La Transició

  • Coronació Joan Carles I

    Coronació Joan Carles I

    Joan Carle 1 és proclamat rei d'Espanya davant les corts Generals . El rei rep el suport majoritari de la societat espanyola i encamina el país cap a la democràcia.
  • Nou Rei ( Adolfo Suárez)

    Nou Rei ( Adolfo Suárez)

    El rei nomena president Adolfo Suárez, que legalitza tots els partits polítics
  • Un nou President(Adolfo Suárez)

    Un nou President(Adolfo Suárez)

    El rei nomena a Adolfo Suárez no president del govern, que legalitza tots els partits polítics i els sindicats es prohibeixen fins aquell moment.
    Es tornen a fer eleccions (1977) després de 40 anys.
  • La Constitució

    La Constitució

    Al poble espanyol aprovaper majoria la constitució.
    La nova situació política és rebutjada per un reduït grup de militars , que va proganitzar en 1981.
  • PSOE guanya les eleccions

    PSOE guanya les eleccions

    El partit Socialista Obrer Espanyol (PSOE) liderat per Felipe Gonzales, guanya les eleccions generals.
    S'inicia una època de diferses reformes polítiques, socials, econòmiques i culturals . Durant el govern del PSOE, Espanya ingressa en la comunitat Europa (1986)
  • Aprovació d'estatuts d'autonomia

    Aprovació d'estatuts d'autonomia

    Després d'un llarg procés iniciat en 1978 s'aproven els últims estatuts d'autonomia.
    D'aquesta manera, l'estat espanyol queda organitzat en dèsset comunitats autònomes i 2 ciutats autònomes.
  • Jose Luis Rodríguez Zapatero

    Jose Luis Rodríguez Zapatero

    El partit socialista Obrero Espanyo(PSOE) liderat per Jose Luis Rodríguez Zapatero guanya les eleccions generals. Uns quants dies abans de les eleccions van tindre lloc els atampats terroristes de l'11 de Març a Madrid.