-
1: diu que la Terra té forma cilíndrica, i el seu gruix (alçada) és un terç de la seva amplada.
2: és circular, rodona, semblant a una columna de pedra; nosaltres ens movem en una de les seves superfícies planes. -
Anaximandre
-
Aristòtil va proposar l'existència d'un cosmos esfèric i finit. Segons la seva postura, la Terra estava immòbil en un sistema geocèntric, mentre al seu voltant girava el Sol amb altres planetes.
-
Aristòtil
-
creia que la Terra estava immòbil i ocupava el centre de l'univers, i que el Sol, la Lluna, els planetes i els estels giraven al seu voltant.
-
Claudi Ptolemeu
-
Semblant al sistema de Ptolomeu, però amb el canvi de que el sol és l'astre que està en el centre del sistema y la terra és un dels planetes que giren al voltant del sol
-
Nicolaus Copernicus
-
1: Els cossos celestes tenen moviments el·líptics al voltant del Sol, estant aquest situat en un dels 2 focus que conté l'el·lipse.
2: Les àrees escombrades pels radis dels cossos celestes són proporcionals alhora usats per aquells a recórrer el perímetre d'aquestes àrees.
3: El quadrat dels períodes de l'òrbita dels cossos celestes guarda proporció amb el cub de la distància que hi ha respecte al Sol. -
Johannes Kepler
-
La Forza amb la que s'atrauen els cosos, es el producte de les seves masses dividida de la distància al cuadrat
Amb això va poder refutar la 3ª llei de Kepler. -
Isaac Newton