-
Va inventar dos teoremes.
El primer explica com construir un triangle semblant (mateixa forma sense importar el tamany entre ells), i el segon explica la construcció d'angles rectes trobant-se en el punt mig de la hipotenusa.
Ell afirmava que la terra era plana i que flotava sobre l'aigua. -
Va inventar el teorema de Pitàgores, el qual encara s'estudia arreu del món.
Defensava la teoria de la reencarnació de l'ànima humana i defensava dues versions de la realitat. -
Va ser autor d'un tractat sobre l'òptica, en la que realitza un estudi de la llum. Afirma que la llum viatja en línia recta, descriu les lleis de la reflexió i les estudia des d'un punt de vista matemàtic.
Va escriure la famosa obra "Los Elementos", que conté 13 llibres amb descobriments matemàtics. -
Va descobrir la relació entre la superfície d'una esfera i el cilindre que la inscriu.
Gràcies al seu descobriment existeix la roda dentada i la polea per a carregar pes sense esforços. -
És una de les primeres científiques de qui tenim referència.
Va aportar manuscrits com els "Comentaris a l'Aritmètica de Diafno", va editar "Els Elements" d'Euclides i va reescriure un tractat sobre les Cròniques d'Apolonio. Va ser professora de mates.
És important perquè va emprendre l'estudi de ciències en uns segles en els que les dones eren negades a aquests coneixements. -
La seva principal aportació va ser la de introduir els numerals indoaràbics i els principis fundamentals de l'àlgerba als matemàtics europeus.
-
Va promoure el sistema de numeració indo aràbic, que actualment utilitzem.
Va aportar la "Successió de Fibonacci". -
Va resoldre les equacions cúbiques, va ser el primer en descobrir el càlcul de les trajectòries dels projectils, va proposar una forma pel compàs, va contribuir en la fórmula pel càlcul del volum del tetraedre, entre altres.
-
Va formular el mètode cartesià, va crear el mecanicisme i va desenvolupar la geometria analítica.
-
Va fer grans aportacions al càlcul diferencial, a la teoria de probabilitats i a la geometria analítica. Però se li coneix més per les seves aportacions a la teoria dels números, en especial pel "últim teorema de Fermat".
-
Va inventar la calculadora.
També va fer aportacions a la teoria de la probabilitat, va investigar els fluids i va aclarar conceptes sobre la pressió i el buit. -
Els seus descobriments han explicat l'existència de la gravetat, la dels moviments del planeta, etc.
Va crear les Lleis de Newton. La primera, la Llei de la inèrcia. La segona, la Llei de força i la tercera, la Llei d'acció i reacció. -
Va contribuir a molts camps: la teoria dels números, àlgebra, estadística, anàlisi, geometria diferencial, geodesia, geofísica, mecànica, electrostàtica, teoria de matrius i òptica.
-
Va fundar la informàtica i el llenguatge de programació tot i que no existien els ordinadors.
Va esmentar que les màquines serien capaces de fer més que només realitzar càlculs: podrien entendre símbols i es podrien utilitzar per crear música o art.
Ella escribia sobre una màquina analítica. -
Va publicar articles sobre la teoria de conjunts, especialment els conjunts infinits.
Va poder demostrar que, tant el conjunt dels nombres parells, cubs i arrels d'equacions, així com el nombre de punts del segment d'una línia és idèntic al nombre de punts d'una línia infinita, dins el conjunt dels sencers i, també, el mateix nombre de membres de tot l'espai matemàtic. -
Se li considera el fundador d'una nova ciència, la preologia.
-
Va ser brillant, però poc conegut.
Ensenyava matemàtiques i geometria.
Va escriure "Curso de geometría métrica", elemental en l'ensenyament d'enginyeria a Espanya.
EL 1926 va obtenir la càtedra de matemàtiqeus de l'Institut San Isidro de Madrird" on va tenir com a alumnes a Joan Carles, entre altres. -
Va desenvolupar grans invents com "La Màquina de Turing", la qual manipula símbols sobre una cinta d'acord amb una taula de regles definides. Pot ser adaptat per a simular la lògica de qualsevol xifra.
També va inventar "Colossus". Van ser els primers dispositius calculadors electrònics, molt importants en la Segona Guerra Mundial ja que llegien les comunicacions xifrades alemanyes i això va fer que l'exèrcit aliat derrotés a l'Alemanya Nazi. -
Va desenvolupar la teoria dels jocs. Aquesta teoria era una arma secreta en contra de la Unió Soviètica durant la Guerra Freda.
Va guanyar el Premi Nobel d'Economia el 1994. -
Va demostrar el teorema de finitud i el teorema de la base de Hilbert: (mostra l'existència d'un conjunt finit de generadors, per a les invariants quàntiques en qualsevol nombre de variables, però de forma abstracta), és a dir, va demostrar l'existència de tal conjunt però no de forma algorítmica sinó mitjançant un teorema existencial.