Els nobles i els seus castells

L'EDAT MITJANA

  • Les tres etapes de l'edat mitjana
    476

    Les tres etapes de l'edat mitjana

    L'Edat mitjana es divideix en dues etapes: Alta Edat mitjana i la Baixa Edat mitjana.
  • INTRODUCCIÓN
    476

    INTRODUCCIÓN

    L'Edat mitjana, Edat mitjana o Edat mitjana és el període històric de la civilització occidental comprès entre els segles v i xv. Convencionalment, el seu inici se situa l'any 476 amb la caiguda de l'Imperi romà d'Occident i la seva fi en 1492 amb el descobriment d'Amèrica,o en 1453 amb la caiguda de l'Imperi bizantí, data que té la singularitat de coincidir amb la invenció de la impremta i amb la finalitat de la guerra dels Cent Anys.
  • Alta Edat mitjana
    477

    Alta Edat mitjana

    Després de la caiguda de l’Imperi Romà, al segle V, comença el període ALTA EDAT MITJANA; època de grans transformacions i enfrontaments a Europa; fins al segle X.
    Una gran cantidad de la gent vivía al camp
  • Al·andalus
    711

    Al·andalus

    Al-Andalús és el nom que en l'Edat mitjana van donar els musulmans a la península Ibèrica. Alguns autors restringeixen el terme al territori peninsular sota poder musulmà entre els anys 711 i 1492. Per als autors àrabs medievals, el terme del-Andalús designa la totalitat de les zones conquistades per tropes àrab-musulmanes​ en territoris actualment pertanyents a Espanya, Portugal, França, Andorra i el territori britànic d'ultramar de Gibraltar.
  • Baixa Edat Mitjana
    1001

    Baixa Edat Mitjana

    (Segle XI conclou el XV) Disminueix les guerres i es desenvolupen tècniques agrícoles amb la finalitat de millorar les collites. La població va augmentar i la gent cada cop més viu en les ciutats.
  • Final de l'edat mitjana
    1492

    Final de l'edat mitjana

    l'edat mitjana va acaba al final del segle XV amb la caiguda de Constantinoble, el 1453, o bé amb el descobriment d'Amèrica l'any 1492.
  • FIN de al·andalús
    1492

    FIN de al·andalús

    La seva derrota en 1492 pels Reis Catòlics va posar fi a la Reconquesta, procés que va començar en el segle VIII amb Don Pelayo i la batalla de Covadonga, si bé no és més que una magnificació metahistòria com a mite del començament de la Reconquesta. ​​ El Regne de Granada va ser annexionat a la Corona de Castella.