04052d08 3ac8 4019 9b4e e416c3758a0e

LES PINTORES DE LA HISTÒRIA DE L’ART

  • 479

    LES MONGES MEDIEVALS

    Les obres artístiques eren per complaure a deu, i una dona com a pecadora original no podia complaure a deu.
    Amb el concepte artista del segle XXI, qualifiquem d’artistes a totes aquelles monges que van brodar tapissos, o aquelles que van il·lustrar els llibres religiosos.
    La mala fama de les dones era deguda als sermons eclesiàstics, tot i això elles van lluitar per fer-se un lloc, d’aquest període sorgeixen artistes plàstiques que van il·lustrar llibres religiosos.
  • 975

    En pintora i serva de Déu

    En pintora i serva de Déu
    Va pintar les il·lustracions del beatus de
    Girona,va tenir una gran rellevància durant l’edat mitjana. En va ser registrada com la primera dona
    pintora de la història, patrona en la producció de manuscrits
    grans capacitats intel·lectuals.
  • 978

    Hitda de Meschede

    Hitda de Meschede
    Hitda pertanyia a una xarxa eclesiàstica anomenada Meschede, fou una monja arrelada a l’aristocràcia, gràcies a les dones aristòcrates amb les que convivia, va ser molt conscient de l’actitud que havia de prendre, i la llibertat que tenia, així va fer tot el contrari, i va rebutjar el pensament misogin de la societat i va actuar
    lliurement, dins de les seves possibilitats.
  • 1492

    LES BARROQUES I RENAIXENTISTES:

    Les artistes eren de classe alta o filles de mestres, ja que els materials i els coneixement tècnic no estava a l’abast de tothom, elles ajudaven als tallers, o fins i tot els podien heretar quan el pare moria, però quan es casaven, deixaven de ser propietàries.Van haver-hi dones que van lluitar per fer-se un nom i ho van aconseguir, però van caure en l’oblit a causa dels llibres en els quals mai han estat incloses.
    No van poder mai dedicar-se professionalment a la pintura.
  • 1532

    Sofonisba Anguissola

    Sofonisba Anguissola
    Es va convertir en una dels principals artistes d’Europa, així la primera pintora reconeguda d’Europa. Va realitzar grans obres, cosa que li va permetre viatjar arreu del món, així va conèixer a Miquel Angelo, entre altres grans artistes. Quan va fer els vuitanta anys va haver de deixar de pintar, ja que es va quedar cega. Va morir amb noranta-tres anys deixant un gran nombre d’obres, sent un ‘’dels artistes’’ més influents d’Europa.
  • 1552

    Lavinia Fontana

    Lavinia Fontana
    Lavinia fontana es una de les pintores més destacades del segle, va seguir les passes de Sofonisba Anguissola.
    Va pintar quadres mitològics amb dones nues, així fou la primera dona en representar aquests temes, els quals únicament podien presentar-los els homes.Va morir als seixanta dos anys, deixant un gran nombre d’obres, les quals van atribuir
    l’autoria a Guido Reni, negant l’existència de l’artista.
  • Juana Pacheco

    Juana Pacheco
    Juana es va casar amb Diego Velázquez. Juana no va ser coneguda per les seves pintures si no per ser protagonista en molts quadres del seu marit, i ja que tenia poques obres pròpies, però va realitzar moltes de les obres que va signar Velázquez.
  • LES PINTORES DELS SEGLES XII I XIII

    Aquest segles es poden considerar els segles de les dones, van sorgir un gran nombre d’artistes, Españoles procedents de l’aristocràcia i dels tallers a Venècia.
    Europa va contagiar-se d’aquest esperit femení, van reivindicar-se per obtenir llibertat i participació en diferents àmbits, però van privar-les de tota participació dins la societat, va retornar el pensament de l’edat Mitjana.
  • Angelica Kauffmann

    Angelica Kauffmann
    va estar una
    Va ser una persona molt hàbil, això va ser que fos considerada una de les millor artistes angleses del seu segle, tot i això molt poques obres seves van arribar a la llum.
    Molts dels seus coetanis la van qualificar de molt bona artista i reconeguda amb honors, però pòstumament no ha tingut cap reconeixement.
    Junt amb el seu marit van construir un taller, el qual va ser el punt de reunió dels artistes.
  • MARIE BOULIARD

