Image 25

L'art modern

  • 1440

    El David 1430-1440

    El David 1430-1440
    El David de Donatello és una escultura exempta en bronze de 158 cm, realitzada cap a l'any 1440 per encàrrec de Cosme el Vell, que la volia situar als jardins del seu palau a Florència. Actualment es troba al Museu del Bargello. És una escultura representativa del quattrocento italià, inspirada en l'època clàssica i amb una composició clarament praxiteliana;
  • 1446

    esglesia de Sant Lorenzo 1422-1446

    esglesia de Sant Lorenzo 1422-1446
    esglesia de Sant Lorenzo és una església italiana de culte catòlic ubicada a la ciutat de Florència, a la plaça de Sant Llorenç. La seva construcció va ser encarregada per Cosme de Médici a l'arquitecte Filippo Brunelleschi, que va treballar en la seva construcció des de 1422 fins a 1446. La direcció dels treballs va passar llavors a les mans de Michelozzo i, en 1457, a les d'Antonio Manetti.
  • 1485

    El naixement de Venus1482-1485

    El naixement de Venus1482-1485
    El naixement de Venus és un quadre del pintor italià Sandro Botticelli. Està realitzat en tremp sobre tela. Va ser pintat entre el 1482 i 1486, i actualment es troba a la Galleria degli Uffizi, de Florència. Segons explica la llegenda, Venus, deessa de l'amor, filla del déu Urà (a vegades considerada filla de Zeus i Díone), fou assassinat pel seu fill Cronos i posteriorment aquest precipità els seus testicles al mar, d'on va sorgir una escuma d'on nasqué la deessa.
  • 1486

    La Mare de Déu de les roques 1483-1486

    La Mare de Déu de les roques  1483-1486
    La Mare de Déu de les roques és un nom utilitzat per a denominar dos quadres de Leonardo da Vinci pintats amb idèntica composició pictòrica amb oli sobre llenç. La versió del Louvre va ser transferida a llenç des de la fusta original, però la de Londres encara roman damunt la taula. Té una mida de 199 × 122 centímetres.
  • 1499

    La Pietat 1498–1499

    La Pietat   1498–1499
    La Pietat de Michelangelo Buonarroti és una escultura que es troba a la Basílica de Sant Pere del Vaticà, que mostra el cos de Crist mort a la falda de Maria després de la crucifixió. L'estructura és estrictament piramidal, i el vèrtex coincideix amb el cap de Maria. L'estàtua s'eixampla progressivament cap a baix fins a la base, on cauen les vestimentes.
  • 1502

    Templet de San Pietro in Montorio 1502

    Templet de San Pietro in Montorio 1502
    Templet de San Pietro in Montorio és una de les obres més importants i conegudes de Bramante i una obra mestra de l'arquitectura renaixentista. Es troba a Roma, al turó del Gianicolo, en un dels patis del convent de San Pietro in Montorio, que actualment acull la Reial Acadèmia d'Espanya a Roma, i va ser construït l'any 1502 per encàrrec dels Reis Catòlics, en commemoració de la conquesta de Granada el 1492. En fou titular el català Isidre Gomà i Tomàs i la seva condició de cardenal.
  • 1510

    L'escola d'Atenes 1509-1510

    L'escola d'Atenes 1509-1510
    L'escola d'Atenes és una de les pintures més famoses de l'artista renaixentista italià Rafael. Va ser pintada entre el 1509 i el 1510 com a part de l'encàrrec a Rafael de decorar amb frescos tots els salons del Palau Apostòlic del Vaticà que ara es coneixen com les Stanze di Raffaello. Com que el fresc es va fer sobre la secció de filosofia de la llibreria del Papa Juli II, l'Escola d'Atenes representa els més grans filòsofs de l'antiguitat clàssica.
  • 1512

