-
Mor sense descendència. Això farà que s'enfrontin l'Arxiduc Carles d'Àustria i Felip V de Borbó pel tro d'Espanya.
Gran Bretanya, Àustria, Portugal, Holanda i Corona d'Aragó recolzaran a l'Arxiduc. -
És un moviment social, polític, i filosòfic que defensava que l'ésser humà podia combatir l'ignorància, la superstició i la ignorància per construir el món.
-
Introdueix un model absolutista, uniformista i centralitzat.
-
Gran Bretanya i Holanda li retiren el suport.
-
Fi del de la Guerra de succeció a nivel internacional.
-
-
Tots els regnes de la corona unificats sotmesos a les lleis, institucions i l'administració de Castella.
ES tanquen les universitats catalanes, exceptuant la de Cervera, ja que era una ciutat favorable al borobó.
No hi ha Corts, generalitat, ni Consell de Cent i el territori era dividit en corregiments controlats pel corregidor que nomenava alcades i regidors dels municipis. -
Il·lustrats són triats com a consellers, però diversos factors, com el conservadurisme, el gran pes de l'Esglèsia i la manca d'una àmplia burgesia van dificultar l'expansió de les idees il·lustrades.