Primeres i Segones avantguardes

  • Fauvisme

    Fauvisme
    FAUVISME
    -Són temes amables i vitals.
    -El color torna a ser la base dels quadres.
    -Llibertat total davant la natura.
    Autors: Matisse, André Derian
    Obra: Tràmesi, André Derian
  • Expressionisme

    Expressionisme
    -Expressen la problemàtica social i col·lectiva.
    -No pinten les coses que els envolten, sinó el que ells senten.
    -Colors forts i violents.
    Autors: Munch, Nolde, Vassili Kandinski
    Obra: El crit (foto), Munch
  • Cubsime

    Cubsime
    -Geometrització de les formes i simultaneïtat de punts de vista.
    -Els temes són retrats o objectes quotidians disposats damunt de taules.
    -No volen imitar la realitat, sinó la idea de realitat que posseïx l'artista.
    Autors: Pablo Picasso, Guillaume Apollinaire, Gargallo
    Obra: Guernica, Picasso
  • Futurisme

    Futurisme
    -Plasma l’avenç social i el progrés
    -Exalta la teconologia, la màquina i la modernitat
    -Volien reproduir la sensació de moviment, de canvi i de transformació.
    Autors: Boccioni, Filippo Tommaso, Giacomo Balla
    Obres:Formes úniques de continuïtat en l'espai, Umberto Boccioni
  • L’abstrate

    L’abstrate
    -Autonomia de la forma i el color. No hi ha cap element figuratiu.
    -Abandona la figuració per influir en l'ànima de l'espectador a través de la forma i el color.
    -Expressió espontània de l'artista a través de l'acció de pintar.
    Autors: Kandinsky, Mondrian, Vladímir Tatlin
    Obra: Composició IV, Kandinsky
  • Composició IV

    Composició IV
    -La tècnica utilitzada és l'oli i el suport la tela.
    -Té una composició tancada.
    -La llum no utilitza clarobscurs.
  • Formes úniques de continuïtat en l'espai

    Formes úniques de continuïtat en l'espai
    -L'esctructura són línies corbes i rectes inclinades.
    -Hi ha un intercanvi entre el volum i l'espai.
    -Figura expressiva que representa l'home modern, urbà, mecanitzat...
  • Dadaisme

    Dadaisme
    -Art de l’absurt. Molt crític. Surt durant la 1a GM. Dura 3 anys.
    -Negació absoluta. No hi ha veritats eternes o indiscutibles.
    -Llibertat del subconscient en la creació.
    Autors: Duchamp, Jean Arp, Rose Sélavy
    Obra: L.H.O.O.Q., ‎Marcel Duchamp.
  • Surrealisme

    Surrealisme
    -Art basat en el subconscient, pensaments automàtics (automatisme) i els somnis (oníric), basat enles idees de Freud.
    -Temes eren representació del inconscient, del món del somnis, del ésser humà...
    -Influència de Freud i de les sves teories psicoanalítiques.
    Autors: Salavdor Dalí, Miró, René Magritte
    Obra: La persistencia de la memoria, Salvador Dalí.
  • La persistència de la memòria

    La persistència de la memòria
    -Té perspectiva linial acadèmica, amb un punt de fuga central i una línia alta d'horitzó.
    -La composició és tancada i molt ben estudiada.
    -La llum és nítida i brillant que projecta ombres allargades i crea un ambient crepuscular.
  • El profeta

    El profeta
    -Admet diferents punts de vista.
    -Figura dinàmica pel joc de corbes i un moviment real, ràpid.
    -Les superficies tenen molts entrants i sortints i hi ha un contrast de textures.
  • Nit de lluna

    Nit de lluna
    -El moviment ve donat per aquesta diagonal.
    -Expressa harmonia i tensió.
    -La textura és llisa, brillant, polida i dura pels materials utilitzats.
  • Guernica

    Guernica
    -És una obra de gran dimensió.
    -Gran expressivitat aconseguida amb la deformació dramàtica dels cossos i els rostres.
    -Destaca l'absència de colors.
  • Nou Realisme francès

    Nou Realisme francès
    -Coincideix en certs aspectes amb el Pop-Art, tot i les seves grans diferències ideològiques.
    -Utilitza el cos humà com a pinzell o remarcant els aspectes més desagradables del consumisme amb l’ús de materials de rebuig.
    -Els autors retrataven el que veien.
    Autors: Yves Klein, Armand Fernandez, Courbet.
    Obra: Long term parking, Arman Fernandez.
  • L’Informalisme

    L’Informalisme
    -Barreja gran quantitat de pigment amb materials diversos: vidre, sorra...
    -Absoluta llibertat creadora de l'artísta, cada pintor té la seva emprempta personal tant pels materials emprats com per la tècnica utilitzada.
    -Pintura majoritariament abstracta.
    Autors: Antoni Tàpies, Fautrier, Millares.
    Obra: Creu i R, Antoni Tàpies.
  • L'Expressionisme abstracte

