Línea del temps

Timeline created by Candela Xiao
  • Descobriment d'Herculà. Esd. Neoclàssic

    Descobriment d'Herculà. Esd. Neoclàssic
    Van ser destruïdes per la erupció del volcà Vesuvi a l'any 79 d.c. Herculà va ser enterrada per un riu de fang, i Pompeia va ser enterrada per una pluja de pedra tosca i per una massa de gas sofre que van asfixiar els habitants.
    Les excavacions van començar en el s. XVIII.
  • Descobriment de Pompeia. Esd. Neoclàssic

    Descobriment de Pompeia. Esd. Neoclàssic
    Van ser destruïdes per la erupció del volcà Vesuvi a l'any 79 d.c. Herculà va ser enterrada per un riu de fang, i Pompeia va ser enterrada per una pluja de pedra tosca i per una massa de gas sofre que van asfixiar els habitants.
    Les excavacions van començar en el s. XVIII.
  • Revolució Industrial a Gran Bretanya. Esd. Romanticisme

    Revolució Industrial a Gran Bretanya. Esd. Romanticisme
    La Revolució Industrial és el procés d'industrialització amb el conjunt de canvis econòmics i socials que aquest comporta.
    Aquesta revolució marcà una ruptura en el curs de la història i transformà els éssers humans agricultors i ramaders en manipuladors de màquines. Així doncs, la Revolució Industrial modificà les bases econòmiques de la societat, que, de manera progressiva, es fonamentà en la producció industrial.
  • Niépce

    Niépce
    Fou un inventor francès i pioner de la fotografia, procediment que ell va batejar com a heliografia.
    Va començar a experimentar amb la cambra fosca, fins que es va adonar de les sals de plata (material fotosensible), les quals es transformaven de color amb la llum solar, d’aquesta manera aconseguia plasmar una imatge.
  • Beethoven

    Beethoven
    Fou un compositor, director d'orquestra i pianista alemany. Beethoven va aconseguir fer transcendir la música del romanticisme, motivant-ne la influència en una diversitat d'obres musicals al llarg del segle XIX. Tot i que les simfonies van ser la font principal de la seva popularitat internacional, el seu impacte va resultar ser sobretot significatiu en les obres per a piano i música de cambra.
  • Coble de gossos- Goya

    Coble de gossos- Goya
    Dibuixos per tapissos. Tècnica: Oli sobre llenç. Dimensions: 112 cm ×174 cm. El destí d'aquest era adornar el menjador dels prínceps d'Astúries, Carles de Borbó i Maria Lluïsa de Parma.
  • Declaració d'independència de E.E.U.U. Esd. Romanticisme

    Declaració d'independència de E.E.U.U. Esd. Romanticisme
    Va començar com una revolució de tretze colònies britàniques a Amèrica del Nord que va conduir a una guerra oberta contra el Regne de Gran Bretanya, i va acabar en una guerra mundial entre diverses grans potències europees.
    Després de la guerra de Set Anys, o Guerra Franco-Índia, el 1763, el Regne Unit es va consolidar com a potència militar mundial, però enfonsat en deutes i sense poder finançar l'exèrcit necessari per mantenir un imperi mundial.
  • El malson - Füssli

    El malson - Füssli
    Tècnica: Oli sobre llenç
    Estil: Romanticisme
    Mida: 101cm ×127 cm.
    El malson ofereix, al mateix temps, la imatge d'un somni, indicant l'efecte del malson en el somni de la dona i simbòlicament representant la visió del dormir. L'íncube (el dimoni) i el cap del cavall es refereixen a la creença contemporània i el folklore sobre malsons.
  • Daguerre

    Daguerre
    Difusió del sistema del daguerreotip.
    Utilitzava la càmera obscura per fer maquetes de les seves composicions i va començar a ocupar-se seriosament en reproduir els seus treballs. Desenvolupà la tècnica, consistent en una placa de coure, coberta amb una solució de plata, que era exposada a la llum uns trenta minuts. Quan la imatge desitjada ja havia quedat estampada, la placa era submergida en un dissolvent i la imatge anava apareixent gradualment, fins a quedar fixada en paper.
  • Porta de Brandenburg-Karl Gothard Laghanse

    Porta de Brandenburg-Karl Gothard Laghanse
    El disseny de la porta es va basar en el dels Propileus, la porta d'entrada a l'Acròpoli d'Atenes. Està composta per dotze columnes que imiten l'estil arquitectònic dòric, disposades en dues fileres de sis. Al capdamunt de la porta hi ha l'estàtua de bronze d'una quadriga conduïda per la deessa de la pau en senyal de victòria. La porta fa 26 m d'alçada, 65,5 m d'amplada i 11 m de profunditat.
  • Revolució Francesa. Esd. Neoclàssic

    Revolució Francesa. Esd. Neoclàssic
    Aquesta revolució va suposar la conquesta del poder per la burgesia i el desplaçament de l'aristocràcia i el clergat.
  • La mort de Marat- Jacques-Louis David

