-
Segons una llegenda, Roma fou fundada per Ròmul però hi ha qui creu que fou Enees. La part d'història explica que tribus de llatins es van instal·lar a la vora del riu Tíber, al mont Palatí on s'en han trobat moltes restes arqueològiques.
-
-
Els quatre primers reis eren llatins.
-
Els tres darrers reis de Roma eren etruscs, venien d'un poble que dominar i ocupar Laci.
-
Els Romans, descontents del seu rei etrusc Tarquini el Superb, es van unir per fer-lo fora i així convertit Roma en una república.
-
-
-
-
Grècia, Mediterrània oriental, Gàl·lia, Britània i zones d'Europa central
-
Els germans Grac van dirigir una manifestació en que reclamaven i cercaven un repartiment igual de riquesa.
-
-
-
El segle en que Jesús neix i mor neix el cristianisme.
-
-
La nova llei va estendre el concepte de ciutadà romà, l'integració i l'unificació.
-
Van entrar en una crisi perquè els germànics van atacar les fronteres i es van trobar insegures, problemes econòmics d'esclaus i d'impostos i ingressos. També hi havien assassinats d'emperadors.
-
Es va dividir en l'imperi d'orient i l'imperi d'occident.
-
-
-
Van ser un gran moviment migratori de poblacions de l'est i del sud que van envair l'Imperi romà: els vàndals, els huns, els gots, els francs, els angles i els saxons
-
Flavi Ròmul August va ser l'últim emperador romà d'occident. Deu mesos després de ser anomenat emperador hi va haver una sedició de tropes.
-