Img 20200718 wa0020

La meva línia del temps

Vaig arribar al món
    El dia 21 de febrer del 2008, va ser el dia del meu naixement, vaig néixer a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, al que avui en dia és un museu.

Primer vol amb avió
    L'agost del 2008, vaig agafar per primera vegada un avió. Amb destinació a Mallorca, el lloc d'on és el meu pare. Vam anar a veure tota la meva família Mallorquina.

Primeres passes
    Un dia abans del meu aniversari, és a dir, el dia 20 de febrer, vaig fer les meves primeres passes. Però quan vaig començar a caminar de debò, va ser l'estiu del 2009, a casa de la meva padrina, a Moscari.

Viatge a Normandia...
    El 20 d'abril, vaig sortir per segon cop fora d'Espanya amb avió, anant a Normandia. El primer va ser a Berlín. Per les fotos que em van ensenyar, fa pinta que va ser un viatge molt divertit, però no recordo res.

Pam i Pipa
    El setembre de 2008, vaig començar l'escola bressol Pam i Pipa. Quan ja feia P-2, és a dir, el 2010, el maig, vaig anar per primer cop de colònies. Gairebé no m'enrecordo de res, l'única cosa que sé, és que vaig fer un collaret de macarrons de colors.

Festes de Gràcia
    El dia 15 d'agost, el dia del meu sant, vaig viure les meves primeres festes de Gràcia. Des d'aquell dia, no he faltat a cap festa. A més fa uns anys, vaig decorar un dels carrers.

Edimburg, Escòcia
    L'agost del 2010, amb tota la meva família vam anar a Edimburg, Escòcia. Com l'altre viatge, no recordo quasi res. Però puc dir, que per les fotos, m'ho vaig passar molt bé.

Un germanet...
    El 15 de juliol del 2011, va néixer el meu germà Lluc a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, el mateix que jo, però el nou. El Lluc l'estimo molt, igualment que de vegades sigui una mica pesat.

Una nova etapa
    El setembre del 2011, vaig començar P-3 a l'escola Pau Casals - Gràcia o com tothom li diu el "Pauka" (amb k). El Pau Casals m'ha marcat molt la vida i m'ha ensenyat moltíssimes coses. Per mi, és la millor escola del món!

Comença a caminar el meu germà
    Uns dies abans de l'aniversari del meu germà va aprendre a caminar. La qüestió, és que va fer les seves primeres passes gràcies a mi, perquè li vaig prendre una joguina.

Dibuixar i somiar
    Amb només 4 anys, ja vaig començar a dibuixar. El dibuix és una cosa que forma part de la meva vida, està dins meu. M'encanta dibuixar! Em fa sentir, lliure, tranquil·la, inspirada...

El follet dringet
    Pocs dies abans del meu aniversari, a l'escola, menjant una poma, em va caure la meva primera dent. Aquella nit va venir el follet dringet i em va portar una baldufa de fusta (el fullet dringet és una invenció dels meus pares).

Separació
    El setembre del 2014, uns dies abans de començar el curs, els meus pares em van anunciar un fet que canviaria tota la meva vida completament: s'anaven a separar. Només tenia 5 anys i no ho vaig entendre molt bé. L'única cosa que sé, és que ara no em podria imaginar una vida amb els meus pares junts. Va ser una cosa trista, però també una nova vida.

PRIMÀRIA
    Aquest any, vaig començar la primària. De moment, la millor etapa que he viscut. Amb milers d'aventures i històries extraordinàries. Tot i que vam acabar una mica malament, res va canviar aquells anys tan fabulosos. A més, fins i tot amb la covid-19, vam tenir una superfesta de 6è.

"Circ, quina gràcia"
    Quan era petita era molt esbojarrada, sempre reia, m'enfilava pels llocs, m'agradava fer el pallasso... Per això els meus pares a 1r de primària, em van voler apuntar a l'extraescolar de circ, un món que no tothom coneix i que és espectacular.