    La mort de Marat- Jacques-Louis David
    Tècnica:oli sobre tela. Dimensions: 165×128cm
    La pintura representa la mort el 1793 de Jean-Paul Marat, l'escriptor del diari radical L'Ami du peuple (L'amic del poble), molt relacionat amb la facció jacobina durant el regnat del Terror, encara que mai no en va ser un membre indiscutible. Marat va ser apunyalat el 13 de juliol, mentre escrivia a la seva banyera, per Charlotte Corday.
  • Apertura del museu Louvre

    Apertura del museu Louvre
    Idea principal del rei Lluís XIV.
  • La família de Carles IV - Goya

    La família de Carles IV - Goya
    Treball a la Cort. Tècnica: Pintura a l’oli. Dimensions: 280× 336cm.
    Goya va rebre l'encàrrec de pintar-lo quan la família reial passava una temporada al Palau Reial d'Aranjuez. Possiblement pel seu nou nomenament, Goya va idear una composició similar a Las Meninas, en al·lusió a Velázquez.els personatges s'agrupen de manera informal, en una escena quotidiana, i observen un altre personatge fora de l'emmarcament.Goya, com ja ha fet Velázquez,s'inclou al grup,en un segon pla.
  • William Fox Talbot

    William Fox Talbot
    Va inventar el calotip.
    Va obtenir els primers resultats de les seves recerques fotogràfiques l'any 1834, en aconseguir una sèrie d'imatges de flors, fulles, teles, etc. Per contacte dels objectes amb la superfície sensibilitzada, i sense usar, per tant, la cambra obscura. Talbot va aconseguir d'aquesta manera imatges en negatiu que era capaç de fixar per impedir que la llum les fes desaparèixer, i les va anomenar dibuixos fotogènics.
  • Jàson amb el velló d'or - Bertel Thorvaldsen.

    Jàson amb el velló d'or - Bertel Thorvaldsen.
    Aquesta escultura és una síntesi perfecta dels ideals neoclásicos.El tema és de caràcter mitològic.
  • Coronació de Napoleó. Esd. Romanticisme

    Coronació de Napoleó. Esd. Romanticisme
    L'obra fou encarregada oralment per Napoleó el setembre de 1804.
    Napoleó Bonaparte Fou general de l'exèrcit durant la Revolució francesa. Emperador dels francesos, amb el nom de Napoleó I del Primer Imperi francès (1804-1814)
  • Guerra del Francès. Esd. Romanticisme

    Guerra del Francès. Esd. Romanticisme
    fou un conflicte bèl·lic entre Espanya i el Primer Imperi Francès que s'inicià el 1808 amb l'entrada de les tropes napoleòniques, i que conclogué el 1814, amb el retorn de Ferran VII d'Espanya al poder. Fou provocada per la pretensió de Napoleó d'instal·lar el seu germà Josep Bonaparte en el tron espanyol després de les abdicacions de Baiona. El conflicte es va desenvolupar en plena crisi de l'Antic Règim.
  • Els llits de la mort - Goya

    Els llits de la mort - Goya
    Els desastres de la guerra és una sèrie de 82 aiguaforts del pintor espanyol Francisco de Goya, realitzada entre els anys 1810 i 1820. L'horror de la guerra de la independència espanyola es mostra amb especial cruesa en aquesta sèrie. Les estampes detallen les crueltats comeses pels soldats napoleònics en la lluita amb el poble espanyol, en armes contra l'ocupació francesa.
  • Chopin

    Chopin
    Considerat el millor compositor polonès de la història i un dels millors compositors de piano, instrument per al qual va compondre quasi exclusivament. El seu llinatge és algunes vegades escrit Szopen en els texts polonesos. Se l'anomenava el poeta del piano.
    Tenia totes les característiques del JO POÈTIC.
  • Les tres gracies - Antonio Cànova.

    Les tres gracies - Antonio Cànova.
    És un grup escultòric d'estil neoclàssic, en marbre, de les tres Càrites mitològiques, filles de Zeus que representaven la bellesa, l'encant i l'alegria. Les Gràcies presidien banquets i reunions principalment per entretenir i delectar als convidats dels Déus.
  • El caminant damunt un mar de boira.- Frieddrich

    El caminant  damunt un mar de boira.- Frieddrich
    Tècnica: oli sobre llenç
    Gènere: paisatge i pintura de personatge
    Estil: Romanticisme germànic
    Dimensions: 98,5 × 75cm
  • La romeria de Sant Isidre - Goya. Pintures negres.

