Segunda revolucion industrial 9 e1567529031725

Segona Revolució Industrial

  • El levantamiento

    El levantamiento
    "El levantamiento" va ser realitzat per Honoré Daumier en l'any 1848. Una data emblemàtica que per si mateixa pot donar ple significat a aquest oli sobre tela que en l'actualitat es conserva a la col·lecció Phillips, a Washington D.C. (Estats Units). Encara Daumier va ser abans de res un reconegut caricaturista i en moltes ocasions li van ocasionar més d'un problema amb els poders polítics, a la fi de la seva vida es va decantar per la pintura.
  • Forja de Hierro

    Forja de Hierro
    Al seu voltant observem els gestos del ferrer i dels membres de la seva família -la dona i els nens espantats pel procés de forjat, creant contrastos lumínics que recorden els treballs dels pintors holandesos de l'escola dels caravaggistes d'Utrecht .
  • Matinée: Canal de Saint Martín

    Matinée: Canal de Saint Martín
    El canal de Sant-Marti era un lloc en el qual es produïa una gran activitat laboral. Monet havia pintat una obra de característiques molt similars, La Dechergues de Charbon, el 1873 que situa l'escena en el pont del Seine, el d'Asnières. Tot i les notables diferències entre les dues pintures, Sunyer adopta el tractament de la llum de l'obra de Monet, que produeix un marcat contrallum en primer terme.
  • El Pont d'Europa

    El Pont d'Europa
    L'obra representa una escena parisenca, un pont sobre l'estació de tren Sant Llàtzer (Gare Saint-Lazare), en un matí de primavera. Caillebotte fa servir dos punts de fuga, el principal situat al barret de copa sobre el cap de l'home, mentre que les línies de el pont, els edificis, les voreres i l'ombra del gos proporcionen el segon punt de fuga.
  • Puente de Waterloo

    Puente de Waterloo
    A la tardor d'aquest any, i de nou en els primers mesos de 1900 i 1901, va romandre a la capital britànica i va pintar des del balcó de la seva habitació, en els pisos superiors de l'Hotel Savoy, que permetia obtenir una vista panoràmica del riu, que incloïa el Big Ben, les Cases de Parlament, el pont de Charing Cross, el de Waterloo i algunes factories. Va realitzar completes sèries de cada un d'aquests edificis i ponts, pintures que no van ser mostrades en públic fins a 1904.