Romanticisme

FONAMENTS DE LES ARTS, Elena Rivera

  • Period: to

    Neoclassisme

    Finals del segle XVII i principis del segle XVIII.
  • Tapissos de Goya

    Tapissos de Goya
    Goya torna a Espanya per pintar Cartons per a la Ral Fàbrica de Santa Bàrabara.
    Aquest es el periode de gloria, popularitat i forts ingressos.
    Són obres de colors frescos i ingènues de cràcter "rococó".
  • El malson, Fuseli

    El malson, Fuseli
  • Pintor de la cort, Goya

    Pintor de la cort, Goya
    Al 1787 es anomenat pintor de la cort per Carles IV. Va pintar un retrat de la familia reial de Carles IV. També es va dedicar a fer retrats de personatges populars afavorits per a la il·lustració, comença a ser mecenes. Només pinta per a la alta aristrocàcia
  • Period: to

    Revolució Francesa

  • Capritxos, Goya

    Capritxos, Goya
    es un conjunt d' obres satiriques contra els vicis i costums de la societat. Incorporen a Goya directament en la il·lustració per la gran càrrega de crítica.
  • Period: to

    Romanticisme

    -RF
    -RI
    -aparició del proletariat.
    -creixement demo.
    -Il·lustració.
    -Nacionalisme. -sentiment per sobre la raó
    -Domini del color sobre la línia.
    -Utilització del claroscuro i llim vibrant.
    -Pinzellades soltes, ràpides i pastoses.
    -Representació dramatismo, gràcies a les diagonals, convulció dels cosos...
    Els temes principals eren:
    -Historia contemporanea recordar el passat. L'artista transmite allò que sent i vi.
  • El naufragi, William Turner

    El naufragi, William Turner
  • L'artista modern

    L'artista modern
    começa a fer pintura més realista, va viure la guerra
    -Els desastres de la guerra (grabats dels fets de la guerra)
    -2 de maig
    -3 de maig
    -la càrrega dels mamelucs
  • Caminant damunt d'un mar de boira, Fiedrich

     Caminant damunt d'un mar de boira, Fiedrich
    Es el paisatgista més destacat del moviment romàntic.
  • El rai de la medusa, Géricault

    El rai de la medusa, Géricault
    romanticisme frances destacava pel predomini del color
  • Pintures negres, Goya

    Pintures negres, Goya
    Representació de igments foscos, negres i tenebro dels temes, va fer una serie de catorze quadres. Va decorar dos habitacions de la Quinta del sordo directament a la paret seca. Pintures grotesques i macabres i satirica.
  • La lechera de Burdeos

    La lechera de  Burdeos
    Aquesta obra va ser pintada per Goya, durant el seu exili a Burdeos
  • La llibertat guiant el poble, Delacroix

    La llibertat guiant el poble, Delacroix
    Unic fet historic que deixa en constancia
  • Stonehenge, Constable

    Stonehenge, Constable
    romanticisme angles, uns dels millor paisatgistes
  • Period: to

    Arquitectura historicista 2a meitat s.XiX

    Influencia per corrents romàntics, mira el passat, i s'interessa per estils arquitectònics tradicionals. Es cracteritza per ser eclecticista.
  • Invenció de la fotografía

    Daguerre va fer la primera fotografia, gràcies a la cambra fosca.
  • Pluja, vapor i velocitat, Turner

    Pluja, vapor i velocitat, Turner
    Turner, va ser un pintor que va pintar paisatges al igual que Constable, els dos eren del romanticisme anglès. Turner destacava per pintar atmosferes i la realitat de com o veia el paisatge.
  • La mort de Sardanapalus, Delacroix

    La mort de Sardanapalus, Delacroix
  • Period: to

    Realisme

    -Unificació italina i alemana.
    -3a Rep. fracessa.
    -Consideració d'EE.UU
    -Modernització de la ciutat.
    -Electicisme.
    -Creixement demogràfic. -Representa la recitar de la vida.
    -Neix a França.
    -Rebutja la ideologia del neoclacissisme i del romanticisme.
    -Art objectiva.
    -Pinzellades precises i clares.
    -Importancia de paisatges i personajes.
    -Art marginate per la critica.
  • Enterrament a Ornans, Courbet

