlieffen, consistia a atacar França i detenir l'avanç de Rússia. Un cop envaïts, Alemanya incorporava noves terres al seu territori.
-
-
-
Els alemanys volian destruir les reserves franceses i obligar-los a demanar la pau.
Però tot el que es van aconseguir va ser baixes pels dos costats. -
-
-
Alemanya dona premis per atacar tos els vaixells siguin enemics o neutres.
-
Estats Units entra a la guerra ja que els alemanys li taquen un vaixell de comerç que lis fa perdre molta part de l'economia.
-
-
-
Es el tracta de pau firmat entre els paisos aliats i alemanya. Va posar fi a la primera guerra mundial