"La lletra amb somni entra"
    A 2n amb els meus amics i amigues, vaig actuar en la primera obra, s'anomenava: "la lletra amb somni entra". Recordo que anava sobre uns nens d'una escola, que no volien estudiar l'abecedari, però que venia una fada i els hi ensenyava, lletra per lletra, les seves curiositats, jo representava la lletra "M".

Museu (Circ-Cric)
    El 2015, va ser un any d'espectacles. A part de l'obra de segon, també vaig fer el meu primer espectacle de circ, a la carpa del Circ-Cric. La funció s'anomenava "El museu", anava sobre un museu que hi anaven passant coses estranyes.

Icosaedre
    Amb només set anys, vaig aprendre a fer un "icosaedre" de papiroflèxia, amb l'ajuda d'un amic del meu pare, el Pepe. Un icosaedre és una figura geomètrica de vint cares. Em va ser molt útil per la vida, ja que he fet moltíssims regals que ho tinguessin i crec que a les persones que els hi he regalat, els hi ha agradat molt.

Càmping "Las Dunas"
    L'estiu del 2017, vaig anar per primera vegada de càmping amb la parella de la meva mare, el David. Vam anar el càmping "Las Dunas", a la Costa Brava. Des d'aquell dia, cada any hi anem. Fins i tot, algun any hem fet ruta.

Una nova cosina
    El 14 de setembre, va néixer la meva primera cosina, la Greta, de part de la meva tieta, Susana. És molt eixerida, divertida, riallera i l'estimo molt!
    M'encanta passar temps amb ella.

Júlia: una nova germana
    El meu pare amb la seva parella, la Clara, el 25 de gener van tenir a la Júlia, la meva germana. S'assembla moltíssim a mi. És una germana encantadora. Ja no m'imagino una vida sense ella. Tot i que no la veig cada dia, l'estimo moltíssim!

Un viatge amb família, Roma!
    Amb el meu pare, la Clara, els meus germans, el Lluc i la Júlia i jo. El novembre del 2018, vam anar tots junts a Roma. Vam anar a veure, el Coliseum, la Fontana di Trevi, el Trastevere, el Panteon di Agrippa, la Basilica de San Pedro...
    Mai oblidaré aquest viatge!

"En es port"
    Des del dia que vaig néixer, cada estiu vaig a Portocolom, Felanitx. És el poble del meu pare i ara també és el meu. Cada any hi anem a passar una quinzena d'agost. És un lloc meravellós i m'encanta anar-hi. Fins i tot, alguns dies amb el meu pare anem a pescar crancs, en els molls. A més té un valor sentimental molt gran.

La tirolina més gran de Catalunya
    El 2019. A Ripoll, em vaig tirar per la tirolina més gran de Catalunya, fa 275 metres d'allargada i 50 metres d'altura. Aquell dia feia molt de vent i em feia una mica de por, però finalment va ser una experiència fantàstica.

Estem amb pandèmia!
    El 13 de març del 2020, va ser un dia històric, terrorífic, enguixador, etc. Va ser el dia que ens van confinar, pel coronavirus. Vaig tenir dies avorrits, alegres, cansats, tranquils... En resum, va ser molt dur.

Institut La Sedeta
    Tot tenint el coronavirus a prop, vam començar el curs. Jo, vaig començar una nova etapa: l'ESO a l'Institut La Sedeta. Va ser un canvi molt important.
    De moment estic molt contenta amb la classe, som un gran grup.

Un nou esport: el voley
    Aquest curs, he començat un nou esport: el voley. M'està agradant molt, em sento molt feliç quan jugo amb l'equip! Trobo que és un esport que has d'estar molt unit i que has d'estar molt concentrada a l'hora de jugar.

Avui: _ _ _
    En aquest precís instant, estic enumerant uns dels esdeveniments més importants per mi i que m'han marcat més la vida. Però encara queda vida endavant, és a dir, encara queda molt per explicar...