Evolució històrica de la imatge en moviment

By kimilio
  • Estroboscòpia. Plateau i Stampfer.

    Estroboscòpia. Plateau i Stampfer.
    el belga Joseph Plateau i l’austríac Simon Stampfer presenten el fenaquistoscopi o disc estroboscopic. La persistència visual o retiniana explica que les imatges que visualitza l’ull, es mantenen unes fraccions de segon després de que hagi desaparegut l'estímul, d’aquesta manera, la visió d’una succeció d’imatges en un periòde de temps determinat, és assimilada amb continuïtat i això és el que finalment genera la sensació de moviment.
  • Aparició del Zootrop. William George Horner.

    Aparició del Zootrop. William George Horner.
  • Fotografia en moviment. Muybridge.

    Fotografia en moviment. Muybridge.
    Eadweard Muybridge, al 1873 va aconseguir obtenir sèries de fotografies instantànies successives que mostraven el galop d’un cavall. La idea sorgeix de que el milionari Leland Standford encarrega a Muybridge que demostri que un cavall durant el seu galop, en algun moment no toca el terra. Situa vint-i-quatre càmeres fotogràfiques, i al disparador de cada càmera i lliga un fil que va fins l’altre extrem de la pista de manera que quan el cavall el creua dispara la foto.
  • Praxinoscopi. Charles Emile-Reinaud.

    Praxinoscopi. Charles Emile-Reinaud.
  • Fonògraf. Thomas Edison.

    Fonògraf. Thomas Edison.
  • Càmera Cronofotogràfica. Jules Marey.

    Càmera Cronofotogràfica. Jules Marey.
  • Primeres imatges en cel·luloide. Jules Marey.

  • Cinetoscopi. Thomas Edison.

    Cinetoscopi. Thomas Edison.
    El cinetoscopi de Thomas Edison, concebut amb el seu assistent Dickson, era una màquina que funcionava amb monedes i permetia veure una pel·lícula cinematogràfica de 35 mm. Tot i que no hi havia projecció, sinó que simplement es mirava la pel·lícula dins de l’aparell, va ser un gran avenç. La primera sala de cinetoscopis oberta al públic, el Kinetoscope Parlor, es va inaugurar a Broadway el 14 d’abril de 1894
  • Cinematògraf. Louis Lumiere.

    Cinematògraf. Louis Lumiere.
    La patent del cinematògraf es va registrar el 13 de febrer de 1895 i la primera pel·lícula, La sortie des usines Lumière (La sortida de la fàbrica Lumière), es va rodar el mes de març d’aquell mateix any a Lió.
  • Trucatge de l´aturada de càmera. William Heise.

  • "El caso Dreyffus". George Meliès.

    "El caso Dreyffus". George Meliès.
  • Primera sala de cinema.

  • "Viaje a la luna". George Meliès.

    "Viaje a la luna". George Meliès.
  • Kinemacolor. Urban i Smith.

    Kinemacolor. Urban i Smith.
  • Projector Pathé. Charles pathé.

    Projector Pathé. Charles pathé.
    El 1910 Charles Pathé es patenta el projector Pathé, primer aparell amb motor per a la projecció, amb creu de malta de 4 aspes i corrent continua. Com Edison, Pathé serà un dels primers promotors de la gran indústria cinematogràfica.
    El projector constava de: focus intens i continu; objectiu òptic per ampliar imatges nítidament; tracció mecànica; creu de malta; lector de só ala banda lateral òptica o magnètica.
  • "Don Juan" primer llargmetratge sonor. Germans warner.

    "Don Juan" primer llargmetratge sonor. Germans warner.
  • Cinema sonor

  • Tv CBS i NBC.

  • Technicolor.

    Technicolor.
    Technicolor és un procés de cinema en color inventat el 1916. Es tracta del segon procés principal d'aquest tipus, després del britànic Kinemacolor, i el més utilitzat a Hollywood entre 1922 i 1952. Technicolor va ser conegut i reconegut pel seu nivell saturat de color, i es va usar més comunament per filmar musicals com El mag de oz (1939) i Cantant sota la pluja (1952), pel·lícules d'època com The Adventures of Robin Hood (1938) i el que el vent es va portar (1939).
  • Tv BBC.

  • "Lo que el viento se llevó".

    "Lo que el viento se llevó".
  • Gravacions tridimensionals amb ulleres polaritzades

  • Cinerama.

    Cinerama.
  • Cinemascope, de la Fox.

    Cinemascope, de la Fox.
  • Supercine.

  • Imax-Omnimax.

    Imax-Omnimax.
  • Cinema digital.Phillipe Binant.

    Cinema digital.Phillipe Binant.
    El 2 de febrer de 2000, a París, Philippe Binant va realitzar la primera projecció pública de cinema digital d'Europa, fundada sobre l'aplicació d'un MEMS (DLP CINEMA) desenvolupat per Texas Instrumentos.2 Amb la ràpida difusió del digital i la proliferació de formats, el Digital Cinema Iniciatives (DCI), treballant juntament amb membres del comitè SMPTE de protocols, va publicar un sistema d'especificacions que han adoptat les majors productores nord-americanes.
  • 3D

    3D
    El sistema va començar a ser usat molt més en els primers lustres del segle XXI, arribant a ser anomenat «el futur del cinema». El nombre de pantalles va augmentar significativament i a cada estrena 3D d'una pel·lícula, s'obren més.