    La romeria de Sant Isidre - Goya. Pintures negres.
    Dimensions: 138,5× 436 cm.
    L'escena reflecteix un grup de personatges en la nit, pel que sembla embriacs i cantant amb rostre desencaixat.També en aquesta obra apareixen personatges de diversos àmbits socials. En primer terme apareix un grup d'extracció social humil; més al fons,tanmateix, es veuen barrets de copa alta i lligadures de monja.El tema de la processó s'usava per destacar aspectes teatrals o satírics.
  • El rai de la Medusa - Géricault

    El rai de la Medusa - Géricault
    Tècnica: Oli sobre tela
    Gènere: pintura d'història
    Estil: Romanticisme
    Dimensions: 491 × 716 cm
    La Medusa era una fragata que formava part d'una divisió de quatre naus enviada de França a Senegal per conduir-hi un grup de funcionaris colonials. Quan les cordes que unien el rai a les xalupes es van trencar, aquestes es van allunyar i abandonaren el rai, que va quedar a la deriva durant tretze dies, en els quals es produïren ofegaments, motins i episodis de canibalisme.
  • L'ancià dels dies - William Blake

    L'ancià dels dies - William Blake
    És un gravat
    Mesures: 23x17cm
    Tècnica: Aquarel·la
    El tema sembla haver sorgit d'una de les "visions" experimentades per Blake, i la denominació "ancià dels dies" és una referència a un enigmàtic personatge (identificable amb Déu, en un context apocalíptic) que apareix citat en el Llibre de Daniel.
  • La lechera de Burdeos - Goya

    La lechera de Burdeos - Goya
    Tècnica: Oli sobre llenç. Dimensions: 68 cm × 74 cm.
    Representa a una dona, en una postura que sembla indicar que va asseguda en un ase o una mula; baix a l'esquerra apareix un càntir, sobre la panxa apareix incisa la signatura de Goya. Tot això ha fet suposar que es tracta de la representació o recreació d'una venedora o repartidora de llet.
  • La llibertat guiant el poble - Delacroix

    La llibertat guiant el poble - Delacroix
    Tècnica: Pintura a l'oli
    Gènere: pintura d'història
    Estil: Romanticisme
    Dimensions: 260 × 325 cm
    La pintura La llibertat guiant el poble representa les Tres Glorioses, les jornades (27, 28 i 29 de juliol de 1830) durant les quals hi va haver una sublevació popular, també coneguda com la Revolució francesa de Juliol, contra el rei Carles X de França.
  • Stonnehenge - Constable

    Stonnehenge - Constable
    Es tracta d'una aquarel·la pintada en 1835.
    Es tracta d'una vista presa del natural.
    Mesures: 38,7cm x 59,7 cm.
  • El Temerari remolcat a dic sec - Turner

    El Temerari remolcat a dic sec - Turner
    Material: pintura a l'oli i llenç.
    Dimensions: 90,7× 121,6 cm.
    La pintura representa una escena de la qual el propi Turner va ser testimoni el 1838: el destí final del HMS Temeraire, en el moment en què va ser remolcat des de la base de la flota, Sheerness, a a desembocadura del Tàmesi, fins al seu destí final: el desballestament
  • Invenció de la fotografia

    Invenció de la fotografia
    Nièpce fou el fotògraf d'aquesta fotografia.
  • La comtessa d'Haussonville - Ingres

    La comtessa d'Haussonville - Ingres
    Tècnica: oli sobre llenç. DImesions: 131,8 x 92 cm. En aquest quadre podem veure l'obsessió d'Ingres per les espatlles.
  • Enterrament a Ornans - Courbet

    Enterrament a Ornans - Courbet
    Tècnica: Pintura a l'oli
    Gènere: Art de gènere
    Estil: Realisme
    Dimensions: 315× 668 cm
    La pintura va ser presentada al Saló de París de 1850, provocant un escàndol, ja que havia donat el tractament, en format i estil, d'una pintura d'història però sobre un fet que no era sinó un «episodi banal», un enterrament de poble, és a dir, una escena de gènere.
  • La dansa de les ninfes - Camille Corot

    La dansa de les ninfes -  Camille Corot
    Tècnica: Oli sobre llenç
    Estil: Realisme
    Dimensions: 98 cm × 131 cm
    El tema fonamental d'aquesta obra és l'alegre dansa d'unes nimfes sobre l'herba fresca, a l'ombra d'arbres frondosos, i sota el celatge una alba. L'autor representa aquest tema mitjançant la mitologia i un paisatge realista. Aquesta obra és fonamental per comprendre l'art contemporani, ja que va ser precursora de l'impressionisme, a causa del tractament del color, la composició i la pinzellada.
  • Ofèlia - Millais

    Ofèlia - Millais
    Gènere: Pintura d'història
    Estil: Prerafaelitisme
    Material: Pintura a l'oli i llenç
    Dimensions: 111,8 × 76,2 cm
    La pintura descriu Ofèlia cantant mentre flota en un riu just abans que s'ofegui. L'escena que descriu correspon a l'acte IV, escena VII de Hamlet en el discurs de la reina Gertrudis. La posa d'Ofèlia els seus braços oberts i mirant cap amunt també s'assembla als retrats tradicionals de sants o màrtirs, però també ha estat interpretat com a eròtic.
  • L'Àngelus - Millet

    L'Àngelus -  Millet
    Tècnica: Pintura a l'oli
    Gènere: Art de gènere
    Dimensions: 66 ×55,5 cm
    Representa aquí una escena campestre, que és la que dominarà en principi la seva obra. Aquesta posició atraurà l'atenció de la burgesia, ja que el món rural simbolitzava «el bo» en contraposició de la postura reaccionària del sector obrer. En la pintura, s'observa una clara inclinació per motius vinculats amb la natura i el paisatge, en què els efectes de contrast tendeix a ser opaca i terrosa.
  • Pla Cerdà - Ildefons Cerdà i Sunyer

