-
Period: to
New Orleans
La fi de la Guerra de Cuba (1898) va omplir les botigues d’instruments musicals
provinents de les bandes militars. Els preus eren molt assequibles i molts negres
en van poder comprar. -
Period: to
Dixieland
El nou estil de música va ser tan exitós que moltes bandes de músics blancs el
van imitar. es basicament la mateixa musica que fan els negres pero en aquest cas es diu dixieland només perquè la toquen els blancs. -
Tancament d'Estoriville
Storyville va ser un barry dedicat a la gent de color, el barri consistia en la prostitucio bandes de jazz musica variada i alcohol i drogues. Pero a causa dels soldats que van sobreviure a la 1ra guerra mundial van anar a storyville i el van tancar perquè no se sentien amb ànims a estar en aquell barri per això el van tancar. -
Period: to
Chicago
L’estil Chicago es desenvolupà a South Side , barri on es concentraven la majoria
de locals on tocaven els músics arribats de New Orleans. Tot i el predomini dels
músics negres, molts músics blancs comencen a incorporar-se a aquest nou
estil de música. -
Prolongació de la llei seca
L’any 1929, es dicta la Llei Seca i la policia actua amb contundència contra els mafiosos. -
Period: to
El Swing
A partir de l’any 1925 la situació a Chicago és insostenible pels greus
enfrontaments entre els diferents clans mafiosos que volien controlar la ciutat.
L’any 1929, es dicta la Llei Seca i la policia actua amb contundència contra els
locals nocturns que serveixen alcohol. Molts tancaran i poc a poc la vida
nocturna a Chicago va desapareixent. A més, el crac del 1929 va empobrir una
gran part de la població. El Jazz ja només s’escoltarà per la ràdio o en els discs. -
Period: to
El Bebop
Cap a la fi del anys 30, moltes sales i clubs van començar a tancar a causa de la
Llei de Jackson que obligava als negres a abandonar els carrers abans de les 11
de la nit. Per tal de recuperar l’essència més autèntica del jazz, la improvisació, les
interpretacions s’estructuraven de manera ben simple. El bebop va ser forjat sobretot al mític barri de Harlem a Nova York,
concretament al club Minton’s Playhouse, on aquests músics negres es
trobaven, fora del seu horari de treball. -
Period: to
Cool Jazz
L’estil “Cool” neix com a oposició del nerviosisme i frenesí del bebop. Buscava una
expressió musical dominada per l’equilibri, la racionalitat i un so molt ben cuidat,
tot dins d’un cert desapassionament. Per l’espectador, el “cool-jazz” pot rebre’s
com una música freda i intel·lectualitzada amb un cert refús a tot el que és
agressivitat. És un jazz íntim. -
Period: to
Free Jazz
Davant d’aquesta proposta musical, l’actitud de l’oient ha de canviar. El
“free-jazz” ja no segueix les previsions de l’oient, sinó que és ell qui ha de seguir
la música sense cap regla preestablerta. -
Period: to
Jazz Fusion
Amb aquest nom s’entén una música que fa síntesi amb elements procedents del
jazz i elements procedents d’altres músiques