La guerra de successió

  • Mort de Carles II

    Mort de Carles II

    Carles II, rei de la Corona d'Aragò i el Regne de Castella mor sense descendència.
    Els possibles candidats hereus van ser Carles d'Habsburg i Felip d'Anjou.
  • Guerra Civil

    Guerra Civil

    A Europa i Espanya. Carles d'Habsburg i Felip V tenien diferents idees per governar. Felip V; polítiques centralistes i era absolutista, Carles d'Habsburg; política descentralitzada. Regne de Castella estava de part de Felip V, i la Corona d'Aragó (institucions propies), (valencia, Catalunya, Aragó i Mallorca), i per aixo entren en la guerra civil.
  • Period: to

    Aliança de Haia

    Aliança de la Haia (Gran Bretanya, Paisos Baixos, Portugal i l'imperi Austríac) fan suport a Carles d'Àustria perquè no volen que els Borbons (Espanya i França) trenquin l'equilibri d'Europa.
  • Batalla d'Almansa

    Batalla d'Almansa

    València i Aragó: són derrotats per les tropes de Felip V, conseqüència; abolició d'institucions i constitucions i s'imposa la imposició de la llei de Castella. I Catalunya i Mallorca continuen lluitant.
  • Carles d'Habsburg com a Emperador d'Alemanya

    Mort del Emperador d'Alemanya i Carles d'Habsburg hereda la Corona d'Àustria.
    Els Països Baixos i Gran Bretanya li retiren el seu suport per abús de poder.
  • Tractat d'Utrecht

    Tractat d'Utrecht

    Es la fi del conflicte internacional.
    Hi han diferents conseqüències:
    -Polítiques; no ajuntan la corona d'Espanya i la francesa.
    -Econòmiques; La Gran Bretanya obté el monopoli d'esclaus amb les colònies espanyoles, i poden vendre a les colònies un cop a l'any.
    -Territorials; Cedeix: Gran Bretanya cedeix: Bibraltar i Menorca, Àustria cedeix: Milanesat, Nàpols, Sardenya, Flandes i Luxemburg, i Savoia cedeix: Sicília.
  • Caiguda de Barcelona/Catalunya

    Barcelona va ser derrotada per les tropes de Felip V.
  • Guerra de successió

    Guerra de successió

  • Decret de nova planta

    Decret de nova planta

    El decret va ser a (Aragó, València, Catalunya i Mallorca).
    Es va imposar una nova llei de Castella:
    -Hi ha una abolició d'institucions.
    -Supressió d'universitats.
    -Prohibició de parlar català.
    S'imposa una política centralista i absolutista.