    MARIE BOULIARD
    Marie Bouliard, a diferència d’altres artistes fou filla d’un modista, i des de
    sempre va tenir vocació per l’art, i va estar d’aprenent a diferents tallers.
    L’auge de les obres de Marie Bouliard va ser durant la frança
    revolucionaria. Fins i tot va arribar a rebre premis per les seves obres.
    Actualment es una de les pintores més reconegudes.
  • LES PINTORES DEL SEGLE XIX

    Amb el romanticisme canvia la percepció de l’artista, deixa de ser de caràcter hereditari, i comença a ser una feina vocacional. Degut a les prohibicions del segle XVIII, les artistes van prendre força i s’inicia una gran onada de dones pintores.
    Varies escoles van obrir-se a les artistes, eren qüestionades, ja que no creien que una dona pogués pintar bé. Gracies a l’admissió de les dones a les acadèmies, moltes van poder sortir de l’anonimat i dedicar-se professionalment a l’art
  • Rosa de Bonheur

    Rosa de Bonheur
    Va ser reconeguda per l’’emperatriu Eugenia de Montijo anant adquirint protagonisme, fins i tot va ser reconeguda per l’’emperatriu
    Eugenia de Montijo .
    Sense voler-ho va reivindicar la llibertat sexual, va tenir dues
    relacions amb dues pintores i no ho va amagar mai, també va reivindicar la llibertat de vestimenta de les dones deixava de banda la roba ‘’femenina’’ per posar-se pantalons
  • Marie-Louise –Élisabeth Vigeé- Leburn

    Marie-Louise –Élisabeth Vigeé- Leburn
    Es coneguda com l’autora que va retratar la reialesa francesa.
    va centrar-se en l’art deixant de banda coses com el matrimoni. Es una de les millors artistes del segle XVIII, tot i aquest gran fama va ser boicotejada varis cops pel fet de ser una dona independent i autònoma.
    Tot i ser una de les principals retratistes de la reialesa, són poques de les seves obres les que encapçalen els museus.
  • Lluïsa Vidal

    Lluïsa Vidal
    Va estudiar a paris, a l’Académie Julian, on va rebre estudis “poc adequats” temes dedicats als homes.
    Allà va descobrir el moviment feminista, el qual va defensar i predicar allà on anava.
    Quan va tornar a Barcelona es va incorporar als grups modernistes i va ser l’única dona en exposar als Quatre Gats.
    Fou una dona molt activa, ja que apart de dedicar-se professionalment a la pintura, va participar en diferents grups pacifistes i feministes.
  • Tamara de Lempicka

    Tamara de Lempicka
    Comença siguent il·lustradora de moda, fins que comença a exposar les seves pintures, on hi predominen les dones nues.
    Tamara fou una dona controversial fins i tot es va convertir en una llegenda; increïblement bella i moderna, amant de l'hedonisme, les festes, les orgies, la cocaïna i la bisexualitat. Una vda decadent
    Va ser descrita com ambigua, obsessiva, bisexual, noctàmbula ferotge i irresistible icona pop.
  • LES PINTORES DEL SEGLE XX

    A principis del segle XX va haver-hi un auge artístic, la dona sembla estar més integrada dins de la societat, veuen obligades a ocupar el lloc dels homes, això provoca un auge del moviment feminista. Tot això fa que el nombre d’artistes dones augmenti, van deixar de banda les coses que estaven ben vistes, gaudien de la seva sexualitat, tot i els avenços no van ser mai les caps dels movimens, exçepte Natalia Goncharova va fundar el Rayonisme o cubisme abstracte a Rússia.
  • Maruja Mallo

    Maruja Mallo
    Va començar la seva formació artística a Avilés, on va fer la seva primera exposició en solitari,abys més tard es traslladà a Madrid i fou lùnica dona en superarcles proves d'acces de l'escola de San Fernando, va formar part del grup surrealista, va formar part de les «sense barret», joves intel·lectuals que van escandalitzar asocietat per atrevir-se a sortir al carrer sense aquesta peça. Amb el règim franquista es va exiliar, va ser un símbol a la Movida Madrieña.