Formas musicales del romanticismo 3642 600

Compositors de romanticisme

  • Period: to

    Ludwig van Beethoven (Alemania)

    1792-1793: Trio per a piano núm. 1 en el meu bemoll major
    1800: Sonata per a piano núm. 11 en si bemoll major
    1801-1802: Simfonia núm. 2 en re major
    1803: Marxa per a piano a quatre mans en re major
    1826: Salutació musical per a veus solistes en do major: Erster aller Tobiasse
  • Period: to

    Gaspare Spontini (Italia)

    Li puntigli delle donne (carnestoltes de 1796, Florència, Regio Teatre degli Intrepidi)
    La finta filosofa (1 de juliol de 1799, Nàpols, Teatre Nuovo sopra Toledo)
    La petite maison (12 de maig de 1804, París, Théâtre Feydeau)
    Pélage, ou le Roi et la paix (23 d'agost de 1814, París, Òpera)
    Agnes von Hohenstaufen (12 de juny de 1829, Berlín, Königliches Opernhaus) revisada el 1837 per K. von Lichtenstein
  • Period: to

    Luigi Antonio Calegari (Italia)

    Il matrimoni scoperto ossia Le polpette (1804, Pàdua)
    La serenata (1806, Pàdua)
    Amor soldat (1807, Pàdua)
    Il prigioniero (1810, Venècia)
    Saul (1821, Venècia) - inspirat en l'oratori de Vittorio Alfieri.
  • Period: to

    Louis François Dauprat (Francia)

    1r Concert per a trompa, op. 1
    Sextet, per a 6 trompes en diferents melodies, op. 10
    Concert de 5a trompa per a trompa contralt i baix, op. 21
    Tres Grands Trios per a 3 Trompas
    Diverses obres per a trompa i piano
  • Period: to

    Mauro Giuliani (Italia)

    Les Rossinianes
    Grande Ouverture, op. 61
    24 Etudes, op. 48: No. 5 in E minor
    Andante in do maggiore
    mauro giuliani la lira notturna, op. 69: № 17. allegretto
  • Period: to

    Sophie Lebrun (Alemania)

    Sis sonates per a fortepià i violí, op. 1. (piano),(violí). Dorian Discovery, 1996.
    Sonata per a piano i violí, op. 1, núm. 2, en el meu bemoll major. Jaroslav Sveceny (violí), Fine Zimmermann (clavecí). Women Composers at the Courts Of Europe (Cybele Records, 2000). Totes dues disponibles a CD Universe.
    Sonata per a violí i piano, op. 1, n.º 6 en re major; Aleksandra Maslovaric (violí), Tania Fleischer (piano). Feminae in Musica, Feminae Records 2007. Disponible a Arkiv Music.
  • Period: to

    Daniel Auber (Francia)

    L'Erreur d'un moment (1805, Salle Doyen, París)
    La Neige, ou le Nouvel Éginhard (8 d'octubre de 1823, Opéra Comique, París)
    Fiorella (28 de novembre de 1826, Ópera còmica, París)
    Les Diamants de la couronne (6 de marzo de 1841, Ópera còmica, París)
    Rêve d’amour (20 de desembre de 1869, Ópera còmica, París)
  • Period: to

    Carlo Coccia (Italia)

    Il matrimoni per lettere di canvi (1807, Roma)
    La donna selvaggia (1813, Venècia)
    Claudina in Torino (1817, Roma)
    Mandane, regina di Persia (1822, Lisboa)
    Il llac delle fate (1841, Torí)
  • Period: to

    Francesco Morlacchi (Italia)

    Il poeta disperato 1807
    La principessa per ripeu 1809
    Boadicea 1818
    La gioventù 1823
    Don Desiderio, ovvero Il disperato per eccesso di buon cuore 1829
  • Period: to

    Martin-Joseph Mengal (Bélgica)

    Una nit al castell (1818);
    L'illa de babilary (1819);
    Els infidels (1825);
    Un dia a la Vancluse (1828);
    El vampir.
  • Period: to

    Ferdinand Ries (Alemania)

