-
Ferran II i Isabel I
-
En aquest període governaven els reis Catòlics: Isabel de Castella i Ferran d'Aragó
-
-
Fill dels reis Catòlics
-
En aquest període regne el fill dels reis catòlics Carles I
-
-
-
Fill de Carles I
-
En aquest trobem el regnat de Felip II
-
Fill de Felip II
-
Governava Felip III
-
Va tenir lloc durant els regnats de Felip III i IV
-
Fill de Felip III
-
Regnat de Felip IV
-
S'instala la Monarquia absoluta a França amb el rei Lluis XIV
-
-
Governava Felip IV
-
Fill de Felip IV
-
-
-
Després de més de 200 anys de Dinastia dels Àustries i de monarques autoritaris es posa a fi aquest tipus de govern i es passarà a la Dinastia dels Borbons sent aquests monarques absoluts
-
Es lluita per el poder ja que Carles II va morir sense descendència directe. Sent els possibles candidats Josep Ferran de Baviera, Felip d'Anjou i l'Arxiduc Carles d'Habsburg
-
És la reforma que fa Felip V, en aquell moment governador del territori Espanyol, per tal d'aconseguir el règim absolutista (invocant el dret diví)
-
Inici del regnat d'aquet monarca. Finalitzarà a l'any 1759 amb la successió del seu fill Carles III
-
Durant el govern de Carles III Es va donar llibertat de ports de comercialitzar amb el continent americà
-
A Espanya governa el monarca Carles IV mentre que a França hi governa Luís XVI (també monarquia absoluta). La revolució Francesa desplaçarà l'aristocràcia i el clergat fent ascendint al poder la burgesia.