la cambra fosca

  • 500 BCE

    El comportament físic de la llum

    El comportament físic de la llum
    Una de les primeres mencions conegudes de la càmera obscura va explicar en aquests escrits com la llum projectava imatges
    invertides sobre una paret quan aquesta llum passava per un petit orifici.
  • Period: 500 BCE to

    la cambra fosca

  • 800

    La cambra obscura, l’òptica i l’astronomia

    La cambra obscura, l’òptica i l’astronomia
    Entre els segles IX i XI es troben referències de la càmera
    obscura en escrits de científics àrabs. Cal destacar la figura
    d’Alahazeni, matemàtic àrab que al s. X dC, va demostrar,
    a través dels seus experiments i d’un estudi i descripció
    detallada dels ulls, que els rajos lluminosos no són emesos
    pels ulls tal com deia Aristòtil.
  • 1200

    Roger Bacon

    Roger Bacon
    el filòsof i científic anglès, Roger Bacon ja coneixia l’existència de
    la cambra obscura i en recomanava l’ús per a la visualització dels eclipsis.
  • 1300

    Levi ben Gershon

    Levi ben Gershon
    el filòsof, matemàtic, físic i astrònom jueu Levi ben Gershon va
    realitzar observacions astronòmiques utilitzant la cambra obscura, i va descriure mètodes per a mesurar els diàmetres angulars del Sol, la Lluna i els planetes Venus i Júpiter.
  • 1400

    La cambra obscura com un instrument per a copiar o calcar imatges.

    La cambra obscura com un instrument per a copiar o calcar imatges.
    la càmera fosca va començar a utilitzar‐se com un instrument auxiliar per a la representació de
    la realitat.En aquell moment la cambra obscura era una habitació fosca, sense llum, en la que hi havia un forat o
    orifici pel que passava la llum de manera que sobre la paret d’enfront es projectava una imatge invertida
    d’allò que hi havia fora.
  • 1500

    La cambra obscura portàtil

    La cambra obscura portàtil
    L’interès per les cambres obscures va ser tan gran que es van acabar construint en fusta, com si fossin
    armaris, que es podien transportar allí on fos necessari per a representar la realitat. Tenien una mida que
    permetia que una persona estigués dins, de peu, dibuixant.
  • Johann Zahn

    Johann Zahn
    la cambra obscura
    va evolucionar cap a una cambra portàtil, més petita, que
    incorporava un mirall a 45o i una pantalla de paper, de
    manera que no era necessari que la persona estigués dins.
  • Henrich Schulze

    que va descobrir que alguns compostos com
    la sal de plata es feien foscos en entrar en contacte amb la llum. Això va fer que els científics comencessin
    a investigar la possibilitat de grafiar una imatge sobre un paper amb substàncies químiques fotosensibles.
  • Period: to

    la camrara analogica

  • Thomas Wedgwood i Humphry Davy

    Thomas Wedgwood i Humphry Davy
    van aconseguir els primers resultats
    anomenats fotogrames, eren impressions en paper de fulles de plantes.
  • Nicéphore Niepce.

    Nicéphore Niepce.
    Niepce les va anomenar heliogravats o heliografies.
    Les va aconseguir sobre unes plaques de peltre (un
    aliatge d’estany, coure i plom) cobertes de betum,
    que va situar dins d’una cambra obscura i que va
    deixar exposades a la llum durant vuit hores.
    Posteriorment va netejar la placa amb una mescla
    de petroli blanc i espígol, dissolent així les parts de
    betum que no s’havien endurit amb la llum. El
  • britànic William Henry Fox Talbot

    Talbot ja havia descobert com crear imatges amb
    un sistema de positiu‐negatiu que va anomenar calotip i que permetia obtenir diverses còpies. El 1835 va
    aconseguir fer el pas definitiu en el fixat de les imatges, que requerien en principi de 30 segons
    d’exposició. En pocs anys el temps d’exposició es va reduir a pocs segons.
  • Daguerre

    Daguerre
    va substituir la planxa de
    peltre per una planxa recoberta d’una capa de
    iodur de plata sensible a la llum, sobre la que es
    produïen impressions en blanc i negre, de molta
    més qualitat i amb molt de detall, reduint el temps
    d’exposició a uns 30 minuts. Ara bé, era una imatge
    única, de la que no se’n podien fer còpies. Va
    batejar el seu invent amb el nom de Daguerrotip.
  • Daguerre i Talbot