    Pla Cerdà -  Ildefons Cerdà i Sunyer
    Fou un pla de reforma i eixample de la ciutat de Barcelona de 1860 que seguia criteris del pla hipodàmic, amb una estructura en quadrícula, oberta i igualitària.
    Proposava una quadrícula contínua de mansanes de 113,3 metres des del Besòs fins a Montjuïc, amb carrers de 20, 30 i 60 metres amb una alçada màxima de construcció de 16 metres. La novetat en l'aplicació del pla hipodàmic consistia en el fet que les mansanes tenien xamfrans de 45° per a permetre una millor visibilitat.
  • El dinar campestre - Manet

    El dinar campestre - Manet
    Tècnica: Oli sobre tela
    Gènere: art de gènere, nu, paisatge i natura morta
    Dimensions: 208 (Alçada) × 265,5 (Amplada) cm
    Estil: Impressionista
    Va provocar un escàndol per l'ús de la juxtaposició dels colors, sense tons intermedis i la intensitat de la llum de la dona que es troba al mig. Així mateix per la injustificada nuesa de la dona central, ja que no es tampoc una pintura de temàtica mitologica.
  • El vagó de tercera - Daumier

    El vagó de tercera - Daumier
    Tècnica: Acuarel·la
    Estil: Pintura realista.
    L' obra representa una escena en un vagó de tren ple de gent amb escassos recursos, però en canvi l'autor dota la pintura del to propi de la pintura que representava temes més alts, més grandiloqüents. I per tant, l'escàndol es devia al fet que plasmava de la mateixa manera un tema de tercera (fins i tot l'expressió la inclou en el títol de l'obra) que si hagués pintat una escena de primera, diguem de tema més noble.
    Era un provocador.
  • Parlament britànic - Arquitectura històrica

    Parlament britànic - Arquitectura històrica
    Tipus: Palau
    Part de Palace of Westminster and Westminster Abbey including Saint Margaret's Church Tradueix
    Arquitecte: Charles Barry
    Estil arquitectònic: neogòtic
  • La Vicaria - Fortuny

    La Vicaria - Fortuny
    Tècnica: Oli sobre fusta
    Gènere: Art de gènere
    Dimensions: 60 × 93,5 cm
    L'obra es representa la signatura d'un contracte matrimonial a unes oficines eclesiàstiques. L'artista fa molta atenció als detalls dels vestits, la decoració de la sala i l'ambient. També apareixen membres de diferents grups socials per poder il·lustrar els diferents tipus de vestuari i d'altres contrasts.
  • El bressol - Berthe Morisot

    El bressol - Berthe Morisot
    Tècnica: Oli sobre tela
    Estil: Impresionisme
    Dimesions: 56 cm × 46 cm
    El bressol constitueix la primera aparició en l'obra de Morisot del tema de la maternitat, que posteriorment seria conreat assíduament per l'artista.
  • La classe de dansa - Degas

    La classe de dansa - Degas
    Tècnica: oli sobre tela
    Gènere: art de gènere
    Dimensions: 85 (Alçada) × 75 (Amplada) cm
    Aquesta l'escena de ballet més popular de Degas. En ella s'hi recull un dels salons del Teatre de l'Òpera de París, on dirigeix la classe el gran Jules Perrot, qui als seus 64 anys era un dels mestres més prestigiosos. Al seu voltant gira l'escena que contemplem, formant les ballarines un cercle imperfecte per escoltar els consells i observacions del ja llegendari ballarí.
  • Isadora Duncan

    Isadora Duncan
    Fou una ballarina i coreògrafa estatunidenca considerada per molts com la creadora de la dansa moderna.
    Neix la dansa lliure, inspirada en els ideals de l’art grec i en oposició al ballet clàssic. Recerca de moviment naturals i senzills,improvisació i contacte amb la natura, empra el cos humà com un instrument emocional.
    https://www.youtube.com/watch?v=Kq2GgIMM060
  • L'esmozar dels remers - Renoir

    L'esmozar dels remers - Renoir
    Gènere: Art de gènere
    Estil: Impressionisme
    Material: Pintura a l'oli
    Dimensions: 130 (alçària) × 173 (amplada) cm
    El quadre mostra un grup d'amics de Renoir descansant en una terrassa del restaurant Maison Fournaise sobre el riu Sena en Chatou, França. L'escena mostra un clima d'alegria popular.
  • El pensador - Rodin

    El pensador - Rodin
    Basat en: La Divina Comèdia
    Tècnica: Fosa
    Gènere: Nu
    Estil: Impressionisme
    Dimensions: 71,5 x 40 cm
    Eepresentava un dels personatges principals del poema èpic. El pensador, en el seu origen, buscava representar Dante davant les Portes de l'Infern, el nom que Rodin va donar al portal del qual l'obra formaria part- ponderant el seu gran poema.
  • La migdiada - Ramon Martí i Alsina

