-
Enees fugint de Troia s'estableix al Laci i hi fundà una nova ciutat.
-
Ascanio fill de l'heroi troià Enees (fill de Venus i Anquises)hauria fundat la ciutat d'Alba Longa sobre la riba dreta del riu Tíber…Malgrat això, Mart, déu de la guerra va engendrar en REA SILVA als bessons; RÒMUL I REM, en el segle VIII abans de Crist, els qui van ser alletats per la lloba Luperca. Els dos germans no es posaven d'acord sobre el lloc on es fundaria la ciutat de Roma. Ròmul va assassinar a Rem i ho va enterrar. https://www.youtube.com/watch?v=KC2gnziTr4k
-
L'antiga tradició literària romana diu que va ser quan els bessons Ròmul i Rem van fundar la ciutat eterna, Roma.
-
-
Ròmul va ser el primer rei de Roma
- Fundador de la ciutat de Roma.
- Ròmul va començar a construir la ciutat sobre la Muntanya Palatino.
- Després de la fundació va decidir poblar la ciutat acceptant tot tipus de gent.
- Fundador de la ciutat de Roma.
-
Ròmul
Numa Pompili
Tul·lus Hostili
Ancus Marci -
- Tracta d'una llegenda per explicar la primera de moltes annexions que el poble romà va portar a terme , bé fos per mitjà d'un tracte d'amistat o per la força. Les dones sabines van ser raptades i va haver hi una guerra entre romans i sabins, la guerra va acabar amb les dones posant pau.
-
- Va voler organitzar la nova ciutat + Lleis.
- Construeix els primer temples.
- Posa ordre al món religiós.
-
Classes socials: els patricis, els plebeus, els clients i els esclaus.
-
Rei guerrer i bel·licós.
-Va atacar Alba (en aquell moment ciutat predominant del Laci) i la va destruir.
-Va ampliar el territori romà amb la conquesta de ciutats etrusques. -
- Va ampliar les conquestes i sotmet moltes ciutats llatines amb la foça de les armes. -Primera construcció d'un pont al riu Tíber. -Va construir el port d'Ostia. -Va construir salines. -Va erigir la primera prisió de Roma.
-
753 a.C - 616 a.C
-
Tarquini el Vell
Servi Tul·li
Tarquini el Superb -
-Modernitza els paratges de la nova ciutat.
-Va drenar els aguamolls dels turons. Sistema clavegueram.
Va ser assesinat pels fills d'Ancus Marci perquè creien que els hi havia arrabassat el poder que els hi pertenyia. -
Va ser un dels reis més admirats i estimats de Roma. -Organitza als ciutadans romans en 5 classes (segons la riquesa).
-Va dividir la ciutat en 4 barris , facilitar reclutament militar i engrandir i envoltar de muralles. -
- Acaba destronat, un fill seu viola a Lucrècia. (Matrona romana, es suicida de vergonya). -Campanyes militars. -Construcció temple de Júpiter. -Comporta el final de la monarquia. (els segles més importants de Roma.)
-
616 a.C- 509 a.C