Història de la discriminació pel lloc de procedència, ètnia i cultura
-
Amb la generalització del colonialisme europeu a nivell mundial, les societats occidentals van començar a desenvolupar diferents ideologies obertament racistes.
-
Joseph Arthur de Gobineau fou el primer defensor de la filosofia racista amb la publicació de la seva obra "Assaig sobre la desigualtat de les races humanes", la qual establir les bases del racisme europeu.
-
Després de l'abolició de l'esclavitud als EE.UU. (1863), la segregació racial al país va perdura fins als 1964 en que la Llei de drets civils va prohibir l'aplicació desigual dels requisits de votants i la segregació racial en el treball, l'escola i les instal·lacions publiques en general.
-
El moviment sionista fou creat per Theodor Herzl al 1897, tot i que podem trobar orígens del sionisme molt anteriors. Aquest moviment neix de l'exigència del dret a l'existència d'un estat jueu, que pren forma com a estat d'Israel. Tot i que al 1947 l'ONU va partir l'Estat de Palestina en dos per donar com a resultant l'Estat d'Israel, els conflictes entre jueus i palestins deguts al sionisme han perdurat fins els nostres dies.
-
Amb l'ascens d'Adolf Hitler al govern alemany, s'instaurà la ideologia racista pròpia del règim nazi al país, i s’estendrà pels territoris que aquest conquerirà fins la seva derrota total al finalitzar la Segona Guerra Mundial l'any 1945.
-
Just abans de finalitzar el Mandat Britànic a Palestina (1948), l'ONU va aprovar el Pla de Partició de Palestina, que proposava la divisió del territori en dos estats, un jueu i l'altre àrab, sent Israel i Palestina respectivament.
-
Fou un règim de segregació racial que es va practicar a Sudàfrica des del 1948 fins el 1992.
La segregació era tan extrema que blancs i negres no podien casar-se ni ser parella, utilitzar els mateixos banys públics, anar en el mateix autobús ni banyar-se en les mateixes platges, entre altres. -
Rosa Parks fou una activista que va lluitar pels drets civils de la comunitat negra, africana i afrodescendent als Estats Units. L'any 1955 va acabar a la presó per negar-se a cedir el seu seient a una persona blanca en un autobús públic. Se la recorda com “la primera dama dels drets civils”, ja que s’atribueix a aquest empresonament el detonant per aquesta lluita.