    La migdiada - Ramon Martí i Alsina
    Tècnica: Oli sobre tela
    Dimensions: 60 × 70 cm
    Aquest quadre és un exemple del seu realisme militant.
  • Torre Eiffel - Arquitectura del Ferro

    Torre Eiffel - Arquitectura del Ferro
    Epònim: Gustave Eiffel
    Tipus: torre de gelosia, torre d'observació, punt de referència i destí turístic
    Part de riba del Sena
    Arquitecte: Stephen Sauvestre
    Empresa constructora: Gustave Eiffel
    Enginyer estructural: Gustave Eiffel & co
    Material utilitzat ferro forjat i acer
    Mesura: alçada màxima: 324 (alçària) m
    Nombre de pisos per sobre el terra: 3
    Nombre d'ascensors: 8
  • La nit estelada- Vicent Van Gogh

    La nit estelada- Vicent Van Gogh
    Tècnica: pintura a l'oli
    Gènere: paisatge
    Estil: postimpressionisme
    Dimensions: 73,7 (alçària) × 92,1 (amplada) cm
    El quadre mostra la vista exterior, de nit, des de la finestra del sanatori de Sant Romieg de Provença. La nit estelada està ancorada en la imaginació i la memòria de Van Gogh, i presenta una expressió molt íntima i subjectiva de la resposta de Van Gogh davant la natura.
  • Dones de Tahití a la platja - Paul Guaguin

    Dones de Tahití a la platja - Paul Guaguin
    Tècnica: Oli sobre tela
    Gènere: retrat, art de gènere i pintura de personatge
    Estil: postimpressionisme
    Dimensions: 69 (Alçada) × 91,5 (Amplada) cm
    Dues noies tahitianes estan assegudes a terra en postures enfrontades, l'una d'esquena i l'altra de cara, i abstretes en els seus pensaments. Els dos personatges semblen entatxonats com si l'artista no s'hagués realment preocupat de situar-los en l'espai.
  • Moulin Rouge La Goulue - Lautrec

    Moulin Rouge La Goulue - Lautrec
    És un pòster de l'artista francès Henri de Toulouse-Lautrec. És una litografia en color de 1891, anunciant als famosos ballarins La Goulue i "No-Bones" Valentin, i al nou saló de ball de París Moulin Rouge
  • El bany del nen - Mary Cassatt

    El bany del nen - Mary Cassatt
    Tècnica: pintura a l'oli
    El tema i la perspectiva general es van inspirar en els blocs de fusta japonesos. Mostra dignitat en la maternitat i té un estil similar al de Degas.
  • El crit - Edvard Munch (Expressionisme)

    El crit - Edvard Munch (Expressionisme)
    Tècnica: Oli, tremp d'ou i pastel sobre cartró
    Dimensions: 91 (Alçada) × 73,5 (Amplada) cm
    El tema de l'obra gira entorn una persona en primer que llança un crit d'angoixa. El crit sembla que s'encomana a tot el que rodeja el protagonista: fa de la natura la caixa de ressonància de les pròpies sensacions.
    L'angoixa s'exterioritza a través de les corbes sinuoses.
  • Martha Graham

    Martha Graham
    Va ser una ballarina i coreògrafa estatunidenca considerada com una de les grans pioneres de la dansa contemporània i la dansa moderna.
    Binomi relaxació-contracció del cos.
    Obres inspirades en la història americana i en la mitologia.
    https://www.youtube.com/watch?v=klF8Ob8bRSE
  • Invenció del cinema - Cinematògraf

    Invenció del cinema - Cinematògraf
    És una màquina obra dels germans Lumière capaç de filmar i projectar imatges en moviment. Patentada a finals del segle XIX, fou la primera màquina capaç de gravar i projectar pel·lícules de cinema. El cinematògraf va ser el primer pas per poder gaudir del cinema, amb el temps van anar sortint més avenços i es va anar millorant la qualitat de les pel·lícules projectades inicialment.
  • Invenció del còmic - The Yellow Kid

    Invenció del còmic - The Yellow Kid
    Va ser el primer còmic creat el 1895 per Richard Felton Outcault que aparegué per primera vegada al diari New York World. La seua principal novetat radica en què incorpora per primera vegada la paraula escrita mitjançant globus a la seqüència d'imatges. Conta la història d'un xiquet vestit de groc que representa la forma de vida i els baixos fons de les classes socials més pobres de l'època. La història del xiquet constitueix el principal atractiu del diari on es publica.
  • Els magatzems Carson - Escola Chicago

    Els magatzems Carson  - Escola Chicago
    L'estructura de l'edifici respon a les necessitats funcionals d'uns grans magatzems, que es fusionen perfectament amb els criteris estètics.
    Les finestres de Chicago, tal com van ser anomenades, permeten la penetració de la llum, i creen a l'interior una sensació diàfana. Així doncs interior i exterior estan connectats.
    Ús del pilar de formigó com a suport o fonament.
    Estructures metàl·liques (esquelets o carcassa de ferro) que permet augmentar l'alçada dels edificis.
  • Muntanya de Santa Victòria - Paul Cézanne

