-
L'aparició del éssers humans va passar al principi de tot, fa uns 2,5 milions d'anys, al principi de la prehistòria. La història té quatre etapes ara mateix; l'edat antiga, l'edat mitjana, l'edat moderna i l'edat contemporània.
-
La Prehistòria és el primer període històric. La humanitat té la seva aparició dels éssers humans, fa dos milions d'anys aproximadament, i aquest és el període més llarg de tots, ha durat més que tots els períodes junts. Els éssers humans van començar-se a organitzar-se tots junts.
Les fonts dels historiadors tenen per conèixer aquest període, només són materials que els humans que encare no sabien escriure, i no desponien de textos aquesta època. -
El Paleolític és el període comprés entre l'aparició de l'home, fa 4 o 5 milions d'anys. Va començar fa uns 5 milions d'anys i es va acabar fa uns 5.000 anys, va durar 793.000. Els humans van descobrir: el foc l'any 600.000 aC,Vestit de pells l'any 500.000 aC. Llança de fusta l’any 400.000 aC. Útils de pedra sense llaurar l’any 400.000 aC. Destrals de mà l’any 250.000 aC.
Estris de pedra llaurats a partir d'un nucli l’any 200.000 aC. Ganivets, raspadors,etc l’any 200.000 aC. -
El descobriment durant el neolític de la cultivació de plantes, es considera com una revolució en la història de la humanitat. Les tècniques agrícoles evolucionen en poca relació durant mil·lennis, encara que gràcies als descobriments dels segles XV a XVIII van augmentar els productes disponibles a tot el món.
-
El neolític va comença fa 10.000 anys aC i va acabar l'any 4000 aC. L’invent de l’agricultura marca el seu inici, el que comporta un canvi de la vida nòmada, a la vida sedentària. Un dels invents més importants van ser
la roda,l’agulla per fer teixits i les tombes megalítiques com els dòlmens. Van millorar la seva vida gràcies al fet que es van convertir en sedentaris, teníem un lloc fix per viure a prop del conreu. Van crear famílies estables que s’agrupaven en una casa. -
Els metalls es van descobrir al final del Neolític, l'any 4000 aC. Alguns grups de Turquia i d'Iran van descobrir que pel mitjà del foc es pot treure metalls de les roques, desfent-les i després li has de donar forma perquè les armes vagin bé per cuinar, caçar, etc.
-
L'edat dels metalls és una de les tres grans etapes en les quals tradicionalment s'ha subdividit la Prehistòria Eurasiàtica que ocupa un període molt ampli en la història caracteritzat pel desenvolupament de les societats humanes de la metal·lúrgia. Correspon a la fase eneolítica, un període que ocupa entre una mica abans del 2000 fins al 1500 aC i l'edat del bronze. Dins de l'edat dels metalls, s'hi pot incloure l'edat del coure, l'edat del bronze i l'edat del ferro.
-
La descoberta de l'escriptura va ser l'any 2500 aC. Els que ho van descobrir van ser els habitants de la Mesopotàmia sud, van ser els primers codis d'escriure. Després va passar a Egipte, on van crear el primer alfabet, els jeroglífics.
-
L'Edat Antiga va començar amb la invenció de l'escriptura, a l'any 3.000 aC aproximadament. A partir d'aquest moment, els historiadors també disposaran de textos escrits per conèixer com es vivia en el passat.
En començar l'Edat Antiga, els antics poblats prehistòrics van créixer fins a convertir-se en grans ciutats. Aquestes ciutats van conquerir altres territoris, fins a formar grans Estats o imperis, com per exemple l'Imperi Romà. -
La història comença amb la invenció de l'escriptura l'any 2500 aC, i avui en dia, encara formem part de la història. La història té 4 etapes en aquest moment: l'edat antiga, l'edat mitjana, l'edat moderna i l'edat contemporània.
-
L'imperi romà va caure l'any 473 dC, va començar a l'edat Mitjana i al final de l'edat Antiga. L'imperi romà va conquistar grans parts d'Europa i també del nord d'Àfrica. Per culpa de les invasions bàrbares l'imperi romà va caure i així va acabar aquest imperi.
-
L'edat mitjana va començar en el moment de la desaparició de l'últim d'aquests grans imperis, Roma, l'any 476 dC. És un període en què els grans Imperis van deixar pas a regnes més petits. Les ciutats van perdre gran part d'importància, en favor del món rural.
La religió cristiana va tenir un gran pes en la societat medieval, i va condicionar les lleis i tradicions.
Molts historiadors consideren aquest moment com un període d'endarreriment tècnic i cultural respecte l'Edat Antiga. -
A final del segle xv, el navegant i explorador Cristòfor Colom va fer una expedició per arribar a les Índies: va sortir del port de Palos (Huelva) i va començar a navegar cap a l’est… Més de dos mesos més tard, en un viatge ple de dificultats i intents de morir per part de la tripulació, els tres vaixells van trobar terra el 12 d’octubre de 1492, aquesta terra va ser Amèrica.
-
L'Edat Moderna és el període d'expansió del món conegut pels occidentals, i comença amb la descoberta d'Amèrica el 1492 per Cristòfol Coloms. La societat continuava dividida de la mateixa història que a l'Edat Mitjana, els descobriments científics van anar reduint-hi el pes del cristianisme.
-
La Revolució Francesa, recomençar el 1789, va acabar amb l'Antic Règim i va buscar la consolidació de la llibertat i la igualtat davant la llei. Així treia el cap l'estat de dret que avui existeix als països anomenats occidentals. Aquesta revolució va servir per acabar l'edat moderna i entrar a l'edat contemporània.
-
L'Edat Contemporània és el període actual de la història, i es considera que va començar el 1789 amb la Revolució Francesa, que va intentar trencar amb la societat de privilegiats que venia de l'època medieval. Més endavant, durant el segle XX, les dues guerres mundials van donar pas a la societat tecnològica que coneixem avui.