-
Els oficials àrabs, van aprofitar les divisions internes de la noblesa visigoda per conquerir ràpidament la península Ibèrica. I va ser quan van vencer el rei Roderic.
-
Al-Àndalus va quedar estructurada com un emirat dependent del califat Omeia de Damasc.
Eren un petit grup d'àrabs i berbers. -
Va ser ser quan els exèrcits musulmans ja dominaven tota la Península ibèrica, excepte la franja Cantàbrica.
-
Després de la derrota musulmana a Poitiers, la frontera entre els islamites i els francs va quedar situada al sud dels Pirineus.
-
Més tard Al-Àndalus es va convertir en emirat independent on la capital era Còrdova.
-
El califat era la màxima esplendor econòmica, política i cultural d'Al-Àndalus, proclamat per Abd-ar-Rahman III.
-
Després del califat, Al-Àndalus es va dividir en diversos regnes islàmics independents, anomenats taifes.
-
El regne nassarita de Granada dominava gran part de l'Andalusia orienta. Va durar fins l'any 1492 gràcies a la posició estratègica que ocupava.