    Enterrament a Ornans, Courbet
    Artista realista, precisament fundador. Rebutja les ideologís polítiques i l'art com a mitja de denuncia social. Enten l'art com una idea estética. Les seves obres denuncien el que passa a la societat.
  • Period: to

    Arquitectura de ferro

    -2 RI ( es destrueixen la tradició artística, el treball manual per la maquina i el taller artesanal per la fàbrica). -Augment de la población es necesiten construccións rapidesa i barates, es compra amo nous materials, en especial el ferró colat i el vidre.
    -Expo. universals. Instal·lacions efímeres.
  • Ofèlia, John Everet Milais

    Ofèlia, John Everet Milais
    Forma part del romanticisme, concretanment al corrent anglés prerafaelita. El pintor el que buscaba era la reforma de l'art mitjançant el retorn al detallisme, els colors intensos i les composicions complexes.
  • Les espigadors, Millet

    Les espigadors, Millet
    -Fundador de l'escola de Barbizon.
    -Les escenes que representa són campestre, obres melancòliques, socialistes.
  • Plà Cerdà, Ildefonso Cerdà

    Plà Cerdà, Ildefonso Cerdà
    El 1854, es publica l'ordre d'enderrocament de les muralles de la ciutat de BCN. El mateix any l'ajuntament convoca un concurs de projecte urbanitzar la ciutat, el guanya Rovira i Trias, però el govern central va encarregar que ho fes a Idelfons Cerdà, on va anul·lar la decisió del concurs. L'objectiu va ser, que s'oxigenés la ciutat, fent dos vies amples la diagonal i la meridiana.
  • Esmorzar campestre, Manet

    Esmorzar campestre, Manet
  • Parlament Britànic,

    Parlament Britànic,
    Pertany a l'Arquitectura historicista 2a meitat s.XIX, es tracta d'una arquitctura neogòtica contruida al 1840 fins 1865.
  • El origen del món, Gustave Courbet

    El origen del món, Gustave Courbet
  • La Vicaria, Fortuny

    La Vicaria, Fortuny
  • Sol ixent, Claude Monet

    Sol ixent, Claude Monet
    Aquest quadre va marcar el començament de l'impressionisme
  • Classe de ballet, Degas

    Classe de ballet, Degas
    -Tècnica pastel
    -Pinta ballarines de ballet i curses de cavalls.
    inspirat en l'art japones
  • La regata, Sisley

    La regata, Sisley
  • Els fills del pintor en el salò japonés, Marià Fortuny

    Els fills del pintor en el salò japonés, Marià Fortuny
  • Period: to

    Impressionisme

    -unificació Italiana/ Alemanya
    -Espanya perd colonies.
    -Guerra de Secessió Estats Units.
    -3a Rep França.
    -Nous materials. Chevreul--> llei del contrast simultani.
    El tema principal de la pintura és la llim que fa diferente afectes òptics. L'artista impresionista, pinta fora de l'estudi- au plan aire-. No expressen sentimients.
  • Ball al Moilin de la Galette, Renoir

    Ball al Moilin de la Galette, Renoir
    -Representa gent de Paris feliç i persones relacionades amb el paisatge.
    - Utilitza pastels de colors freds i feia pincellades curtes
  • Period: to

    Postimpressionisme

    -unificació Italiana/ Alemanya
    -Espanya perd colonies.
    -Guerra de Secessió Estats Units.
    -3a Rep França.
    -Nous materials. -capata no nomes la slum sino que tumbé l'expressivitat de les coses.
    -utilitzant colors vius, ampliació compacta de la pintura, pincelades cursives distingibles, però amb major emoció i expressió a la pintura.
  • Period: to