    Muntanya de Santa Victòria - Paul Cézanne
    Gènere: paisatge
    Material: pintura a l'oli i llenç
    Dimensions: 65 (alçària) × 95,2 (amplada) cm
    Cézanne solia representar el pont sobre la vall del riu Arc de la línia de ferrocarril entre Aix i Marsella. Cézanne emprava la geometria per representar la naturalesa, emprant diferents colors per representar profunditat dels objectes.
  • Clair de lune - Claude Debussy

    Clair de lune - Claude Debussy
    La música impressionista no tracta d’expressar emocions profundes ni explicar una història sinó de l’evocació d’un
    clima, un sentiment fugaç, una atmosfera amb l’ajuda de títols suggerents o recerca dels sons naturals, dels
    ritmes de dansa, fragments de melodies, tempo lliure, etc.
  • El petó ( Gustav Klimt ) - Sezessionstí (modernisme vienès)

    El petó ( Gustav Klimt ) - Sezessionstí (modernisme vienès)
    Gènere: retrat
    Material: pintura a l'oli, pa d'or i llenç
    Dimensions: 180 (alçària) × 180 (amplada) cm
    Aquesta obra, que segueix els cànons del Simbolisme, és una tela amb decoracions en forma de mosaics i amb el fons daurat.
    Normalment les obres de Klimt creaven escàndols i eren titllades com a "pornografia": es deia que eren "excessivament pervertides".
  • Les senyoretes del carrer d'Avinyó - Pablo Picasso (Cubisme)

    Les senyoretes del carrer d'Avinyó - Pablo Picasso (Cubisme)
    Gènere: nu, retrat i retrat grupal
    Estil: cubisme i primitivisme
    Material: pintura a l'oli i llenç
    Dimensions: 243,9 (alçària) × 233,7 (amplada) cm
    Trenca amb els cànons de profunditat espacial i l'ideal existent fins llavors del cos femení, reduint tota l'obra a un conjunt de plànols angulars sense fons ni perspectiva espacial, en el qual les formes estan marcades per línies.
  • La Dansa - Henri Matisse ( Fauvisme)

    La Dansa - Henri Matisse  ( Fauvisme)
    Està pintat a l'oli sobre llenç i mesura 260 cm d'alt per 389 cm d'ample.
    Es representa en aquesta obra a un grup de cinc persones, d'ambdós sexes, que ballen en cercle, donant-se la mano. Estan nus, tema artístic que va interessar a Matisse durant tota la seva vida.
  • La ciutat s'aixeca - Humberto Boccioni (Futurisme)

    La ciutat s'aixeca - Humberto Boccioni (Futurisme)
    Tècnica: oli sobre llenç
    Estil: futurisme
    Dimensions: 199 (Alçada) × 301 (Amplada) cm
    Mostra la construcció d'una nova ciutat, amb els seus desenvolupaments i la seva tecnologia. Els edificis en construcció als suburbis amb xemeneies són visibles a la part superior del quadre, però la major part de l'obra és ocupada per homes i cavalls difuminats en un esforç dinàmic. Pinzellades filamentoses i la tècnica divisiva.
  • La pedrera ( A. Guadí) - Modernisme

    La pedrera ( A. Guadí) - Modernisme
    Estil arquitectònic: modernisme català
    Material utilitzat pedra, maó, ceràmica i ferro forjat
    És un edifici modernista Arquitectònicament és considerada una obra innovadora en comptar amb una estructura de columnes i plantes lliures de murs de càrrega. De la mateixa manera, la façana totalment de pedra és autoportant, és a dir, no ha de suportar càrregues de les plantes. Un altre element innovador va ser la construcció del garatge soterrat.
  • Black Square and Red Square - Kazimir Malévich (Suprematisme)

    Black Square and Red Square - Kazimir Malévich (Suprematisme)
    Tècnica: pintua amb oli
    Gènere: art abstracte
  • Barri Storyville - Estil Nova Orlenas (finals s.XIX)

    Barri Storyville - Estil Nova Orlenas (finals s.XIX)
    Storyville va ser el nom amb què es va conèixer un districte de la ciutat de Nova Orleans, a Louisiana. Entre els anys 1897 i 1917. Amb una superfície d'unes trenta-vuit pomes, les autoritats municipals van declarar aquesta àrea com zona de prostitució tolerada, prenent el seu nom del regidor de l'Ajuntament Sidney Story, a qui es deu el decret que el 1897 va aïllar al barri amb la intenció de controlar millor la prostitució, ja reglamentada, i de protegir de l'escàndol als ciutadans.
  • La font - Marcel Duchamp (Dadaisme)

