-
El Consell municipal acorda l'adquisició d'unes cases per a la instal·lació d'un Estudi General . En 1493 es compra a Isabel Saranyó una casa amb horts i un pati amb aquesta finalitat.
-
Els “obrers de vila ” Pere Compte i Pere Bernia, primers artífexs de l'Estudi General, es comprometen amb els jurats a finalitzar “nou sales i tres generals” que seran l'origen de l'Estudi .
-
30 d'abril es redacten les Constitucions de la Universitat.
-
22 de gener. Butlla d'Alexandre VI per la qual s'atorga a la Universitat la facultat de concedir títols.
-
2 de febrer. Ferran el Catòlic atorga privilegi reial de ratificació universitària.
-
-
Compra d'una casa a l’esquena de l'Estudi General per a l'ampliació de l'edifici. Es paga al mestre Bernat Alcalà pel rellotge.
-
S'encarrega a Nicolás Falcó la taula de la Verge de la Sapiència, i l'estructura del primer retaule a Luis Muñoz.
-
Es realitzen obres de millora a les aules, a càrrec de Luis Muñoz i Joan Corbera.
-
Es construeixen noves aules en el corral de l'edifici.
-
Important reforma de l'Estudi General a càrrec del mestre Joan d’Alfafar.
-
El picapedrer Miquel Porcar intervé en la construcció de tres arcs de pedra en les denominades “tres aules noves”.
-
Per ordre de l'arquebisbe Joan de Ribera es tanca la porta de l'Estudi General que dóna al Col·legi del Corpus Christi.