-
Els Alemanys van executar el pla Schliffen. que consistia en consistia a sobrepassar ràpidament a les tropes franceses pel nord, mitjançant un atac ràpid a través dels Països Baixos (Holanda), abans que Rússia -aliat de la Triple Entente- pogués mobilitzar les seves tropes i passar a l'ofensiva, obligant a Alemanya a combatre en dos fronts.
-
Va ser una batalla en que es van enfrontar l'exercit Francés per aturar als Alemanys
-
Alemania executa el pla Schliffen per el que intenta evitar la guerra en 2 fronts
-
Va ser una ofensiva austroalemanya que va reconquerir Galítzia
-
Davant l'impossibilitat de trencar les linies enemigues és començen a construir trinxeres.
-
Els Alemanys intentan trencar el front Françés
-
La ofensiva al Somne va ser una continuació de la batalla de Verdun
-
Va ser una continuació de la batalla de Verdun pero en el mar
-
Es produeixen combats a les colònies africanes i les alemanyes són envaïdes, Japó participa des de 1914 com a aliat de França i el Regne Unit i el 1917 entra EUA (aliat comercial de Regne Unit) contra Alemanya pels seus atacs marítims. Augmenten les vagues i els actes de desobediència en contra de la guerra a tots els països. A Rússia tenen èxit i després de la Revolució Russa es retira de la guerra (Pau de Brest-Litovsk el 1918)
-
-
Aquest tractat va ser un tractat de pau entre Russia i Alemanya perque Russia ja no podia estar més a la guerra
-
Una de les raons per les quals se signa l'Armistici va ser perquè per a Alemanya la situació militar era insostenible, veient-se en l'obligació de demanar un cessament el foc de manera immediata.