Antoni Gaudi

Timeline created by sonia,sara,sara
  • INFANTESA

    INFANTESA
    Antoni Gaudí va néixer el divendres 25 de juny del 1852. El lloc exacte del naixement és discutit; segons uns, se situa a Reus, i segons altres al Mas de la Calderera de Riudoms. Antoni fou el cinquè fill del matrimoni format per Francesc Gaudí i Serra, oriünd de Riudoms, i Antònia Cornet i Bertran de Reus. Des de petit va tenir un problema reumàtic que li va impedir portar una vida normal per a la seva edat i que l'acompanyà per sempre. Per això tenia un caràcter retret i reservat.
  • ETAPA ESCOLAR

    ETAPA ESCOLAR
    Comença l'ensenyament primari a l'escola del mestre Berenguer (Reus). En 1863 comença a estudiar a l'Institut Col·legi dels Escolapis de Reus.
    El mestre Berenguer és el pare de qui seria gran amic i col·laborador seu, Francesc Berenguer i Mestres. Quant als estudis secundaris, durant els seus primers anys obté notes baixes, excepte en geometria i aritmètica, matèries en què destaca. Rep una formació clàssica, religiosa i humanística.
  • L'ADOLESCENCIA

    L'ADOLESCENCIA
    Gaudí va ser un nen de salut delicada, raó per la qual es va veure obligat a passar llargues temporades de repòs al Mas de Riudoms, on passava hores contemplant els secrets de la natura. Així va trobar l'essència i el sentit de l'arquitectura en seguir els seus mateixos patrons, sempre respectant les seves lleis.
    Es tractava, no d'copiar-la, però de seguir el seu curs mitjançant un procés de cooperació i fer de la seva arquitectura l'obra més bella, sostenible i eficaç possible.
  • MANUSCRIT DE REUS

    MANUSCRIT DE REUS
    Es tracta d'un conjunt de notes i apunts que Gaudí conservava en una carpeta.També consten alguns dibuixos per als treballs de preparació per ingressar a l'Escola Provincial d'Arquitectura de Barcelona. Redactat a manera de dietari, aquest manuscrit recull escrits sobre la seva casa pairal, l'art de l'ornamentació, el seu treball personal i la relació amb els professors. El va acabar amb unes notes sobre un dinar festiu que va celebrar amb els arquitectes de la primera promoció de l'Escola.
  • LA TROBADA AMB EUSEBI GÜELL

    LA TROBADA AMB EUSEBI GÜELL
    A mitjans de 1878, la casualitat va voler que l'artista i Eusebi Güell, un impulsor de la indústria nacional amb un accentuat gust per les arts, creuessin camins. La relació que es va iniciar des d'aquell moment no va ser únicament la de client-arquitecte, sinó que va resultar en un vincle d'admiració mútua i aficions compartides, formant una amistat que va donar a l'arquitecte l'oportunitat d'iniciar una trajectòria professional on poder desenvolupar totes les seves qualitats artístiques.
  • ELS INICIS

    ELS INICIS
    Gaudí va aconseguir el títol. La primera etapa de l'arquitectura d'Antoni Gaudí està bastant marcada per la comunió amb l'ideari cooperativista. Va treballar en la Cooperativa Obrera Mataronesa amb el projecte del Casino recreatiu, que no es va arribar a executar, i de dues de les cases per als treballadors. El seu treball més destacat va ser la sala de blanqueig, amb una estructura de la coberta feta en peces curtes de fusta subjectades amb caragols que configuren arcs parabòlics.
  • ESTUDIS D'ARQUITECTURA

    ESTUDIS D'ARQUITECTURA
    L'any 1870, Gaudí, es va traslladar a Barcelona per cursar els seus estudis d'arquitectura a la vegada que s'ocupava amb diverses ocupacions que li permetien pagar-se els estudis. Va ser un estudiant irregular, però que ja manifestava alguns indicis de genialitat que li van obrir les portes per a col·laborar amb alguns dels seus professors.
  • VIDA PERSONAL

    VIDA PERSONAL
    Poquísima informació existeix sobre la vida personal de Gaudí, però, va tenir una relació amb una dama, Pepeta Moreu. Sembla que aquesta relació va ser molt poc intensa i la dama, finalment el va rebutjar per casar-se amb un altre home. Això ha portat a alguns autors a suposar una possible homosexualitat de l'arquitecte.
    En l'aspecte sentimental doncs, Gaudí sembla haver estat sempre un personatge tímid i reservat amb una quasi totalment inexistent experiència en matèria amorosa.
  • ETAPA ORIENTALISTA

    ETAPA ORIENTALISTA
    En aquests anys Gaudí realitza una sèrie d'obres de marcat gust oriental.Gaudí empra amb gran profusió la decoració en rajola ceràmica, arcs mitrals, cartel·les de maó vist i rematades en forma de templet o cúpula. També va construir la Casa Vicens, encàrrec del corredor de borsa Manuel Vicens i Montaner, està estructurada en quatre nivells o plantes, amb tres façanes i un ampli jardí, amb una font monumental de maó formada per un arc parabòlic a sobre d' un pas entre columnes.
  • PALAU EPISCOPAL D'ASTORGA

    PALAU EPISCOPAL D'ASTORGA
    Gaudí va acceptar l'encàrrec de bisbe Joan Baptista Grau i Villespinós per construir el Palau episcopal d'Astorga, en la qual Gaudí trobarà grans dificultats, especialment des de la mort de el bisbe i que finalment abandonarà sense acabar. Les obres no es van acabar fins molt més tard i sota la direcció d'altres arquitectes. Dins d'aquesta activitat frenètica, l'any 1889 Gaudí es fa càrrec de les obres, ja començades de el Col·legi de Santa Teresa.
  • CREACIÓ D'UN NOU ESTIL

