-
Va anar a la mili a Àfrica.
-
Era la filla del governador militar de Lleida. Vivia al castell i l'havien habilitat com a caserna militar.
-
Va anar a la mili i era del bàndol dels nacionals i requetè.
-
Empresaris tèxtils del centre de Sabadell. No van participar en la guerra.
-
Va anar a la guerra del bàndol nacional i es va apuntar voluntàriament, va estar empresonat pels rojos per no ser afino al règim. Va ajudar amb l'alliberació de Barcelona
-
Se'n va anar a refugiar-se a un poble fins que van parar els bombardejos.
-
el van condemnar a 5 anys de presó peró una persona justa dels rojos va intercedir i va fer que estigues només 5 dies.
-
Va anar a la batalla de l'Ebre amb el bàndol republicà.
-
Va haver-hi la batalla de l'Ebre i era un punt molt estratègic. El poble, Almatret, era republicà. Al final el poble va quedar roig i van matar a molts capellans. La Josefina vivia allà i van morir molta gent.
-
Era del bàndol republicà i el van allistar a la batalla de l'Ebre. Es va negar a anar a la batalla i es va escapar, però el van agafar i se'l van emportar cap a França amb altres soldats que havien desertat. Quan passaven per Santa-Perpetua que anaven caminant tots de nit ell i el seu company es van tirar en una fosa i van escapar sense que els vaguessin. Va anar a Sabadell i es va amagar a una casa. Van estar tres mesos amagats amb el seu amic fins que va acabar la guerra.
-
Va néixer a la postguerra. Moltes cases estaven derrocades dels bombardejos
-
va anar a la mili
-
Va anar la mili.
-
va anar a la mili