    Daguerre i Talbot
    van fer públics els seus invents, John Wiliam Herschel va donar el nom de
    fotografies a les imatges obtingues, i el govern francès va considerar la fotografia un invent d’interès
    nacional.
  • Gustave Le Gray

    Gustave Le Gray
    Le Gray va inventar el sistema del col∙lodió humit, que s’aplicava sobre una placa de
    vidre neta i polida.Aquest sistema reduïa el
    temps d’exposició a pocs segons i permetia realitzar còpies de la impressió.
  • James Clerk Maxwell

    James Clerk Maxwell
    Aquest va prendre tres fotografies consecutives amb
    un filtre roig, un de blau i un de verd, i posteriorment les va
    superposar en una projecció, obtenint així els colors
    desitjats. Aquesta tècnica es va anomenar Tricomia.
  • Richard Leach Maddox i Charles H.

    Richard Leach Maddox i Charles H.
    van introduir
    les plaques seques, que també eren làmines de vidre recobertes d’una solució de bromur de cadmi, aigua
    i gelatina sensibilitzada amb nitrat de plata i exposades a una cambra obscura.permetia utilitzar materials secs i reduir el temps d’exposició a un quart de segon.
  • George Eastman

    George Eastman
    va
    patentar una pel∙lícula que consistia en una tira llarga, que
    primer era de paper i més endavant es va fabricar amb material
    transparent i flexible, recoberta amb una emulsió sensible. Així
    va nàixer la pel∙lícula de rodet.Aquest invent, juntament amb
    els avenços en l’òptica i la mecànica de les càmeres va
    possibilitar aparells més lleugers i manipulables.
  • germans Lumière

    germans Lumière
    van patentar la primera placa fotogràfica a
    color. Es va donar a conèixer amb el nom d’Autochrome, però no es va
    comercialitzar fins al 1907. Oferia diapositives a color sobre una làmina de
    vidre.
  • leica

    leica
    van patentar la primera placa fotogràfica a
    color. Es va donar a conèixer amb el nom d’Autochrome, però no es va
    comercialitzar fins al 1907. Oferia diapositives a color sobre una làmina de
    vidre.
  • kodak

    kodak
    va llançar la primera
    pel∙lícula de color anomenada Kodachrome, que es va
    seguir utilitzant fins a l’any 2009. Agfa ho va fer un any més
    tard. Tot i això, les fotografies a color en paper no es van
    iniciar fins al 1941 amb la pel∙lícula Kodacolor.
  • La fotografia instantània

    La fotografia instantània
    és aquella que permet la impressió de la foto que s’acaba de fer. Aquesta va
    néixer l’any 1938 i va ser obra de Edwin Land, un científic que prèviament havia inventat el filtre
    polaritzador. Aquesta càmera va ser comercialitzada per l’empresa Polaroid i va ser llançada al mercat 10
    anys després de ser inventada.
  • Period: to

    la fotografia digital

  • VTR Video Tape Recorder

    VTR Video Tape Recorder
    va ser el desenvolupament de l’estructura bàsica del CCD (Dipositiu
    de Càrrega Acoblada). És un sistema d’emmagatzematge d’informació, que
    va ser utilitzat un any més tard pels laboratoris Bell com un sistema per a
    captar i emmagatzemar imatges, donant lloc així a la primera
    videocàmera.
  • El primer prototip

    El primer prototip
    Kodak va encarregar a l’enginyer
    Sasson la construcció de la primera càmera
    digital de la que es té constància. Captaven
    la llum i la transformaven en corrent
    elèctrica que era processada per la càmera,
    que emmagatzemava les imatges
  • La primera càmera digital a la venda

    La primera càmera digital a la venda
    era la
    Dycam model 1. Disposava d’un cable per a descarregar les imatges a un
    ordinador. Després van venir la DC 40 de Kodak o la Quick‐Time d’Apple, que
    era la versió per a ordinadors Mac.
  • La càmera compacta

    La càmera compacta
    es va comercialitzar la primera càmera compacta, la
    DC210 de Kodak, que era senzilla d’utilitzar, tenia un disseny
    ergonòmic i disposava d’una pantalla LCD en color.
  • L’smartphone

    L’smartphone
    El darrer avenç que s’ha produït en el camp de la fotografia va
    lligat a l’aparició dels smartphones.La telefonia
    mòbil va llançar els smartphones o telèfons intel∙ligents telèfons mòbils que tenim avui en dia i que incorporen pontents po¡roceçadors i bons sensors