-
L'especie de homo erectus va viure milions d'anys i 117 000 anys abans del presente
-
Homo erectus va aparèixer a Àfrica i va ser la primera espècie a tenir proporcions físiques corporals semblants a les de l'ésser humà actual, amb indicadors d'una vida adaptada a terra i no els arbres. Després s'hauria escampat per part d'Europa i sobretot Àsia, on serien trobats seus majors jaciments fòssils.
-
Aquest va ser el crans que tenaient les homos Erectus.
-
L'Homo erectus tenia a més una capacitat cranial de 940 ml, a mig camí entre el goril·la (600ml) i l'ésser humà modern (1200-1500ml). El seu cervell es trobava en una volta cranial baixa i angular que va ser modificant-se al llarg de la seva evolució i va permetre el sorgiment d'individus amb major capacitat cranial (fins i tot de 1100ml) a mesura que l'espècie canviava.
-
Media al voltant d'un metre amb quatre centimètres i un metre amb vuit centimètres.
-
Homo erectus havia arribat a un grau de desenvolupament que li permetia utilitzar la pedra per fabricar instruments primitius. Ara sembla que també va ser capaç de construir refugis.
You are not authorized to access this page.