-
Inici edat moderna. Europa estava formada per grans regnes o monarquies, on els reis vivien en luxosos palaus i amb la seva cort. Cada cop els reis anaven sent mes poderosos i tenien tot el poder: dictaven lleis, governaven... Deien que el seu poder venia de la voluntat de Déu. Els monarques tenien el poder absolut, per això es parlava de monarquies absolutes, ja que els reis governaven de una manera totalment autoritària.
-
al començament del segle XVII, diverses monarquies europees lluitaven per conquerir més territoris, i per aixo es van embarcar a la guerra dels trenta anys, en la qual també ho era d'Aragó, va demanar ajuda
-
Catalunya se sentia envaida , i Pau Claris, que en aquell moment era el president de la Generalitat, va demanar ajuda a França. Va començar una guerra de França i Catalunya contra Castella. La guerra va durar 12 anys. Finalment va guanyar Castella.
-
En aquest clima de tensió, els camperols van iniciar una sèrie de revoltes, que es van estendre per tot el territori. El dia de Corpus(7 de juny) de 1640 un grup de pagesos es taven a Barcelona vuscan trevall i es van revoltar i van mata a un representant del rei de Castella.
-
-
Finalment va guanyar Castella.
-
L'any 1701 Carles II va morir sense deixar succeso aixo va fer que s'inicies la guerra de Successió per què Felip d'Anjou i Carles d'Àustria.
-
L'11 de septembre de 1714, després d'un any de setge, la ciutat de Barcelona va caure,
-
Felip d'Anjou va passar a ser el rei d'Espanya.
-
El nou rei va promulgar el decret de Nova Planta.