Jusepe de ribera

Josep De Ribera

By ainoasg
  • Silencio ebrio

    Silencio ebrio
    En general Silé ebri es tracta d'una representació mitològica d'origen clàssic com si fóra una escena de la vida quotidiana, la qual retrata Ribera amb una forta dosi d'ironia i jocositat, quelcom que no té comparació amb cap altre pintor d'aquells anys. (https://es.wikipedia.org/wiki/Sileno_ebrio)
  • Martirio De San Andrés

    Martirio De San Andrés
    És un exemple del tenebrisme de la primera època de José de Ribera, amb marcats contrastos entre les zones il·luminades i les ombriues. Este quadro presenta una figura aïllada, Andrés l'Apòstol. La llum li cau des de l'esquerra, violentament. La figura està representada amb gran realisme. Per a este tipus de quadros, Ribera copiava models del natural, com els propis pescadors de Nàpols. (https://es.wikipedia.org/wiki/San_Andr%C3%A9s_(Ribera))
  • Arquímedes

    Arquímedes
    El filòsof apareix retratat de mig cos, vestit de captaire i subjectant un compàs amb la seua mà dreta mentres que amb l'esquerra sosté uns papers on estan representats alguns símbols geomètrics. En el llom del llibre, baix a la dreta, es veu escrita la firma i la data. (https://es.wikipedia.org/wiki/Arqu%C3%ADmedes_(Ribera))
  • La mujer barbuda

    La mujer barbuda
    En les làpides que es poden veure a la dreta, una llarga inscripció escrita en llatí titulada El gran miracle de la naturalesa, ens dóna detalls sobre la història de la dona representada. Es tracta de Maddalena Ventura nascuda en Accumoli en la regió italiana dels Abrucesos que posa a l'edat de 52 anys junt amb el seu marit i el menor dels seus tres fills. (https://es.wikipedia.org/wiki/La_mujer_barbuda_(Magdalena_Ventura_con_su_marido))
  • La Trinidad

    La Trinidad
    La Trinidad mostra la seguretat de Ribera en les seues possibilitats pictòriques, en el que el dramatisme de l'escena queda subratllat per l'ús de la llum i la sumptuositat cromàtica. Contrasta el blavós cos mort de Crist, extremadament naturalista i solcat per la sang que corre fins a tacar el drap de puresa i el sudari, amb el hieratisme de Déu Pare. (https://www.museodelprado.es/coleccion/obra-de-arte/la-trinidad/91fb4e51-f5ad-47a7-adb2-9d0410c159bf)
  • El Sueño De Jacob

    El Sueño De Jacob
    L'assumpte mostra la capacitat tècnica de Ribera per a construir un discurs metafòric. A través de la representació d'un pastor estés a descansar en el camp descriu un dels episodis bíblics més coneguts. La visió en primer pla del personatge sòlidament construït i els trets realistes de l'escena servixen per a fer verídic el son miraculós, que es descriu en un feix de llum davall un cel blau i gris. (https://traductor.lasprovincias.es/)
  • Magdalena Penitente

    Magdalena Penitente
    Presenta la deixebla de Jesús, abillada amb riques vestidures, en posició de rés, en al·lusió a la personalitat interior,1 inclinada davant d'un baül i un dels seus atributs iconogràfics, el got de perfumes.2 La societat catòlica del segle XVII a la que pertanyia l'autor estava fascinada per les vides de personatges com la penitent Magdalena. (https://es.wikipedia.org/wiki/Magdalena_penitente_(Jos%C3%A9_de_Ribera))
  • El pie varo

    El pie varo
    El peu varo, també conegut com El sancallós, El lesionat i El sancallós és una de les pintures més conegudes del pintor espanyol José de Ribera. Està realitzat en oli sobre tela, i va ser pintat en el 1642. Mesura 164 cm d'alt i 92-94 cm d'ample (https://es.wikipedia.org/wiki/El_pie_varo)
  • San Jerónimo

    San Jerónimo
    És obra de gran realisme en què la figura del sant reflectix un model real, un ancià amb el rostre assaonat i els músculs endurits pel treball i els anys. La composició, semblant a altres obres de Ribera, presenta una diagonal formada pel sant, contraposada a la que en profunditat porta al paisatge en últim terme, i forts contrastos de llum. (https://www.academiacolecciones.com/pinturas/inventario.php?id=0010)
  • Martirio De San Bartolomé

    Martirio De San Bartolomé
    La pintura il·lustra un argument de martiri i turment físic. L'apòstol Bartolomé, quasi nu, mira indefens cap a nosaltres, mentres un botxí embriagat el desuella amb entusiasme sàdic. (https://www.museunacional.cat/es/colleccio/martirio-de-san-bartolome/josep-de-ribera-o-jusepe-de-ribera-dit-lo-spagnoletto/024162-000)