חקר עשור שנים 2010-2018

By kim2527
  • Period: to

    שולה זקן נכנסה לכלא

    ב-15 ביולי 2014 החלה לרצות את מאסרה בבבית הסוהר נווה תרצה, וב-26 בינואר 2015 השתחררה לאחר שאושר שחרורה המוקדם ביוני 2015 נהייתה פרזנטורית של חברת רהיטים, וצעד זה גרר ביקורת ציבורית
  • משבר ההגירה

    משבר ההגירה
    משבר ההגירה באירופה נמשך לאורך שנת 2015. פליטים ומהגרי עבודה הגיעו ממדינות המזרח התיכון והבלקן, בשל הסכסוכים והמלחמות הפנימיות בתוך אותן מדינות. פליטים רבים הגיעו מסוריה, עיראק, אפגניסטן ואריתראה. משבר הגירה זה הוגדר כגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, ובשנה זו הגיעו למעלה מ-300 אלף מהגרים.
  • רעידת אדמה בנפאל

    רעידת אדמה בנפאל
    רעידת האדמה הקטלנית בנאפל אירעה בעוצמה של 7.9 וגרמה להרס ונזק רב. במהלך הימים הרבים של החילוצים מההריסות, נקבע מותם של למעלה מ-9,000 קורבנות. בנוסף לנפאל, שהייתה הנפגעת העיקרית מהרעידה, היו נפגעים ופצועים היו גם בצפון הודו, טיבט ובבנגלדש.
    יותר מ-30 מדינות שלחו סיוע לנפאל בעקבות האסון הקשה, ביניהן גם ישראל. משלחת הסיוע הישראלית, שהייתה מורכבת מפיקוד העורף וחיל הרפואה,
    חילצה במהלך שהותה אחדים מתושבי ישראל ששהו בנפאל. כשבועיים וחצי אחרי הרעש העיקרי, הורגש רעש משנה חזק מאוד בעוצמה של 7.3.
  • פיגוע במשרדי המגזין שארלי הבדו, צרפת

    פיגוע במשרדי המגזין שארלי הבדו, צרפת
    12 בני אדם נרצחו במשרדי המגזין הסאטירי שארלי הבדו שפרסם קריקטורות נגד הנביא מוחמד, ביניהם עשרה עיתונאים ושני שוטרים. במהלך האירוע, נכנסו שני רעולי פנים חמושים, ירו ונמלטו. בקריקטורה שהייתה המניע לרצח, נראה ג'ון הג'יהאדיסט, פעיל דאעש ועורף הראשים הראשי של הארגון, כשהוא משסף את גרונו של הנביא מוחמד.
  • נתניהו נואם בפני הקונגרס של ארצות הברית

    נתניהו נואם בפני הקונגרס של ארצות הברית
    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בתחילת חודש מרץ בפני הקונגרס האמריקאי בנושא הסכם הגרעין שהתגבש באותה התקופה בין המעצמות ובין איראן על פיתוח הגרעין. נאומו של נתניהו נערך כשבועיים לפני הבחירות הכלליות בישראל, מה שעורר ביקורת רבה בישראל ובארצות הברית, כי הזמנת נתניהו עלולה להתפרש כתמיכה אמריקאית בו. גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביע התנגדות לעיתוי הנאום.
    לסרטון הנאום המלא של בנימין נתניהו
  • השבעת הממשלה ה-34

    השבעת הממשלה ה-34
    הממשלה ה-34 בראשותו של בנימין נתניהו, הושבעה באמצע חודש מאי. מלבד ראש הממשלה נבחרו באותה העת 19 שרים נוספים. הסיעות שחברו להרכבת קואליציה היו: הליכוד, כולנו, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה. צחי הנגבי נבחר לכהן כראש הקואליציה. לאחר הבחירות הטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין על נתניהו את הרכבת הממשלה, אך מכיוון שלא עמד בזמן שניתן לו, קיבל הארכה של 14 ימים, לאחריהם הציג את ההסכמים הקואליציוניים.
  • Period: to

    מבצע "צוק איתן"

    מבצע "צוק איתן" של צה"ל יצא לדרך בלילה שבין ה-7 ל-8 ביולי בהתקפה אווירית רחבה על עשרות יעדים ברצועת עזה. המבצע נפתח בתום תקופה מתוחה שהחלה עם חטיפת הנערים גיל-עד שער. כשבוע ימים לאחר פתיחתו, החל התמרון הקרקעי של צה"ל בשטח הרצועה, כשהמשימה העיקרית שהוגדרה לצבא היא חיסול איום המנהרות ההתקפיות של חמאס שנחשפו. ב-26 באוגוסט, ביומו ה-50 של המבצע, הצליחו הצדדים להגיע להסכם הפסקת אש ללא הגבלה ובכך הגיעה הלחימה בדרום לכדי סיום.
  • הסכם הגרעין עם איראן

    הסכם הגרעין עם איראן
    באמצע חודש יולי הגיעו איראן והמעצמות להסכם היסטורי ובינלאומי על תכנית הגרעין האיראני. ההסכם, שנכנס לתוקפו כשלושה חודשים לאחר החתימה, ב-18.10 השנה, נוגע להטלת הגבלות על תוכנית הגרעין של איראן ומהווה פעולה משמעותית נגדו. ההסכמות הושגו לאחר מו"מ ממושך שניהלו הצדדים. המדינות שהיו שותפות לשיחות: ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, ההמלכה המאוחדת וגרמניה.
  • Period: to