    Sonata per a violoncel en do menor, WoO. 2 (1799)
    Concert núm. 1 per a violí i orquestra en el meu menor op. 24 (1810)
    Grand Variations on 'Rule, Britannia', op. 116 (1817)
    Die Räuberbraut, òpera a tres actes op. 156 (1827/28; 1830/31)
    Dramatische Ouvertüre L’Apparition WoO 61 (1836)
  • Period: to

    Dionisio Aguado y García (Espanya)

    Op.1, 12 valsos per a guitarra. Vals n.º 1, Vals n.º 2, Vals n.º 3, Vals n.º 4, Vals, 5, Vals n.º 6
    Op.5, Quatre Andantes et Quatre Valses
    Op.9, Contredanses non difficiles
    Op.12, 6 minuès i 6 valsos.
    Op.16, El Fandang Variat
  • Period: to

    Karol Kurpiński (Polonia)

    Jadwiga (1814);
    El castell de Czorztyn (1819);
    Kalmora (1820);
    El palau de Llucifer;
    Marcinowa;
    El charlatan, a més va compondre, balls, simfonies, cantates, misses, etc.
  • Period: to

    Carl Maria von Weber (Alemania)

    Der Macht der Liebe und des Weins (El poder del amor y del vino, 1798; perdida)
    Sinfonía n.º 1 en do (1806-7)
    Silvana (1810)
    Preciosa (1820)
    Oberon (Oberón, 1826)
  • Period: to

    Francisco Andrevi (Espanya)

    Tota pulchra, a 6 voces. Motete a la Virgen (Segorbe, 1809)
    La Dulzura de la Virtud. Oratorio (Barcelona, 1819) ...
    Vuela rauda Cristina. Cantata (Valencia, 1829) ...
    Oficio y Misa de Difuntos para las exequias reales (Madrid, 1833) ...
    Messe Solennelle (Burdeos) ...
    Stabat Mater.
  • Period: to

    Henry Bishop (Regne Unit)

    Concertant (1807) per a flauta, oboè, fagot, violí i contrabaix
    The Brazen Bust (1813), melodrama
    December and May (1818), opereta
    As You Like It (1824), comedia musical
    The Fallen Angel (1839), oratori
  • Period: to

    Michele Carafa (Italia)

    Il fantasma 1805
    Il sacrifizio d’Epito 1819
    Le Valet de chambre 1823
    Jenny 829
    Les Premiers Pas 1847
  • Period: to

    Johann Peter Pixis (Alemania)

    Almazinde oder die Höhle Sesam, òpera romàntica en tres actes (estrenada l'11 d'abril de 1820 al Theater an der Wien de Viena, el 1820 a Praga.
    Der Zauberspruch (25 d'abril de 1822).
    Bibiana o Die Kapelle im Walde, tres actes 1829 a Aix-la-Capella, el 1830 al Théâtre Italienne de París; el 1830 a Praga.
    Die Sprache des Herzens, opereta en un acte 1836 a Berlín.
  • Period: to

    Maria Agata Szymanowska (Polonia)

    Divertiment per a violí i piano, Leipzig, Breitkopf & Härtel.
    Tema variat per a violí i piano, Varsovie 1821.
    El Murmure, Nocturn a la bemoll per a piano, París 1825.
    "Mazurek", romanç sobre un poema d'A. Górecki, Varseovie 1822
    Le Polonais a Espagne. Romanç sobre un poema de Mr Le Chevalier de Messence [facsímil numèric, Bayeriche Staatsbibliothek München]
  • Period: to

    Nicolas Bochsa (França)

    Michel Faul, Nicolas-Charles Bochsa, arpista, compositeur (edicions Delatour France, 2003)
    Michel Faul , Les tribulations mexicaines de Nicolas-Charles Bochsa, arpista (edicions Delatour França, 2006)
    F. C. Brewer, The Drama and Music in New South Wales (Sydney, 1892)
    E. Blom (ed.), Grove's Dictionary of Music and Musicians (Londres, 1954)
    Empire (Sydney), desembre de 1855, gener de 1856.