    Capilla Sixtina 1508-1512

    Capilla Sixtina 1508-1512
    La Capella Sixtina és una capella de Palau Apostòlic de la Ciutat de Vaticà, la residència oficial de papa. Es tracta de l'estada més coneguda del conjunt palatí. Originalment servia com capella de la fortalesa vaticana. Coneguda anteriorment com Cappella Magna, rep el nom de papa Sixto IV, qui va ordenar la seva restauració entre 1477 i 1480. Des de llavors la capella ha servit per celebrar diversos actes i cerimònies papals.
  • 1553

    Villa Capra 1551 - 1553

    Villa Capra 1551 - 1553
    La Villa Capra, popularment coneguda com La Rotonda, és el nom d'una vil·la situada prop de Vicenza al Vèneto. Fou construïda entre 1551 i 1553, en part segons els plans de l'arquitecte Andrea Palladio, anomenat així en honor de la deessa de la saviesa Pal·les Atena, ja que el seu nom vertader és Andrea di Pietro.
  • 1553

    Dànae rebent la pluja d'or 1553

    Dànae rebent la pluja d'or 1553
    Dànae rebent la pluja d'or en italià Danae riceve la pioggia d'oro, és un quadre pintat al segle xvi per Ticià Vecellio di Gregorio, i ara exposat al Museu del Prado.Representa el mite de Dànae, inspirada en Les Metamorfosis d'Ovidi, qui havia estat tancada pel seu pare, el rei d'Argos, en què es representa el moment en el qual Zeus o Júpiter, sota la forma d'una pluja d'or, entra a la seua cambra.
  • 1582

    El rapte de les sabines 1582

    El rapte de les sabines  1582
    El rapte de les sabines és una escultura de Giambologna, un escultor francoflamenc actiu a Florència al segle xvi. L'escultura formava part de la col·lecció ducal de La Loggia a la Piazza della Signoria de la ciutat de Florència.El 1581, Giambologna va començar el que es considera la seva obra mestra, El rapte de les sabines, finalitzada prop de 1582. Pel que sembla, l'escultura no va ser producte d'un encàrrec i es va portar a terme com una demostració de virtuosisme.
  • L'enterrament del comte d'Orgaz 1586-1588

    L'enterrament del comte d'Orgaz 1586-1588
    L'enterrament del comte d'Orgaz és un gran quadre a l'oli pintat per El Greco (Domenikos Theotokopoulos, 1541-1614), d'estil manierista, realitzat per la parròquia de Santo Tomé de Toledo entre els anys 1586 i 1588. La pintura es troba encara en aquest mateix lloc on és conservada i és una de les seves obres més aconseguides i admirades. L'obra se situa en el punt mitjà del desenvolupament artístic del pintor i va ser encarregada pel capellà de Santo Tomé, Andrés Núñez.
  • La Mort de la Vierge. 1606

     La Mort de la Vierge.  1606
    La Mort de la Vierge. és una obra mestra de l'pintor italià Caravaggio. Està realitzada a l'oli sobre llenç, feta l'any 1606, i es conserva actualment al Museu de Louvre de París, amb el títol de La Mort de la Vierge. El caràcter monumental d'aquesta pintura i la seva concepció van ser determinants en el naixement de l'escola napolitana d'el Seicento.L'hi considera el quadre més profundament religiós de l'Seicento italià
  • Apol·lo i Dafne 1622 y 1625

    Apol·lo i Dafne 1622 y 1625
    Apol·lo i Dafne és una estàtua realitzada per Gian Lorenzo Bernini entre els anys 1622 i 1623. per encàrrec del cardenal Scipione Caffarelli-Borghese, Pertany a l'estil barroc. Es tracta d'una escultura de grandària real, de marbre, exposada a la Galeria Borghese a Roma.Representa el mite de Dafne, nom que en grec significa llorer. Era una nimfa filla del déu-riu Peneu que transcorre per la regió de Tessàlia.
  • Lliçó d'anatomia 1632

