-
Period: to
Fi de la Guerra de Cuba
Els preus van vaixar i això va condicionar a que molts negres poguessin comprar instruments de bandes militars. -
New Orleans
La fi de la Guerra de Cuba va omplir les botigues d’instruments musicals i molta gent en va comprar. això va fer que molta gent s’aficionés a la música.
Les bandes eren de 6 a 9 músics i estaven formades per una banda melòdica i banda rítmica. La improvisació era col·lectiva.
Un artista conegut d'aquest estil va ser Rebirth Brass Band. -
Dixieland
Era bàsicament el mateix que l’estil Nova Orleans però amb músics blancs.
les blandes eren de 6 a 9 músics i estaven formades per una banda melòdica i una banda rítmica. La improvisació era col·lectiva.
Un artista conegut d'aquest estil va ser Bob Crosby. -
Period: to
1ª Guerra Mundial
Va ser el causant del tancament de storiville, ja que al passar per allà les tropes dels soldats es desmoralitzaven, i això va provocar el tancament oficial de storyville el 1917. -
Chicago
Durant la guerra, molts músics es van quedar sense feina ja que storyville va tancar perquè suposava un perill per la moral de les tropes. Molts d’aquests músics van emigrar a Chicago, un lloc
industrial i discogràfic que reclamava mà d’obra i bons músics.
Les bandes eren entre 10-12 músics.
Començaven a destacar els solos individuals, per sobre dels col·lectius.
Un artista conegut d'aquest estil va ser Erskine Tate. -
Period: to
Crac de la borsa
Va ser una de la crisi més importants de l'últim segle on es van arruïnar els negocis nocturns.
A causa d'això els músics van emigrar a new york creant l’estil swing. -
New York Swing
L’any 1929, es va dictar la Llei Seca, que dictava contra els
locals nocturns que servien alcohol. Poc a poc la vida
nocturna a Chicago va acabar desapareixent.
Per això, molts músics van marxar cap a Nova York, per tenir una altre oportunitat en la seva carrera. Aquí va néixer el Swing. Aquesta complexitat orquestral, va provocar una pèrdua d’espontaneïtat, ja que els solos no eren tan improvisats.
Un artista conegut d'aquest estil va ser Benny Goodman. -
Period: to
Promulgació de la Llei de Jackson
La llei jackson prohibia als negres sortir al carrer més tard de les 11 de la nit. -
Bebop
Al final dels anys 30, moltes sales i clubs van tancar per culpa de la Llei de Jackson que obligava als negres a no poder sortir de casa a partir les 11 de la nit. Els negres es van enfadar i van pensar que els blancs s’havien apropiat del Jazz. Per aquest motiu van pensar que era hora de renovar el Jazz i se'n van Inventar l’estil Bebop,
Un artista conegut d'aquest estil va ser Charlie Parker -
Cool-Jazz
va néixer com a oposició del nerviosisme i frenesí del bebop. Buscava una
expressió musical dominada per l’equilibri, la racionalitat i un so molt ben cuidat,
tot dins d’un cert desapassionament. Era un jazz íntim. Els instruments s’expressen en un registre mitjà, sense tants salts, amb un so
més recte i suau. Un artista conegut d'aquest estil va ser Miles Davis. -
Free-Jazz
Davant d’aquesta proposta musical, l’actitud de l’oient va canviar. El
“free-jazz” ja no seguia les previsions de l’oient, sinó que era ell qui havia de seguir
la música sense cap regla preestablerta. Les característiques eren:
- La atonalitat, és a dir, el no ús de l’ordre harmònic.
- Una nova concepció rítmica on es dilueixen tots els conceptes de tempo
regular, “beat”, simetria...
Un artista conegut d'aquest estil va ser Ornette Coleman. -
Jazz-Fusion
Amb aquest nom es va entendre una música que feia síntesi amb elements procedents del
jazz i elements procedents d’altres músiques.
Hi va haver un gran ús d’instruments electrònics i per tant d’amplificadors, distorsionadors... La
tecnologia es va convertir en un nou instrument.
Un artista conegut d'aquest estil va ser Miles Davis.