    La font -  Marcel Duchamp (Dadaisme)
    Material: art trobat
    Dimensions: 61 (alçària) × 48 (amplada) cm
    És una peça readymade,l'art realitzat mitjançant l'ús d'objectes ja existents que normalment no es consideren artístics. Amb aquesta obra, Duchamp va iniciar una autèntica revolució al món de l'art (introduint l'avantguardisme) en demostrar que qualsevol objecte mundà podia considerar-se una obra d'art si l'artista el treia del seu context original (en aquest cas, un bany) i el situava en un nou context adequat.
  • Staatliche Bauhaus (Casa de la Construcció Estatal) - Walter Gropius (Escola Bauhaus)

    Staatliche Bauhaus (Casa de la Construcció Estatal) -  Walter Gropius  (Escola Bauhaus)
  • Merce Cunningham

    Merce Cunningham
    Va ser un pintor, ballarí i coreògraf estatunidenc.
    Va qüestionar fins i tot el rol de coreògraf i el seu control
    sobre l’obra acabada.
    https://www.youtube.com/watch?v=-FwiMlDQ7rI
  • Pavelló alemany - Ludwig Mies van der Rohe

    Pavelló alemany - Ludwig Mies van der Rohe
    És de formes simples, però elaborat amb materials luxosos com el marbre travertí. És un monument emblemàtic considerat com l'inici de l'arquitectura moderna del segle XX, i ha estat estudiat i interpretat exhaustivament, alhora que ha inspirat l’obra de diverses generacions d'arquitectes.
    Estil arquitectònic: racionalisme arquitectònic
  • New man - El Lissitzky (Constructivisme)

    New man - El Lissitzky (Constructivisme)
  • Villa Savoie - Le Corbusier (Funcionalisme)

    Villa Savoie - Le Corbusier (Funcionalisme)
    És considerada com el paradigma de l'Arquitectura Internacional i de la nova manera de construir edificis d'habitatges del segle XX.
    Edifici que descansa sobre pilotis (columnes).
    Coberta en terrassa, sobre la qual se situa un jardí.
    Espai interior lliure, a causa de l'estructura basada en pilars i envans.
    Façana lliure d'elements estructurals.
    Finestres corregudes en les façanes per aconseguir una profusa il·luminació natural a l'interior (fenêtre en longeur).
  • Composició II, en vermell, blau i groc - Piet Mondrian ( De Stijl / Neoplasticisme)

    Composició II, en vermell, blau i groc - Piet Mondrian ( De Stijl / Neoplasticisme)
    Tècnica: pintura a l'oli sobre tela
    Gènere: art abstracte i abstraction Tradueix
    Estil: Neoplasticisme i De Stijl
    Dimensions: 59,5 × 59,5 cm
    Formada per diversos rectangles separats per línies negres horitzontals i verticals. Dues terceres parts del quadre, a dalt a la dreta, són ocupades per un quadrat vermell. La cantonada inferior esquerra conté un rectagle blau, i la cantonada inferior dreta un de groc, més petit que els anteriors. Els altres rectangles són blancs.
  • Villa-Müller - Adolf Loos (Art Decó)

    Villa-Müller - Adolf Loos (Art Decó)
  • La persistència de la memòria - Salvador Dalí (Surrealisme)

    La persistència de la memòria - Salvador Dalí (Surrealisme)
    Gènere: paisatge i natura morta
    Estil: surrealisme
    Material: pintura a l'oli i llenç
    Dimensions: 24 (alçària) × 33 (amplada) cm
    Sembla que la idea central de la composició nasqué una nit que Dalí tenia mal de cap. El dibuix és acadèmic, de línies pures. Dalí pinta amb força i contrasta colors brillants amb colors sombres per crear una atmosfera com un somni. La llum exerceix un poderós paper i contribueix a configurar una atmosfera onírica i delirant.
  • La casa de la cascada - Frank Lloyd Wright (Organisme)

    La casa de la cascada - Frank Lloyd Wright (Organisme)
    Material utilitzat formigó armat, pedra, vidre i alumini.
    Construcció amb materials industrials.
    Va ser construïda parcialment sobre una cascada sobre el riu Bear run en la secció Mill Run de Stewart Township, Fayette County, Pennsylvania, en les Laurel Highlands de les Allegheny Mountains. La casa va ser dissenyada per a la familia de Liliane Kaufmann i el seu marit, Edgar J. Kaufmann, propietari de Kaufmann's department store.
  • Pina Bausch

    Pina Bausch
    Fou una ballarina, coreògrafa, professora de dansa contemporània i directora del Tanztheater de Wuppertal. És una figura de culte de la dansa internacional, i potser la més rellevant de l'època contemporània.
    Pina experimenta amb el movimient de manera més radical “No m’interessa com es mou la gent, sinó el que els mou”.
    https://www.youtube.com/watch?v=0VqaGkKQRCU
  • U - Jackson Pollock (Impressionisme abstracte)

    U - Jackson Pollock (Impressionisme abstracte)
    Tècnica: Oli, esmalt i pintura d'alumini sobre tela
    Mesures: 2,59 X 1,60cm
    Tema:Abstracte
    Està format per un dens entramat de línies i taques que omplen tota la superfície, sense deixar-hi cap tipus de vestigi figuratiu.En titular l'obra mitjançant un número, reforçar el caràcter abstracte i obliga l'espectadeor a enfrontar-se a la pintura sense cap dada que en condicioni la mirada.
  • El Papa Inocencio X - Francis Bacon (Nova figuració)