    גל הטרור בישראל

    במהלך המחצית השנייה של השנה, חלה הסלמה באירועי הטרור ובתקריות האלימות במסגרת הסכסוך הישראלי פלסטיני. החל מהשנה נרצחו בפיגועי הטרור 25 ישראלים. הביטויים העיקריים של גל הטרור הנוכחי היו מהומות בהר הבית ופיגועי דקירה ברחבי הארץ, רובם בירושלים וביהודה ושומרון.
  • הפלת מטוס הנוסעים הרוסי בסיני

    הפלת מטוס הנוסעים הרוסי בסיני
    מטוס נוסעים רוסי מסוג איירבוס A320 ועליו 224 בני אדם התרסק בסוף חודש אוקטובר מעל חצי האי סיני. כל הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס נהרגו, ואנשי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) לקחו אחריות על המעשה.
    הידעת? מדובר באסון התעופה הכבד ביותר שאירע במצרים ובאסון הכבד ביותר שאירע במטוסי איירבוס A320.
  • הקריירה של סטטיק ובן אל

    הקריירה של סטטיק ובן אל
    השיר הראשון של הצמד סטטיק ובן אל "ברבי" יצא ב-29 בנובמבר 2015
    ומאז הפך להצלחה מסחררת עם 40 מיליון וחצי (נכון ל-17.01.2018) צפיות.
    מאז הם מוציאים סינגלים חדשים, (כמו: כביש החוף, סלסולים, סתם, זהב, טודו בום, הכל לטובה ונמסטה)
  • תרופה נגד דעות קדומות

    אנשים עם מוגבלות יזכרו היטב את שנת 2016. השנה נכנס לתוקף צו ההרחבה שמחייב מעסיקים של מעל 100 עובדים לדאוג לכך שלפחות 3% מעובדיו יהיו אנשים עם מוגבלות, והתיקון לחוק שקובע כי במהלך 5 השנים הקרובות יגיעו המגזר הציבורי והחברות הממשלתיות ל-5% עובדים עם מוגבלות.
  • אירוויזיון 2016: אוקראינה ניצחה, ישראל במקום 14

    אירוויזיון 2016: אוקראינה ניצחה, ישראל במקום 14
    בתום כמעט ארבע שעות ומהפך של הרגע האחרון הוכרז כי הזמרת ג'מאלה עם השיר "1944" היא הזוכה הגדולה בתחרות האירוויזיון. אוסטרליה, שהובילה בפער ענק בשלב ניקוד השופטים, סיימה אחרי הצבעת הקהל במקום השני. נציג ישראל חובי סטאר הגיע למקום 14 ועמיר חדד הביא את צרפת למקום השישי.
  • גולסטאר

    גולסטאר
    היא תוכנית דוקו-ריאליטי ישראלית שנוצרה והופקה על ידי סוכנות ADD עבור רשת HOT. התוכנית מציגה את פעילותה של נבחרת כדורגל המורכבת מידוענים. בכל פרק, הנבחרת עוברת חוויה משותפת אחרת כולל אימון והכנה לקראת המשחקים, המשחקים עצמם והתגובות לאחריהם. את הנבחרת מאמן שייע פייגנבוים, מאמן כדורגל ותיק וכדורגלן עבר. בסיום כל עונה הנבחרת מתכוננת למשחק הגמר, כאשר כל המשחקים הם בעצם הכנה למשחק זה.
    העונה הרביעית של התוכנית עלתה לשידור ב-4 בדצמבר 2016..
  • מירי רגב הודיעה על התנגדותה - והסכם התרבות עם האיחוד הוסר מסדר היום.

    מירי רגב הודיעה על התנגדותה - והסכם התרבות עם האיחוד הוסר מסדר היום.
    שרת התרבות והספורט גילתה כי הסכם שיתוף הפעולה עם האיחוד האירופי Creative Europe, שעליו היא חתומה, מחריג מוסדות ואמנים מעבר לקווי
    67’. לאחר שהבהירה לבנימין נתניהו כי תתנגד לכך, הוסרה הצעת ההחלטה מסדר היום של הממשלה
  • ניימאר עובר לפריז סן ז'רמן איך ילד בן 25 שווה 222 מליון יורו

    ניימאר עובר לפריז סן ז'רמן איך ילד בן 25 שווה 222 מליון יורו
    את הפתגם calca de veludo ou bunda de fora קשה לתרגם, אך מדובר בסוג של שילוב בין "חיים רק פעם אחת", "רק המעז מנצח" ו"תמיד אלך בדרכי שלי". לאורך החיים הקצרים של ניימאר, בן 25 בסך הכל, זה בדיוק מה שהוא עשה. מגיל 3-4, אז התחיל לשחק כדורגל ברחוב עם ילדים גדולים וקשוחים ממנו ועד המעבר מברצלונה לפריז סן ז'רמן במחיר שמנפץ את כל השיאים - 222 מיליון יורו. ניימאר תמיד לקח סיכונים ומשפחתו תמיד עודדה אותו לעשות זאת, וההצלחה שלו מבוססת על כך.
  • עומרי כספי עובר לקבוצה הכי טובה בעולם

    עומרי כספי עובר לקבוצה הכי טובה בעולם
    עד היום נמשכה קריירת ה-NBA של עומרי כספי שמונה שנים מכובדות מאוד. במהלך שמונה השנים הללו, שיחק הפורוורד הישראלי בחמש קבוצות ולצערו, מעולם לא זכה לחוות הופעת פלייאוף (למרות שהעפיל פעם אחת עם יוסטון, אך לא שותף). כל זה עשוי כנראה להשתנות בקרוב מאוד, שכן הלילה, סיכם כספי על חוזה לעונה אחת אצל לא אחרת מאשר אלופת ה-NBA ואחת הקבוצות האיכותיות בהיסטוריה של הענף, גולדן סטייט ווריירס, כך דיווח עיתונאי ESPN, אדריאן ווג'נארוסקי.