-
-
va ser un regne que va ocupar l'actual sud-oest de França i la península Ibèrica des dels segles v fins al viii.
-
Que Al-andalus ere un emirat independent que estabe gobernat per un califa
-
-
-
-
-
Després de la presa de Melilla el 927, a mitjans del segle x els omeies controlaven el triangle format per Algèria, Siyimasa i l'oceà Atlàntic.
-
-
durant l'anomenada Fitna de l'Àndalus, fos destronat el califa Hixam II, de la dinastia dels omeies, l'any 1009. Tot i que inicialment reconeixien una autoritat superior califal, van acabar convertint-se en estats independents, coneguts historiogràficament amb el nom de regnes de taifes.
-
-
-
-
dinastia nassarita va arribar al poder després de la derrota del califat almohade a la batalla de Las Navas de Tolosa (1212). Una vintena d'emirs diferents van governar l'emirat de Gharnata
-