    Lliçó d'anatomia 1632
    Lliçó d'anatomia és un quadre del pintor neerlandès Rembrandt pintat el 1632. Es tracta d'una pintura a l'oli sobre tela, que fa 169,5 centímetres d'alçada i 216,5 cm d'amplada. Actualment es troba al Mauritshuis de La Haia
  • Les Tres Gràcies 1636-1639

    Les Tres Gràcies  1636-1639
    Les Tres Gràcies és un quadre de Rubens exposat al Museu del Prado de Madrid. Està pintat a l'oli sobre taula i mesura 221 cm d'altura per 181 cm d'amplada. Com en altres quadres de tema mitològic, Rubens ho planteja de mode molt diferent al dels artistes que el van precedir. La composició respecta el model clàssic que representa les Gràcies totes nues i reunides, però canvia la relació entre les tres figures que estan connectades entre si mitjançant els braço.
  • Èxtasi de Santa Teresa 1647 ↔ 1652

    Èxtasi de Santa Teresa 1647 ↔ 1652
    Èxtasi de Santa Teresa és el grup escultòric central en marbre blanc situat en un edicle de la capella Cornaro, a l'església de Santa Maria della Vittoria, Roma. Fou concebut i realitzat per l'escultor Gian Lorenzo Bernini, Es considera una de les obres mestres escultòriques del Barroc romà. Va ser realitzada entre 1647 i 1651.La imatge representa santa Teresa d'Àvila, escriptora mística i reformadora de la societat religiosa, que va ser beatificada l'any 1614 per Pau V i canonitzada el 1622.
  • Las Meninas 1656

    Las Meninas 1656
    Las Meninas és un quadre del pintor espanyol Diego Velázquez pintat l'any 1656, i exposat actualment al Museu del Prado a Madrid. És una de les obres pictòriques més analitzades i comentades.
  • San Carlo alle Quattro Fontane 1665 - 1667

    San Carlo alle Quattro Fontane 1665 - 1667
    San Carlo alle Quattro Fontane és una església construïda entre 1638 i 1641 a la ciutat de Roma. Dissenyada per Francesco Borromini (1599-1677), és una de les peces mestres de l'arquitectura barroca.
  • Plaça de Sant Pere 1656-1667

    Plaça de Sant Pere 1656-1667
    Plaça de Sant Pere és un espai urbà obert que està situat a la ciutat del Vaticà, dins de la ciutat de Roma, i precedeix, a manera de gran sala períptera, a la Basílica de Sant Pere, el magne temple del catolicisme. L'espai fou dissenyat per Gian Lorenzo Bernini entre els anys 1656 i 1667 sota la direcció del papa Alexandre VII de tal manera que qualsevol pogués veure el papa donar la seva benedicció, ja sigui des del mig de la façana de l'església .
  • Al·legoria de la pintura 1666-1668

    Al·legoria de la pintura 1666-1668
    Al·legoria de la pintura també coneguda com a Al·legoria de la pintura o Pintor al seu estudi, és un oli sobre tela del segle xvii del pintor holandès Johannes Vermeer. És propietat de la República austríaca i es troba al Museu Kunsthistorisches de Viena. Aquesta pintura il·lusionista és una de les més famoses de Vermeer. El 1868 Thoré-Bürger, conegut avui pel seu redescobriment de l'obra del pintor Johannes Vermeer, va considerar aquesta pintura com la més interessant.
  • Palau de Versalles 1677 - 1710

    Palau de Versalles 1677 - 1710
    El palau de Versalles és el gran palau dels reis de França, a la ciutat que li dona el nom, al departament d'Yvelines a uns 20 km de París. Fou fet construir per Lluís XIII i fet ampliar per ordre de Lluís XIV. La més famosa de les estances és el Saló dels miralls. Lluís XIV va deixar París i va decidir construir Versalles, com una petita ciutat allunyada dels problemes. Tindria diverses etapes constructives, marcades per les amants de Lluís XIV.