-
Édouard Manet (1832-1883)
Situat entre el Realisme i l'Impressionisme.
No es considera impressionista, però trenca amb l'estètica i models tradicionals.
Nou tractament del color.
El color dona volum.
Pinzellada fluida i solta.
No clarobscurs.
Trenca amb la perspectiva lineal tradicional. -
Edgar Degas (1834-1917)
Impressionista
Pinta ballarines
Enquadrament fotogràfic
Influenciat pel japonisme -
Paul Cézanne (1839-1906)
Postimpressionista
Precursor del cubisme
No només vol captar l'aparença, sinó l'essència
Vol reproduir el que caracteritza l'objecte
Diu que en la natura es basa en l'esfera, el triangle i el cilindre
Per pintar s'ha d'entendre l'objecte, per això el descompon
Vol captar allò que no canvia, que és immutable
Marca les formes dels objectes amb els colors -
Claude Monet (1840-1926)
Impressionista
Estudi de la llum
El tema no és important, sinó com afecta la llum
Difumina les formes -
Mary Casatt (1844-1926)
Moviment Impressionista
Amiga de Degas
Influència del japonisme
Representa la vida social i privada de les dones
Moltes obres als teatres -
Odilon Redon (1840-1916)
Simbolista, representant Francès
Escultor, dibuixant, gravador i pintor
Precursor del Surrealisme
Abundants representacions imaginatives -
Auguste Renoir (1841-1919)
Impressionista, es cansa i torna al classicisme
Pintures clares, senzilles i directes
Personatges delicats, amb actituds relaxades, somrient i feliços. -
Berthe Morisot (1841-1895)
1a dona del moviment impressionista
Amiga de Manet
Pinta temes qüotidians -
Paul Gauguin (1848-1903)
Postimpressionista
Precursor del fauvisme pel seu color i la síntesi de les coses
Busca l'essència de lo primitiu
Colors purs i sense matisos
Influenciat pel japonisme
Compensació i pes visual -
Vincent van Gogh (1853-1890)
Postimpressionista
Pinzellades curtes, vibrants i sinuoses. En l'última etapa es tornen flamejants
El color és fonamental en la seva pintura. Juxtaposició i sobreposició de colors purs sense barrejar
Pinta per a modificar la societat i per a salvar-se a ell
Simbolisme en les seves obres -
Mikahil Vrubel (1856-1910)
Simbolisme
Representant Rus
Influències de Dràcula
Foscor i folklore
Tota la vida pinta al Dimoni, Àngel caigut del cel -
James Ensor (1860-1949)
Simbolisme
Representant Belga
Obsessionat amb el carnaval i les màscares
A l'inici d'estil naturalista acadèmic, als 80 canvia a un estil més místic i inquietant -
Gustave Klimt (1862-1918)
Simbolisme
Trenca amb principis tècnics de l'academicisme
Utilitza el pa d'or
Personatges molt ornamentats i fons abstracte
Visió sensual i pornogràfica de la dona -
Edvard Munch (1863-1944)
Simbolisme
Representant Noruec
Precursor de l'expressionisme
Pintor i gravador
Temes: por i mort
1r en pintar homes despullats -
Toulouse-Lautrec (1864-1901)
Postimpressionisme
Precursor del Cartellisme
De família aristòcrata
Problema en el creixement
Influenciat pel japonisme
Ús de tons purs i pinzellades juxtaposades
S'influencia en Degas en la composició
Predomina la línia, figures simples, traços trencats i nerviosos, colors plans
Enquadrament fotogràfic
Representa la vida nocturna de París
Personatges expressiu i deforma la realitat -
La classe de dansa - Degas
Oli sobre llenç (85 x 75 cm)
Exposat al Museu d'Orsay a París -
El Bressol - Berthe Morisot
Pintura a l'oli (56 x 46 cm)
Exposada al Museu d'Orsay -
Period: to
Impressionisme
Nous temes, com la representació de la industrialització
La llum i l'atmosfera són més importants que el tema
Volen captar la fugacitat del moment
Influenciats per la fotografia i la teoria del color
Conceptes importants: llum, espai i temps
El color s'ha de fusionar a la retina, no al pinzell
Desapareixen el clarobscur
Pintura a l'aire lliure
Representació de la burgesia
Desapareix el dibuix com a forma prèvia al color
Pinzellades soltes amb taques de color -
Alfred Kubin (1877-1959)
Simbolista
Representant Austríac
Admira a Edgar Alla Poe
Conflicte amb la dona
Temes: maternitat, mort i sexualitat
Quadres no acabats -
Period: to
Postimpressionisme
Recull d'obres d'artistes amb tècnica i estètica de l'impressionisme, però amb matisos personals
Interessa la llum que dona estabilitat i delimita les formes
Estudien allò que no canvia
Representen la seva realitat a treves de la natura -
Ball al Moulin de la Galette - Renoir
Pintura a l'oli (1,31 x 1,75 m)
Exposada al Museu d'Orsay de París -
En la llotja - Mary Cassatt
-
Aranya somrient - Odilon Redon
-
El bar del Folies Bergere - Manet
Pintura a l'oli (96 cm x 1,3 m)
Exposada a la Galeria Courtauld -
Period: to
Simbolisme
En conseqüència dels aspectes més foscos i gòtics del romanticisme
Estàtic i hieràtic
L'art ha de salvar a l'home del materialisme burges
Reacció a la representació realista de l'impressionisme
Representen el subjectivisme, el món interior, l'ànima, l'ocultisme
Imatges amb significats simbòlics
Interès pel Cristianisme, les figures mitològiques i tradicions psicològiques
Reflecteix la bellesa ambigua, lo androgin, a dona fatal -
La nit estelada - Van Gogh
Pintura a l'oli (74 x 92 cm)
Exposada al Museu d'art Modern de Nova York -
Els Nenúfars - Monet
Sèrie de pintures a l'oli (unes 250 obres)
Sèrie inspirada en el llac de casa seva
El 1909 gran èxit dels «Els Nenúfars» -
En el Moulin Rouge, el ball - Toulouse-Lautrec
Pintura a l'oli sobre tela (1,16 x 1,5 m)
Ubicat al Museu d'art de Filadèlfia -
El crit - Edvard Munch
Oli, tempera i pastel sobre cartó (91 x 74 cm)
Exposada a la Galeria Nacional de Noruega -
El dia dels déus - Paul Gauguin
Oli sobre tela (66 x 87 cm)
Exposat a Gallery 246 a Estats Units -
Jugadors de cartes - Paul Cézanne
Oli sobre tela (47,5 x 57 cm)
Ubicat al Museu d'Orsay
5a versió de la sèrie iniciada el 1890 -
Autoretrat amb màscares - James Ensor
Pintura a l'oli (117 x 82 cm)
Exposat al Menard Art Museum -
La princesa cigne -Mikhail Vrubel
Pintura a l'oli sobre tela -
El moment del naixement - Alfred Kubin
-
Dànae
Pintura a l'oli (77 x 83 cm)
Exposada a la Galerie Würthle de Viena