Louis armstrong 1651141819

Recull de dades

  • Fi de la Guerra de Cuba

    Fi de la Guerra de Cuba
    Va omplir les botigues d’instruments musicals provinents de les bandes militars.
    Els preus eren molt assequibles i molts negres en van poder comprar.
  • Period: to

    New Orleans

    La música era present a moltes activitats de la vida de New Orleans.
    El regidor Story va crear el barri d’Storyville per tenir controlats la prostitució, tràfic d’alcohol, joies i drogues.
  • Period: to

    Dixieland

    El nou estil de música va ser tan exitós que moltes bandes de músics blancs el van imitar.
    Els intèrprets eren blancs
  • 1ª Guerra Mundial

    1ª Guerra Mundial
    New Orleans es va convertir en port militar.
    Molta tensió entre la comunitat negra de Storyville i els marines que arribaven o sortien cap a la guerra.
  • Tancament de Storyville

    Tancament de Storyville
    Storyville es tanca pel perill que suposa per la moral de les tropes.
  • Period: to

    Chicago

    L’estil Chicago es desenvolupà a South Side , barri on es concentraven la majoria de locals on tocaven els músics arribats de New Orleans.
  • Promulgació de Llei Seca

    Promulgació de Llei Seca
    La policia actua amb contundència contra els locals nocturns que serveixen alcohol.
    Molts tancaran i poc a poc la vida nocturna a Chicago va desapareixent.
  • Crac de la borsa

    Crac de la borsa
    Va empobrir la majoria de la població
    El Jazz ja només s’escoltarà per la ràdio o en els discs.
  • Period: to

    Swing

    Molts locals nocturns van tancar perquè la policia va actuar contra ells perquè servien alcohol. A partir d’aquell moment, el Jazz ja només s’escoltarà per la ràdio o en els discs. Molts músics van marxar cap a New York on podien continuar desenvolupant la seva música
  • Promulgació de la Llei de Jackson

    Promulgació de la Llei de Jackson
    Cap a la fi dels anys 30, moltes sales i clubs van començar a tancar a causa de la Llei de Jackson que obligava els negres a abandonar els carrers abans de les 11 de la nit.
  • Period: to

    Bebop

    Pel motiu de la llei, van considerar que era el moment de renovar el jazz per fer-lo tornar a les seves arrels negres.
  • Period: to

    Cool-jazz

    El “cool-jazz” pot rebre’s com una música freda i intel·lectualitzada amb un cert refús a tot el que és agressivitat. És un jazz íntim.
    Registre mitjà, sense tants salts, amb un so
    més recte i suau.
  • Period: to

    Free-jazz

    L’actitud de l’oient ha de canviar.
    El “free-jazz” ja no segueix les previsions de l’oient, sinó que és ell qui ha de seguir la música sense cap regla preestablerta.
    L'atonalitat, una nova concepció rítmica on es dilueixen tots els conceptes de tempo regular.
  • Period: to

    Jazz-fusion

    S’entén una música que fa síntesi amb elements procedents del jazz.
    Ús d’instruments electrònics, Universalització del jazz, utilitzant nous conceptes musicals propis de la música de l'Índia, del Japó, d’Orient, d’Àsia; incorporació de ritmes no propis del jazz.