TIMETOAST SOCIALS

By empebu

INFÀNCIA

El meu període de la infància va ser un període ple de alegria i de felicitat. Em van encantar els anys que vaig tenir d'infància. Vaig apendre a parlar, a caminar, vaig viatgar...

La primera fruita que em vaig menjar
    La primera fruita que vaig menjar va ser quan tenía 6 mesos i va ser una mandarina que desprès d'aquell dia va ser la meva fruita preferida durant molt de temps.

Viatge amb avió
    La primera vegada que vaig viatjar amb avió va ser quan tenía 6 mesos. Va ser un fet molt importanant de la meva vida. La primera vegada que vaig viatjar amb avió vaig anar a Anglaterra (Cornwall) per visitar el meu avi nomès m'havia conegut una vegada i de Cornwall vam anar fins Londres en el cotxe perque la meva tieta tambè em volia tornar a veure .

La meva primera paraula
    La meva primera paraula que vaig dir quan tenía 9 mesos. La primera paraula que vaig dir va ser "verver" que era la meva manera de dir el nom del meu germà que es diu Oliver.

Esquí per la primera vegada
    Vaig esquiar per primera vegada quan tenía 3 anys. La primera vegada que vaig esquiar va ser a Italia desprès de nadalamb la meva familia a "Prato nevoso" que es una gran muntanya on es pot esquiar quan hi neva.

Bicicleta
    La primera vegada que vaig anar en bicicleta va ser quan jo tenía 4 anys. El meu pare va agafar la bicicleta per derrera i em va dir que jo pedeles i que ell no em deixaria anar. Al començar a pedelar em va deixar anar i vaig començar a pedalar sola sense adonarme. Va ser un moment molt important per mi.

Viatge fora d'Europa
    La primera vegada que vaig viatgar fora d'Europa va ser quan tenía 5 anys. Per les vacances de setmana Santa vam fer un viatge amb tota la meva familia de part de pare perque era l'aniversari dels meus avis i vam anar a Egipte. Just els dies que vam anar a Egipte hi havia una batalla per els carrers d'Egipte i ens vam haver de quedar a l'hotel la majoria de les vacances.

PRIMARIA

La primaria es l'etapa de la meva vida que va des de 1r de primaria fins 6è de primaria. Va ser una etapa que em va encantar i va estar plena de joya i de felicitat

Monserrat
    M'enrecordo perfectament de la primera vegada que vaig anar a Monserrat. Des del cotxe veia molta boira i no veia Monserrat, però al moures la boira vaig veure la muntanya tan espectacular i esplendida. Al baixar del cotxe jo i la meva familia vam anar a fer una llarga passejada i al final de la passejada anant cap al cotxe ens vam perdre i vam acabar fent moltes voltes fins finalment trobar el cotxe.

La meva passió
    El meu pare em va portar a una classe d'escalada i poc desprès em vaig donar compte en que era la meva passió, m'encantava! Vaig fer una amiga que es deia Lua i vam començar a escalar juntes, ella ja portava mès anys escalant i s'he li donava millor que a mi, però com que sóc una persona molt determinada vaig començara a escalar mès per tal de poder la superar

Japó
    Vaig anar a Japó quan tenía 10 anys. Va ser molt especial per a mi aquest viatge ja que era el meu somni i el somni del meu germà anar a Japó. Vam anar amb els meus cosins de part de pare. El Francesco i el Mateo. Va ser molt divertit i el viatge mès especial per a mi que havia fet!

Gats
    Un dia que per mi va ser molt important va ser el dia que vam portar els meus gats a casa. Ja els haviem conegut i teniem moltissimes ganes de portar-los a casa. Eren germans i al mascle li vam posar de nom Tigger i a la femmella li vam posar de nom Pumpkin. Ens va fer molta illusió recollir-los i portar-los a casa fins i tot va venir la meva cosina des de Girona per poder-los coneixer.

Campeonat de Catalunya en dificultat
    Va ser el primer campeonat de Catlunya de dificultat que vaig quedar a podi i vaig quedar per devant d'una escaladora que sempre en superava. La meva avia va venir des d'Italia per veure'm competir, vaig estar molt contenta amb el meu resultat desprès d'haver entrenat tan i m'ho vaig passar d'alló mès bé amb la meva avia.

Coronavirus
    Es un fet social i economic perque hi ha hagut molta gent que s'ha quedat sense feina i s'han perdut diners a causa d'aquesta pandemia. El coronavirus va ser una pandemia mundial i va ser un fet molt important de la historia no hi ha ningun fet semblant registrat a la historia i donc ha sigut molt important en la historia.

COVID19

L'any 2019 va apareixer una malaltia a China anomenada coronavirus (covid19) que va arribar fins Catalunya l'any 2020 i es va haber de confinar la majoria del món per aquesta malaltia. Va ser un any molt peculiar que vam haber de fer classes des de casa i avui en dia seguim portant mascareta.

Focs de matolls a Australia
    Es un fet climatic. El país d'Australia va afrontar una de les seves temporades d’incendis forestals més devastadores, ja que les flames van continuar des de desembre de 2019 fins a l’any nou i van cremar un rècord de 47 milions d’acres, van desplaçar milers de persones i van matar almenys 34 persones.

Black lives matter protestes
    Es un fet social. Els assassinats de George Floyd, Ahmaud Arbery i Breonna Taylor per part de la policia aquest any van provocar una onada de manifestacions pacífiques i, a vegades violentes, i disturbis a tot el món per exigir la fi de la brutalitat policial i la injustícia racial.

Dos peluts i un destí
    Poc desprès del confinament vaig anar a escalar a la muntanya. A mi no m'agradava gens l'escalada a la muntanya (en roca), però aquell dia vaig provar un 7a que duia el nom de "dos peluts i un destí" i el vaig poder encadenar al primer intent i des d'aquell dia em va encantar la escalada en roca i ara hi vaig gairabé cada cap de setmana

Incendis forestals de la costa oest
    Es un fet climatic. Des de Califòrnia fins a l’estat de Washington van esclatar incendis mortals que van cremar milions d’acres i van desplaçar a centenars de milers de persones des de mitjans d’agost.

ESO

La etapa de la ESO va des de 1r de la ESO fins 4rt de la ESO. Es una etapa que esta dintre l'etapa de l'adolescencia.

ADOLESCÈNCIA

L'adolescència es la segona etapa de la meva vida. Va des de que vaig cpmençar 1r d'ESO fins a avui. Porto molt poc temps en aquesta etapa pero segur que sera una etapa estupenda.

Destitució del president Donald Trump
    Es un fet politic. El president es va enfrontar a un judici de destitució al gener per càrrecs que va demanar a Ucraïna que investigués l'exvicepresident Joe Biden i el seu fill Hunter. El Senat el va absoldre el 5 de febrer.