Sandro botticelli   la nascita di venere   google art project   edited

La dona i l'amor

  • Period: 1100 to 1200

    L'amor cortès o fin'amor

    Era una espècie d'amor que imitava el pacte de vassallatge, sent la dona el senyor feudal i els enamorats els seus súbdits.
  • Dolce stil nuovo
    1200

    Dolce stil nuovo

    Ara la dona ja no és el senyor feudal, sinó un àngel, la "donna angelicata"
  • Period: 1492 to

    El Siglo de Oro de la literatura española

    Fue una época gloriosa para la literatura española. Sus grandes representantes fueron Garcilaso de la Vega, Fray Luis de León, San Juan de la Cruz, Luis de Góngora o Francisco de Quevedo
  • El barroc a Catalunya

    El barroc a Catalunya

    Mentre la literatura castellana vivia el seu moment de glòria, la literatura catalana n'estava lluny. Però, com sempre, hi ha alguns autors importants com Francesc Vicent Garcia, el rector de Vallfogona, que volia trencar tòpics de bellesa impossibles.
  • El romanticismo

    El romanticismo

    El romanticisme va ser una època on es va posar davant els sentiments i la passió. L'actitud del poeta romàntic sempre era de rebel·lia per un món que no compleix les seves expectatives. L'amor romàntic és un amor on el poeta sofreix per amor, i no sol acabar bé.