-
-
-
-
Aprovat per les Corts espanyoles
-
-
-
-
Realitzat pel president Lluís Companys
-
-
Aquest triomf va comportar l’alliberament del Govern de la Generalitat.
-
-
-
-
Els trets no anàven a cap dels dos bàndols, això va canviar: havia passat a ser una guerra entre republicans, anarquistes de la CNT-FAI i els trotskistes del POUM (Partit Obrer d’Unificació Marxista), partidaris de fer la guerra i la revolució alhora, i les forces d’ordre públic de la Generalitat i la República Espanyola, defensors de prioritzar el triomf de la guerra, els quals tenien el suport dels nacionalistes d’ERC i dels comunistes del PSUC.
-
Des d’aquell moment la pluja de bombes era quelcom habitual. Va deixar aproximadament 2000 morts i un nombre similar d’edificis destruïts.
-
-
-
-
-
-
Aquesta etapa va ser caracteritzada per la repressió, els afusellaments i empresonaments, exaltacions religioses i espanyolització.
-
-
-