    CREACIÓ D'UN NOU ESTIL
    Des de l'Exposició Universal de Barcelona de l'any 1888, és va plantejar l'experiència arquitectònica amb l'obra que va construir Lluís Domènech i Montaner, que és va donar com el primer inici d'edifici modernista a Barcelona. L'alcalde de Barcelona li va encarregar un plan de reforma interior de la ciutat. Finalment, no és va portar a terme i Gaudí va participar-hi amb dibuixos a la Secció d'Arquitectura i amb la Realització del pavelló de la Companyia Transatlàntica a la Secció Marítima.
  • CASA VICENÇ

    CASA VICENÇ
    Declarat bé d'interès cultural el 1969 i Patrimoni de la Humanitat el 2005 per la UNESCO, aquesta moderna obra es va edificar com casa d'estiu per a la família de Manuel Vicens i Montaner, està ubicada al barri de Gràcia i es va convertir en el primer projecte d'envergadura de l'arquitecte a Barcelona, ​​convertint-se en una fita de l'arquitectura a Catalunya, en ella, clarament s'observen influències orientals que van definir l'obra de l'artista durant un període.
  • PERÍODE NEOGÒTIC

    PERÍODE NEOGÒTIC
    En aquesta etapa Gaudí es va inspirar sobretot en l'art gòtic medieval, el qual assumeix de forma lliure, personal, intentant millorar les seves solucions estructurals. El neogòtic va ser en aquella època un dels estils amb més èxit. Gaudí va estudiar amb profunditat el gòtic català, balear i rossellonès, arribant al convenciment que era un estil imperfecte. En les seves obres elimina la necessitat de contraforts mitjançant l'ocupació de superfícies reglades.
  • ETAPA NATURALISTA

    ETAPA NATURALISTA
    En aquest període Gaudí perfecciona el seu estil personal, inspirant-se en les formes orgàniques de la natura, posant en pràctica tot un seguit de noves solucions estructurals, imaginació i llibertat creativa. Partint del barroquisme, les seves obres adquireixen gran riquesa estructural, de formes i volums desproveïts de rigidesa racionalista o de qualsevol premissa clásica. Per encàrrec de la raó social Fills de Pere Màrtir Calvet, Gaudí va construir la Casa Calvet,utilitzant un estil barroc.
  • CASA BATLLÓ

    CASA BATLLÓ
    Després que Josep Batlló i Casanovas va adquirir l'edifici original que hi havia en aquest solar, el 1904 va contractar a Gaudí perquè remodelés l'habitatge. L'arquitecte va transformar completament la façana, ampliant el pati de llums i fent del seu interior una autèntica obra d'art. Des dels 90 l'edifici és propietat de la família Bernat, que ha restaurat íntegrament la casa i l'ha obert a la societat. Va ser declarada en 2005 Patrimoni Mundial per la UNESCO.
  • EXPOSICIÓ GAUDÍ A PARÍS

    EXPOSICIÓ GAUDÍ A PARÍS
    Per preparar les peces per exposar, Gaudí compta amb la col·laboració dels arquitectes Joan Rubió i Bellver i Francesc Berenguer i Mestres. La mostra es va celebrar entre els mesos d'abril i juny al Grand Palais, sota la protecció d'Eusebi Güell, que va invertir una quantitat de diners important. Els treballs, que no van concursar oficialment, van ser exposats en una sala reservada per a ell. La crítica li va ser molt favorable.
  • LA CASA MILÀ

    LA CASA MILÀ
    La Casa Milà, anomenada també la Pedrera, és una obra singular que Gaudí va construir al passeig de Gràcia com a residència de el matrimoni Pere Milà i Roser Segimon. La moderna edificació ostenta un inspirat naturalisme estructural arribat gràcies a la seva tècnica de generatriu geomètrica. Es va incloure en el Catàleg de Patrimoni Artístic de la Ciutat de Barcelona el 1962 i com a Patrimoni de la Humanitat el 1984 per la UNESCO.
  • SAGRADA FAMILIA

    SAGRADA FAMILIA
    Antoni va decidir treballar únicament en el temple de la Sagrada Família. Gaudí arribà a construir-ne la cripta, l'absis i la façana del Naixement. Va aconseguir un poema místic, d'una àmplia simbologia, que va del món terrenal a l'espiritual. Encara avui continua en construcció; en va deixar nombrosos plànols, projectes i esbossos, aprofitant les tècniques i solucions arquitectòniques que va experimentar en la cripta de la Colònia Güell.
  • EL PARC GÜELL

    EL PARC GÜELL
    El Parc Güell va ser inscrit com a Patrimoni de la Humanitat el 1984. Eusebi Güell va encarregar a Gaudí el projecte de fer una urbanització per a famílies benestants en una gran finca que havia adquirit a la zona coneguda com "La Muntanya Pelada". Güell va morir a casa de el Parc Güell a 1918, els seus hereus van oferir el parc a l'Ajuntament acordant la seva compra en el ple municipal celebrat el 1922. Per a l'any 1926 es va obrir com a parc municipal.
  • LA SEVA MORT

    LA SEVA MORT
    Antoni Gaudí va morir el 10 de juny de 1926 atropellat per un tramvia mentre s'encaminava cap a la Sagrada Família des de l'església de Sant Felip Neri. Va perdre la consciència i ningú va sospitar que aquell ancià era el cèlebre arquitecte, i va ser traslladat a l'Hospital de la Santa Creu, on va ser reconegut pel capellà de la Sagrada Família. L'enterrament va tenir lloc dos dies després a la Sagrada Família després d'un multitudinari funeral.