-
Carles va morir sense desendècia cosa que va provocar un conflicte amb els seus parents
-
Els països que donaven suport a Carles d'Àustria van signar aquesta aliança. Els països eren: Àustria, Anglaterra i Països Baixos
-
S'inicia una guerra que durarà fins al 1713. Els dos monarques que la lideren són :Felip V i l'arxiduc Carles d'Àusria
-
Al 1703 s'ajunten Savoia i Portugal i formen part de l'Aliança
-
Al 1705 Anglaterra signa secretament un tractat amb els catalans donant-hi suport, i així es podien afegir a la aliança. L'arxiduc d'Àustria es proclamat rei a Catalunya
-
Les tropes de Felip V guanyen la batalla d'Almansa cosa que fa perdre molt,té territoris als carlistes
-
Anglaterra signa amb els reis de França i Espanya tot proclamat Felip com a guanyador
-
A causa del pacte d'Ustrech Catalunya i part de les illes Balears es queden sols. Després de algunes reunions es decideix continuar lluitant fins al final.
-
A l'onze de setembre les tropes borbòniques van entrar a Barcelona que la última ciutat que es va resistir. Els catalans hem agafat aquesta data de diada i cada any reivindiquen el que vam perdre.