Història de la màgia

  • Period: 1790 BCE to 2022 BCE

    Edat contemporània: màgia i diversió

  • 1590 BCE

    El 1590

    -En 1590, una dona. Va ser el que es va iniciar l'1 de febrer de 1595 davant l'alcalde perpetu de la vall de Araiz, perquè a la seva notícia, "en aquesta vall hi ha moltes persones que estan lesionades i que són bruixotes". Quatre homes i nou dones d'entre 9 i 80 anys, tots habitants de Inza, van ser els principals sospitosos de participar en ajuntaments en el prat anomenat del i tancats a la torre del palau de Andueza, fins al seu trasllat a les presons reals de Pamplona.
  • 1575 BCE

    -Els dies 4 i 5 d'agost de 1575

    -Els dies 4 i 5 d'agost de 1575, l'abat de Anocíbar, Pedro de Esáin,, Miguel de Olagüe, de deu anys, i el seu germà, Martín de Olagüe, àlies, de set. Durant aquest, aquests van confessar que, des de feia un any, anaven cada nit, «per l'aire» «a fer els maleficis al lloc on es fan», on diverses gents —que van reconèixer—, dansaven i adoraven al dimoni.
  • 1569 BCE

    30 de juliol de 1569

    -El 30 de juliol de 1569 es va fer una primera acusació pública, on van estar implicats un clergue de la localitat i, almenys, altres set persones. La causa va arribar, en apel·lació, fins al tribunal metropolità de Saragossa i fins a la Santa Seu, a través del nunci d'Espanya qui, al juliol de 1570 va ordenar l'absolució i llibertat dels condemnats.
  • Period: 1493 BCE to 1789 BCE

    Edat moderna: màgia i ciència

  • 1300 BCE

    Segles XII, XVI i XVIII

    El primer tribunal del que coneixem com a “Santa Inquisició” es va crear en el segle XII, no obstant això, és bastant diferent de la brutal caça de bruixes que va tenir lloc entre els segles XVI i XVIII. Zugarramurdi és un poble que a penes compta amb 250 habitants i que se situa entre la Muntanya Navarresa i la Mar Cantàbrica.
  • Period: 477 BCE to 1492 BCE

    Edat medieval: màgia i religió

  • 1327

    19 del 6 de 1327

    "Un art que es compon de medicina, religió i astrologia". En l'antiguitat clàssica, el principi que justifica el poder de la màgia és el principi de simpatia-antipatia, derivat d'una concepció platònica de l'univers.
    Va haver-hi mags a Roma, a Grècia i en gairebé tothom occidental i oriental de l'Antiguitat, quan la màgia o fetilleria populars estaven relacionades amb antics ritus de fertilitat i iniciació en el coneixement als pobles anomenats bàrbars, principalment els xinesos.
  • Period: to 476 BCE

    Edat antiga: màgia, natura i religió

  • 5.000, 3.000 a.C.

    Mentre que en les societats agrícoles actuals el tràngol s'interpreta com una possessió espiritual exterior, l'habitual és que en les societats de caçadors-recol·lectors es cregui que és la pròpia ànima del xaman la que surt del cos per a emprendre un vol o un viatge sota terra
    L'home paleolític creia que, matant la imatge de l'animal, mataven així mateix l'esperit vital de la criatura, de manera que es facilitava la seva caça.
  • Period: to

    Prehistòria: màgia, natura i religió