    Art Nouveau/ Modernisme

    -Es considera l'arquitectura el centre de l'activité creativa, ja que en un edifici intervenen diferents disciplines artístiques i artesanes.
    -Dona gran importancia a la decoración.
    -Formes dinàmiques i asimétriques.
    -El gust pel detail.
  • El bar del Folies Bergere, Manet

    El bar del Folies Bergere, Manet
    Manet s'interessa per pintar a l'aire lliure i experimentar amb la llum il'impacte d'aquesta sobre les cossos.
  • Tarda de Diumenge a l'illa de gran Jette, Seurat

    Tarda de Diumenge a l'illa de gran Jette, Seurat
    Estil Puntillisme.
    George SEURAT 1859-1891
    -fundador puntillismo
    -volia imposar una técnica científica
    -punts breus que mai es toquen, però no deixava cap espai en blanc- llei contrast simultani- colors oposats que contrasten
  • Period: to

    Neoimpressionisme- Puntillis

    principis s.XX
    donaven un fonament científic i técnica l’art
    no es feia la barreja a la paleta, es feia a partir de la vista-puntillisme-. es basen en la tècnica de Cheureul
    - pinzellada puntillista.
    -neoimpressionisme agafen apunts al aire lliure i acaben al taller
    -esquematitzen les formes i les simplifiquen, es comencen a fer formes geomètriques.
    - l’objectiu era captar la llum surt dels cossos.
    - figures poc naturals, personatges estàtics.
  • Torre Eiffel, Gustave Eiffel

    Torre Eiffel, Gustave Eiffel
  • Van Gogh

    Van Gogh
    -producció de 10 anys fins que emmalalteix mentalment- bipolaritat i síndrome d’epilepsia-.
    -La seva família és fonamental en la seva vid- Cartes a Theo-.
    -comença en el negoci familiar reproduint obres d’art
    -volia transmeta en la seva pintura el que veia representant-ho amb l’emoció i els sentiments
    -no representa els colors i les formes com es veuen, les representa subjectivament.
  • Arearea, Paul Gauguin

     Arearea, Paul Gauguin
    -s’inspira en l’art indigena, les vidrieres medievals i les estampades japoneses
  • Toulouse Lautrec

    Toulouse Lautrec
    -pintor i cartellista destaca per representar la vida nocturna parisenca a finals del s.XIX
    -desenvolupa una malaltia que li condiciona la salut i a la seva obra
    -el 1884 va viure a Montmartre. Fascinació pels locals nocturns
    -pintava actors, ballarines, prostitutes i burgesos
    -no li interessa la llum natural sino que la llum artificial dels locals
    -va ser integrat a un manicomi per depressió, sífil, neurosis, paràlisis
    -influencia japonesa
  • El crit, Munch

    El crit, Munch
    -fonamental en l’expressionisme
    -símbolo de la fi s.XIX
    - la seva depressió i alcoholisme van repercutir molt a la seva pintura
    -temàtica: la dona, la sexualitat, mort i crisis mentals
  • La nit estelada, Van Gogh

    La nit estelada, Van Gogh
    Postimpressionista
  • El pensador, Rodin

    El pensador, Rodin
    Tamabé va fer una obra molt famosa el peto.
  • Escola de Chicago

    Escola de Chicago
    -Nit d’Octubre 8 del 1871, va haver un incendi que va cremar tota la ciutat, es va haver de reconstruir la ciutat.
    Recerca del funcionalisme: edificis senzill que compleixin la seva funció.
    - Utilitza estructura metàl liques que permeten realitzar edificis de gran alçada i eliminar murs de càrrega.
    - Utilitzar el pilar de formigó com a suport.
    - Utilitzar les finestres corregudes de forma horitzontal i de gran dimensions.
    - Eliminar elements decoratius de les façanes.
  • Monntagne Sainte-Victoire, Cézanne

    Monntagne Sainte-Victoire, Cézanne
    -interès per la construcció de la forma, el dibuix i l’expressivitat dels objectes i les figures humanes
    -busca una objectivitat, estructurada mitjançant la graduació metòdica de color i les figures humanes
    -concepció del quadre a partir de cossos rigorosament geomètrics- cubisme-.
    -colors contrastats per definir les formes, ús de colors amb gran càrrega emotiva
    -pinzellades cursives que expresen angoixa interior
    -composicions simplificades i estàtiques
  • El jardinero de Maurice, Vlaminck

