-
-
-
Josep Dalmau fa un donatiu per fundar un nou convent dels Carmelites Descalços, amb la condició que aquest havia d’estar sota l’advocació de Sant Josep i de Nostra Senyora de Gràcia. Després d'haver dubtat entre vàries opcions, finalment el convent va obrir-se a la Torre Guinardó.
Fotografia: Arxiu Històric de Gràcia -
Al voltant del convent dels Josepets van anar-se construint moltes masies. Una de les més importants va ser Ca n'Alegre
Fotografia: https://pladebarcelona.wordpress.com/2013/09/22/gracia-1813/ -
L'entrada dels Borbons va condemnar Barcelona a la derrota. Pel què fa als nuclis del Pla de Barcelona, Gràcia va ésser dels més afectats. El monestir de Montcalvari va quedar totalment destruit.
-
El nom de Gràcia apareix per primera vegada com a territori en els llibres d'acords de l'Ajuntament de Barcelona
-
Independència municipal i delimitació dels espais del territori de govern
-
Primera notícia de la Festa Major. Diari de Barcelona, 17 d'abril de 1827.
-
Atac dels Carlins, dins la Segona Guerra Carlina o dels Matiners
-
El govern va obligar a tots els joves a servir a l'exèrcit i això va provocar una revolta popular, iniciada a Gràcia, on van cridar les primeres quintes per anar a l'exèrcit.
Els graciencs van ésser avisats amb el so de les campanes de la Plaça de la Vila de l'arribada dels soldats i, aquests, "espantats" pel ressò de les campanes començaren a llançar canonades des del Passeig de Gràcia. Aquests fets van iniciar un setge de 6 dies, amb un total de 27 morts i la rendició de la Vila. -
Fundació d'El Diario de Gràcia, un mitjà de premsa, fet a la vila i dirigit a la gent de la vila.
-
A partir d'aquest moment Gràcia per l'oficialitat com a Vila però la identitat no es perd. De fet, actualment, més d'un segle més tard els graciencs encara es consideren d'una vila i no d'una ciutat.