Evolució de la imatge

  • Period: 100,000 BCE to 40,000 BCE

    Prehistòria

    -Les imatges tenien un sentit màgic per als qui les dibuixaven, per exemple, escenes de caça per tindre-hi sort en la caça.
    -Es feia en un suport rocós, ja que es feia a l'interior de les coves i abrics rocosos.
    -A aquestes pintures se les anomena pintures rupestres.
    -S'utilitzaven tècniques com l'esparcit (amb canyes troquelades) i també mitjançant un pinzell fet amb fibres de animals o fins i tot, amb les pròpies mans.
    -Les imatges hi eren escases.
  • Period: 1452 to 1453

    Societat Mercantil

    -Es desenvolupa en mercat i amb això, el transport d'imatges per a que arribe a més nombre de persones,
    -La imatge ja no te un valor màgic, sino que, comença a ser valorada pel seu valor estètic.
    -Dos tipos de imatge: de taller (fetes en sèrie) i d'artista (fetes pel pròpi artsta).
    -No estaven completament a disposició de tothom, ja que el seu cost era elevat i només la gent adinerada s'ho podia permetre.
  • Period: 1453 to

    Edad Moderna

    -La imatge es democratitza més gràcies a la invenció de la impremta, ja que va permetre fer copies (que eren més barates i a això la gent hi podia assequir més) i per l'aparició de les imatges als llibres.
    - Se amplien els gèneres de la imatge: retrat i paisatge.
    -S'utilitzava la tècnica de la xilografia, grabat mitjançant planxes de fusta tallades i impregnades amb tinta que deixaven una mica de tinta negra en la superficie.
    -A partir d'aquesta època es realitza una revolució del grabat.
  • Period: to

    Grabat en cobre (segle XVI)

    -La tècnica és inversa a la xilografia, es a dir, se enfonsen els negres. Les planxes són més resistents (de coure) per lo que es poden fer més copies, abaranint-ne més el preu i augmentant la seua difusió.
    -La imatge grabada arriba a casi totes les capes socials i es converteixen en un vehicle transmisor d'idees politiques, aspectes lúdics,pedagógicos, etc.
  • Period: to

    Aiguafort

    -S'efectua prenent com base una planxa o làmina de aleació metálica. Esta es cubreix de una fina capa de barniu protector. El grabador dibuixa en un estilet de punta cónica en la capa de barniu, arribant just fins el cobre sin penetrar en él. Després es submergeix la làmina amb el barniu en una solució d'agua i àcid nítric.
  • Period: to

    Revolució Industrial

    Les técniques d'impresió es mecanitzen, cosa que fa que s'augmenten les tirades dels periódics, i a la seua vegada, la imatge.
    La imatge es un objecte cada vegada més asequible.
    Apareix la caricatura com a antecesor del comic
  • Period: to

    Litografía

    Es realitzava un gravat en pedra caliza on el grabador i dibuixant son la mateixa persona.
    Com a gran novetat, s'afegeix el color amb aquesta nova técnica, que es un gran avanç en quant a la evolució de la imatge.
  • Period: to

    Cincografia

    Nova técnica utilitzada per a la impresió de billets realitzades mitjançant planxes d'acer.
    Apareix en New Media
  • Period: to

    Èxit del mass media

    Gràcies al mass media, la imatge es democratitza més i la imatge arriba a més i més persones
  • Period: to

    Cuatricomia (Finals del segle XX principis del XXI)

    Es tracta del sistema d'impresió que s'utilitza avui en dia.
    Aquest sistema es realitza mitjançant la mezcla de colors com el magenta, negre, blanc i groc, que mezclats, finalment formen una imatge com la coneixem avui en dia.