    El jardinero de Maurice, Vlaminck
  • Period: to

    Primeres avantguardes

    -1a meitar del s.XX
    -1a GM (nous esdeveniments, avenços técnics i científics, angoix a dels artistes...)
    -Gran repressió Americana (feliçós anys 20 i crack del 29)
    -Revolució Russa
    -Guerra Civil espanyola
    -2a GM i Holocaust (nou sorgiment d'ideologies "feixisme")
    -Divisió del món en 2 blocs oriental i occidental.
  • Period: to

    Fauvismo

    ·L’artista pretén copiar la realitat
    ·El color és l’element més important
    ·Forma primitivista
    ·Colors vius i lluminosos aplicats amb tota llibertat amb una pinzellada solta i alliberada
    ·Superpossisió de plans
  • Punto al Arte El puente de Westminster, Derain

    Punto al Arte El puente de Westminster, Derain
  • Habitació vermella, Henri Matisse

    Habitació vermella, Henri Matisse
  • Les senyoretes del carrer d'Avinyó, Picasso

     Les senyoretes del carrer d'Avinyó, Picasso
  • Period: to

    Cubisme

    Principalment escultura- pintura.
    Descomposició de plans. Superposició de plans.
    Les obres semblen trencaclosques (formes geomètriques ).
    Inici de l'art abstracte.
    Els fundadors són Pablo Picasso i George Baque.
    Simultaneïtat.
    Multiplicitat de punts de vista.
    Busca la 4a dimensió.
    Fase analítica: pintura monocràtica, descomposición de la imatge en petits trossos (Pablo Picasso i Baque).
    Fase sintètica: collage, s'incorporen paper de diari, retall… no és monocromàtic.
  • Dufy

    Dufy
  • Period: to

    Futurisme

    Itàlia
    Temes: (velocitat, moviment i transformació de la societat).
    Proximitat al feixisme italià.
    Desitg de trencar amb el passat i exaltació amb tot allò que és modern tecnologia i màquina.
  • El somni, Rosseau

    El somni, Rosseau
  • La danza, Matisse

    La danza, Matisse
  • Guitarra, Braque

    Guitarra, Braque
  • Retrat de Pablo Picass, Juan Gris

    Retrat de Pablo Picass, Juan Gris
  • Period: to

    Expressionisme

    Finals de s. XIX principis s.XX. (Alemanya).
    Subjectivitat de sentiments (pesimista), representaven l'essència espiritual de la realitat.
    Temàtiques principals oscura i sòrdides (soledat, mort, misèria, sexe,...).
    Crítica i protesta de la societat burgesa i industrial.
    Deformació de figures i espais, per representar la vida social.
    Expressa sentiments i emocions.
    Utilitza els colors i les formes amb total llibertat.
    És un art degenerat
    ·DIE BRÜCKE
    .EL GENET BLAU
    ·NOVA- OBJECTIVITAT
  • Dinamismo de un ciclista, Boccioni

     Dinamismo de un ciclista, Boccioni
  • El profeta, Pau Gargallo

    El profeta, Pau Gargallo
  • Period: to

    Primera Guerra Mundial

  • Self-Portrait as a Soldier, Kirchner

    Self-Portrait as a Soldier, Kirchner
    Fa referencia al grup Die Brücke de l'expressionisme
  • Period: to

    Escola Bauhaus

  • Composició, Kandinsky

    Composició, Kandinsky
    Fa referencia a l'apartat del genet blau, de l'expressionisme
  • L'intonarumori, Russolo

  • Period: to

    Segona Guerra Mundial

  • Festa a Paris, Max Beckmann

    Festa a Paris, Max Beckmann
    Forma part del grup novañobjectivitat de l'expressionisme
  • Period: to

    Segones avantguardes

    -2a meitat s.XX