Segones Avantguardes

  • Expressionisme abstracte

    Expressionisme abstracte
    1.Rebutgen la forma en el sentit ampli de el terme tant en què es refereix a les normes establertes com a la representació de la realitat.
    2.Per als artistes de el moviment la llibertat absoluta era sant i senya renegant qualsevol influència de la tradició.
    3.La matèria i el gest mateix de pintar es converteixen en obres d'art.
    Autors: Mark Rothko, Franz Kline i Jackson Pollock.
  • Individualistats artístiques

    Individualistats artístiques
    Autors: Frida Khalo, Eduardo Chillida i Louise Bourgeois.
  • Informalisme

    Informalisme
    1.La forma desapareix totalment, tant la figurativa com la geomètrica.
    2.L'expressivitat dels materials adquireixen gran importància; deixen en un segon pla la temàtica de l'obra, volen ressaltar la part compositiva.
    3. Utilització de tècniques com el collage, el grattage i el frottage.
    Autors: Antoni Tàpies, Jean Fautrier i Jean Dubuffet.
  • Pop-Art

    Pop-Art
    1.Intenció d'apropar l'art a el món. Ocupació del llenguatge figuratiu i realista per mostrar la realitat del món.
    2.Les formes representades, generalment, comptaven amb una escala natural o ampliada.
    3.La temàtica principal tenia relació amb ciutats, cinema, televisió, còmics, etc.(aspectes populars)
    Autors: Andy Warhol, Roy Lichtenstein i Keith Haring.
  • Nou Realisme francès

    Nou Realisme francès
    1.Consideració del món com una imatge de la qual extreure fragments que puguin ser d'importància universal.
    2.Intent de plasmar o congelar la realitat de la societat moderna i la seva riquesa d'activitats, destacant els aspectes negatius de la societat de consum en lloc de la cara amable com el por art.
    3.Recerca d'una nou repertori d'expressió recolzat amb la realitat.
    Autors: Ives Klein, Niki de Saint Phalle i Armand Fernandez.
  • Abstracció postpictòrica i Minimal Art

    Abstracció postpictòrica i Minimal Art
    1.Una varietat de formes i patrons geomètrics, tan poques formes com sigui possible.
    2.Poques variacions en color i forma, utilitzades en repetició. El monocromatisme (negre / blanc / gris) com a tret comú.
    3.Sovint utilitza materials industrials o no típics.
    Autors: Frank Stella, Kenneth Noland i Ellsworth Nelly.
  • Art cinètic o Op-Art

    Art cinètic o Op-Art
    1.L'artista de l'Op-Art no pretén plasmar en la seva obra sensacions o situacions, no hi ha cap aspecte emocional en l'obra.
    2.Es pretén crear efectes visuals com ara moviment aparent, vibració, parpelleig o difuminació.
    3.Usa també figures geomètriques simples, com rectangles, triangles i circumferències en tramats, combinacions o formacions complexes.
    Autors: Víctor Vasarely, Jesús Rafael Soto i Kenneth Noland
  • Art povera

    Art povera
    1.Va ser un tipus d'art que va basar tota la seva estètica en les possibles relacions que existien entre els objectes i la seva configuració.
    2.La seva meta principal era establir la importància que hi havia entre l'ésser humà i les coses que l'envolten.
    3.Valorava els materials en el seu estat natural.
    Autors: Giuseppe Penone, Jan Cunellis i Michelangelo Pistoletto.
  • Art acció i art conceptual

    Art acció i art conceptual
    1.L'art acció parteix de la realitat mateixa de què una obra d'art no és una mercaderia, no es ven ni es compra, no és un objecte per a contemplar i apropiar-se d'ell.
    2.L'art acció provoca al públic transgredint les convencions socials, artístiques i morals. Part de la vivència estètica pot ser agradable o no.
    3.Els artistes van poder realitzar les seves obres sense la intermediació dels “curadors”, crítics o marxants d'art.
    Autors: Robert Smithson, Günter Brus i Otto Mülh.
  • Hiperrealisme i Fotorealisme

    Hiperrealisme i Fotorealisme
    1.Els artistes eliminen totes les marques de pinzellades en les seves obres per aconseguir una nitidesa perfecta en l'acabat de les formes i les textures.
    2.Les obres tenen una mida més gran de l'habitual perquè es puguin apreciar tots els detalls que l'artista vol emfatitzar.
    3.Es presta una atenció extrema a la precisió, l'exactitud i el tractament dels detalls.
    Autors: Antonio López, Mary Pratt i Ralph Goings.