    El Papa Inocencio X - Francis Bacon (Nova figuració)
    Ens presenta al Papa que en l'obra de Velázquez se'ns mostrava com totpoderós, com un personatge patètic i impotent. Veiem un rostre de trets exagerats i deformats.
    Veiem el personatge cridant sobre un tron ​​que sembla haver-se transformat en una cadira elèctrica, que s'il·lumina per donar-li una descàrrega mortal.
  • Una i tres cadires - Joseph Kosuth (Art conceptual)

    Una i tres cadires - Joseph Kosuth (Art conceptual)
    És una reflexió des de tres persepectivas diverses: mitjançant l'objecte (la cadira), la seva representació o índex (la fotografia de la mateixa cadira), i dos elements lingüístics (la paraula que designa a l'objecte i la seva definició).
  • Vega-Nor - Victor Vasarely (Art cinètic)

    Vega-Nor - Victor Vasarely (Art cinètic)
    Va utilitzar diversos materials, però utilitzant un nombre mínim de formes i de colors. Tenia consideració per la pintura mesurada, reposada, racional i serena (xarxes, trames).
  • I like America and America likes Me / Coiot - Joseph Beuys (Art d'acció)

    I like America and America likes Me / Coiot - Joseph Beuys (Art d'acció)
    L'artista va fer servir el coiot com a símbol de la pèrdua de la civilització índia per la invasió europea i hi va reinvindicar la presa de consciència de la marginacioó en què es trobaven sectora determinats de la societat.
    https://vimeo.com/240418390
  • Creu i R - Antoni Tàpies (Informalista)

    Creu i R - Antoni Tàpies (Informalista)
    Tècnica i suport: Tècnica mixta sobre fusta
    A Creu i R, la creu s’ha identificat com un símbol que representa la lluita de dues forces oposades que es troben en un punt: La unió entre dos elements diferenciats: el cel i la terra, l’esperit i la matèria, etc. La creu és el motiu principal de l’obra.
    Pel que fa a la R, alguns diuen que és una al·lusió a Ramón Llull, i per tant, el quadre podria ser interpretat com un homenatge a ell (la H seria d’homenatge).
  • Period: to

    Neoclassicisme

    Característiques:
    Ordre.
    Simetria.
    Retorns als clàssics.
    Racional.
  • Period: to

    Romanticisme

    Característiques:
    La ruptura amb la tradició, amb l'ordre i la jerarquia dels valors culturals i socials imperants.
    Busca constantment la llibertat autèntica.
    La creativitat enfront de la imitació neoclàssica.
    La major importància del sentiment enfront de la raó.
  • Period: to

    Realisme

    Esforç per traduir la visió de la naturalesa sense convencionalismes acadèmics.
    Renunciar als efectismes romàntics.
    Percepcions visuals que suggereix la naturalesa.
    Refús de la bellesa arquetípica.
    No a la creació d'un món ideal al marge de la vida.
    Plasmació naturalista, antiacadèmica, anticlàssica.
    La factura havia de ser minuciosa i correcta.
    Tècniques:
    -Empastaments.
    -Enquadraments casual.
    -Manca de referències a la pintura culta.
  • Period: to

    Impressionisme

    Teoria de colors
    Plasmació de la llum
    Les aparences succesives
    La coloració d'ombres en detriment del clarobscur.
    Pinzellada solta
    Plein air (aire lliure)
  • Period: to

    Modernisme

    Integració de les arts.
    LLibertat formal.
    Convivència entre el producte manufacturat i el artesanal.
    Formes naturals.
    Estelització.
    Línea sinuosa.
    Allunyament de la proporció i l'equilibri simètric.
  • Period: to

    Postimpressionisme

    Van utilitzar colors vius
    Pinzellades poc discretes
    Unes temàtiques basades en la vida real.
    També fer un pas més pel que fa emoció i expressió a la pintura i tots van presentar una visió particular de la natura ... una visió subjectiva del món.
  • Period: to

    Les Primeres Avantguardes

    El fauvisme, l'expressionisme i el cubisme són els primers moviments innovadors que obren el pas a totes les renovacions posteriors. Els seus nous plantejaments revisen els conceptes, no tant acadèmics, sinó sensorialistes, i desenvolupen un nou sentit de la idea plàstica, valorant per sobre de tot el subjectivisme, en relació amb el món objetual i la llibertat expressiva.
    Els artistes no necessiten mostrar la realitat tal com és.
  • Period: to

    Segones Avantguardes

    Experimentació (Nous materials, noves tècniques i noves formes)
    Heterogeneïtat (Diverses tendències conviuen juntes)
    Conceptualització de l'art (Valorarà tant pel resultat final com el procés creatiu)
    Happening (Desapareix l'objecte artístic tradicional i es substituït per un esdeveniment en forma d'espectacle i de caràcter efímer)