    L'Expressionisme abstracte
    -Utilització de grans formats.
    -Es pinta tota ls superfície completa.
    -Pintura dinàmica i gestual.
    Autors: Jackson Pollock, Rothko.
    Obra: Número 1, Jackson Pollock.
  • Popart

    Popart
    -S'utilitzen formas geomètricas simples, linies paralel·les...
    -Utilitzen diverses formes de perspectiva per evitar que l'ull es fixi en l'espai.
    -Fort component figuratiu.
    Autors: Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Richard Hamilton.
    Obra: Sopa Campbell's, Andy Warhol.
  • Número 1

    Número 1
    -Gran expressivitat de la tela que defineix l'estat d'ànim de l'artista.
    -No hi ha color (forma pictòrica).
    -Es trenca amb les composicions tradicionals ja que no existeix cap centre d'antenció principal.
  • El marxisme curarà els malalts

    El marxisme curarà els malalts
    -Composició oberta ja que les figures laterals i la pintura tendeixen a anar cap a l'exterior.
    -Gran dinamisme gràcies a les diagonals que formen diverses figures com la falda de Frida.
    -Colors simbòlics: negre, vermell, associats al perill imperialista de les dretes.
  • Abstracció postpictòrica i minimal art

    Abstracció postpictòrica i minimal art
    -Terreny escultòric: senzillesa i austeritat formal.
    -Es basa en la geometria
    -La despersonalització de l'art porta a l'artista a no executar l'obra. -Ús de formes geomètriques simples.
    -Franges de colors plans, sense relleu, on no es pot veure el gest de la pinzellada.
    Autors: Carl Andre, Donald Judd.
    Frank Stella, Ellsworth Kelly.
    Obra: Equivalent VIII (foto), Carl Andre.
    Sunset Beach, Sketel.
  • Sopa Campbell's de Warhol

    Sopa Campbell's de Warhol
    -Destaca l'estatisme de les llaunes que creen un ritme en la repetició seriada de les llaunes.
    -No hi ha efectes de clarobscurs en la llum.
    -Té una funció estètica.
    -Colors vermells i blancs de la llauna són substituits per colors llampants com el ataronjat, verd, groc...
  • Art conceptual.

    Art conceptual.
    -Intenció de no representar la realitat, sinó d'iniciar un conjunt de significats, conceptes o intencions que siguin reconeguts per l'intel·lecte.
    -Recerca la simplicitat.
    -Valora la idea per sobre de l'objecte artístic.
    Autors: Joseph Kousuth, Joseph Beuys.
    Obras: Una i tres cadires, Joseph Kousuth
  • Art Povera

    Art Povera
    -Generalment les obres ocupen grans espais.
    -Posaven a les obres coses com: fragments metàlics, troços de vidres, llosas...
    -També van utilitzar elements de la naturalesa com branques d'arbres, pedras, arena, materials de fàcil obtenció.
    Autors: Germano Celant, Jannis Kounellis.
    Obra: Los caballos de Kounellis, Jannis Kounellis
  • Hiperrealisme i Fotorealisme

    Hiperrealisme i Fotorealisme
    -Retorn a les imatges de tipus expressionista.
    -Gust per la combinació d'elements de tendèncias anteriors.
    -Representació d'objectes de mode intuitiu i sense atendre a la seva perspectiva dins del conjunt de l'obra.
    -Còpia de models fotogràfics de la forma més igual possible.
    Autors: Chuck Close, Robert, Richard Estes.
    Obra: Café Express, Richard Estes.
  • Creu I R

    Creu I R
    -Utilitza tècnica mixta: combinar pigments tradicionals amb materials com sorra, pedretes..
    -No té perspectiva, però les tires de la tela superposades sobre la creu central donen una certa profunditat.
    -Pinzellada ampla i gruixuda.
  • Dona i ocell

    Dona i ocell
    -La tècnica és el buidatge de formigó a partir d'un motlle i el mètode és afegint.
    -La composició és vertical i complexa.
    -Destaca el color, colors vius com el vermell, el groc..
  • Elogi de l'aigua

    Elogi de l'aigua
    -Composició tancada i asimètrica.
    -És desproporcionada ja que els apèndix són massa grans en relació al cos central.
    -Escultura dinàmica ja que sembla suspesa i les urpes atrapen l'aire.
  • Maman

    Maman
    -Representa la figura d'una aranya de bronze que s'eleva sobre vuit potes gegantines.
    -Admet múltiples angles de visió.
    -Les potes primes creen sensació de dificultós equilibri i li dona sensació vulnerable.